Nieuwsposter Kees Hoekzema kan geen Nederlands...

Pagina: 1
Acties:

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nog niet veel posts van hem gezien, maar in http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13540 begint ie met een hele foute zin en vervolgens staat Microsoft zonder hoofdletter.
Dan nog het volgende Nieuws-item (http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13541): De titel deugt niet, maar ook het woord 'gezegd' staat gewoon gespeld als 'gezegt'. Dat ziet er gewoon zo waardeloos uit...
Ik vraag me nu dus af wat voor criteria er gebruikt worden om iemand als newsposter aan te nemen...

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
ag, dad maakd tog niet zo veel uit. Als je maar snapt wat hei zecht is het tog niet zo erch als hei hier en daar een vautje maakt :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 03:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Nauw, ik denk dat het wel infloet heeft op hoe profesesioneel je zeit oferkomd.

Aannames zijn fataal.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb niets met het news op t.net te maken maar om nou te gaan roepen dat hij helemaal geen Nederlands kan........ foutje kan altijd.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 09:52 schreef Tom het volgende:
Ik heb niets met het news op t.net te maken maar om nou te gaan roepen dat hij helemaal geen Nederlands kan........ foutje kan altijd.[/quote]Tja...maar volt. deelwoorden zijn toch wel elementaire onderdelen van de Nederlandse taal.

• Kees
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Tja, wat kan ik er over zeggen?
Het was fout idd (het staat er nu niet, maar ik heem het meteen van je aan), normaal lees ik een nieuwsposting minstens 3 keer door voor ik hem submit, blijkbaar heb ik dus 3 keer over dat foutje heengelezen; sorry.
Maar om nu meteen te gaan beweren dat ik geen nederlands kan gaat me wel wat te ver, iedereen heeft wel eens een slechte dag, en sorry, dat had ik gisteren, ik zou zeggen, ICQ of mail me ff als je weer een foutje ziet ipv meteen dingen te gaan roepen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Taal is een communicatiemiddel geen doel. Als iedereen begrijpt wat er staat is dit communicatiedoel bereikt. Ik had zelf ook de nieuwsposting gelezen en mij was het niet eens opgevallen dus zo slecht was het nederlands niet. Dit is een site voor tweakers en niet voor neerlandici.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Kees
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nah, ben het wel gedeeltelijk met ze eens, het nederlands moet ook goed zijn, ook al was het alleen maar omdat mensen anders op de verkeerde dingen letten ;) (taal ipv de inhoud :P) ik ga proberen het in volgende postings te verbeteren.. naast de spelleingscontrole nu 4/5 keer doorlezen ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
spelleingscontrole
wat?
>:)

en zou je het niet helemaal doorlezen ipv 80% (4/5) ? >:)

Verwijderd

Taal is een communicatie middel, dat klopt opzich. Maar als je universiteit zit (in het geval van kees), dan maak je jezelf wel behoorlijk belachelijk door van die taal blunders te maken .....

• Helsie
  • Niet online
Tsja, ik snap best dat foutjes wel kunnen, maar als news-poster moet je gewoon zulke dingen niet doen. Het komt ongeloofwaardig over. Tegenwoordige en voltooide deelwoorden zijn voor veel mensen moeilijk, maar je kunt er wel aan zien of je iemand van niveau voor je hebt. Iemand die om de haverklap spelfouten maakt, kan bij mij niet serieus overkomen... Er is trouwens in mijn ogen een groot verschil tussen 'popi-jopie taal' en gewoon echte taalfouten. Bepaalde woorden met een t schrijven die met een d moeten, heeft niks met popi-jopie taal te maken ofzo.
Misgien omsgreif ik het bodt, maar de bootsgap komt wel over, denk ik.

[nog een taalkundige tip van een niet-Neerlandicus-die-wel-vindt-dat-onze-mooie-taal-goed-gebruikt-moet-worden: als je 2 zinnen aan elkaar koppelt en de persoonsvormen naast elkaar staan, moet er een komma tussen. That was all!)

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 08:48 schreef Helsie het volgende:
-knip- .. en vervolgens staat Microsoft zonder hoofdletter.[/quote]waarom zou microsoft met een hoofdletter moeten? 't is geen Linux.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1, Troll

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 15:40 schreef wildhagen het volgende:
-1, Troll[/quote]Sorry hoor, maar waarom moet je iemand die ook maar iets verkeerds over Microsoft zegt meteen afbekken. Joh, het is een grapje... Ik zie geen reden om er zo op te reageren.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Omdat die post gewoon nergens op slaat.

En na een
edit:
komma
komt geen "en".

Mijn bestelling "Het groene boekje" komt binnenkort binnen. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Onno
  • Niet online
Komma schrijf je met een K. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Joh, het is een grapje...[/quote]Als dat zo was (ik vind er absoluut niks grappig aan, maar goed) had Aaargh! even een smiley moeten gebruiken... Daar zijn die dingen voor.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sorry hoor, maar waarom moet je iemand die ook maar iets verkeerds over Microsoft zegt
meteen afbekken. Joh, het is een grapje... Ik zie geen reden om er zo op te reageren.[/quote]Uhm, dit was een poging om een flame-topic te creeëren. Als jij dat een grapje noemt zou ik maar eens een psychiatrisch consult aanvragen...

Virussen? Scan ze hier!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Opvallend dat mensen die zeggen een grapje te maken dan structureel vergeten de smiley erbij te zetten...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Uhm, dit was een poging om een flame-topic te creeëren. Als jij dat een grapje noemt zou ik maar eens een psychiatrisch consult aanvragen...[/quote]Gebaseerd op wat ik van Aaargh op dit forum gelezen heb, denk ik niet dat hij het type persoon is die gaat flamen. Ik heb het dus meer sarcastisch opgevat.

Verwijderd

ik vraag me btw af wat dat karma gedoe voor verschil maakt, het zijn toch meestal chatbox regulars die tot nieuwsposter "gepromoveerd" worden. Zo ook Kees Hoekzema

• Helsie
  • Niet online
Net alsof elke regelmatige chatter gelijk ook genoeg niveau heeft om een soort van journalist te spelen (tenminste: in mijn ogen is een nieuwsposter wel degelijk verantwoordelijk voor correctheid van inhoud, maar ook correchteid van het taalgebruik).
Als dat de selectie criteria zijn, kunnen we een lekkere niveau daling gaan verwachten.
Pagina: 1