Hey ik heb een hd met 4 partities gemaakt en deze zit nu aardig vol en gaat al weer even mee.Daarom heb ik de data die op E: stond naar F: gezet zodat e: leeg is en ik deze kan formatten,waarna ik alles van F: naar E: zet en F: wil formatten.Als ik de disk format in Windows XP dan zegt hij dat mijn schijf in gebruik is.Dat zegt hij ook altijd als ik een DivX wil verwijderen.Als ik met de XP bootdisk naar DOS ga,staat er geen format op de disk.Als ik er dan een WIN ME disk in doe dan is de DOS version niet correct.Iemand enig iedee hoe ik dit kan oplossen?
Werk je met het format-commando in de dos-prompt of via control panel --> administrative tools --> computer management --> disk management?
Indien het eerste, probeer het eens op de andere manier!
Aan je vraag te zien heb je al (meerdere) keren herstart?
En probeer eens zoveel mogelijk programma's te sluiten (wie weet welke programma's zich op die schijf nestelen). Kijken of er nog bestanden staan kan evt ook door de hidden files zichtbaar te maken (tools --> options --> view).
Indien het eerste, probeer het eens op de andere manier!
Aan je vraag te zien heb je al (meerdere) keren herstart?
En probeer eens zoveel mogelijk programma's te sluiten (wie weet welke programma's zich op die schijf nestelen). Kijken of er nog bestanden staan kan evt ook door de hidden files zichtbaar te maken (tools --> options --> view).
Als in de DOS-prompt Format X doet krijg je de melding dat dit niet kan omdat de Partitie in gebruik is.Krijg je de vraag of je alle "bindingen" wil verbreken dan kan je dit doen.Zonder problemen. Daarna kan je gewoon Formatten.
Een oplossing voor het niet kunnen verwijderen van je DivX is te vinden in de WOS FAQ: XP kan AVI niet verwijderen?
Deze vraah past dan ook beter in [forum=11], ik zal even vragen of het verplaatst kan worden. Als je op je naam klikt kan je 'm wel terug vinden
Formatteren moet gewoon kunnen als er geen bestanden open staan. Zo mag je dus niet in de verkenner de inhoud van die schijf zien als je wilt gaan formatteren. Als het je echt niet wil lukken zou je het evt kunnen doen door te booten vanaf de XP CD.
Deze vraah past dan ook beter in [forum=11], ik zal even vragen of het verplaatst kan worden. Als je op je naam klikt kan je 'm wel terug vinden
Formatteren moet gewoon kunnen als er geen bestanden open staan. Zo mag je dus niet in de verkenner de inhoud van die schijf zien als je wilt gaan formatteren. Als het je echt niet wil lukken zou je het evt kunnen doen door te booten vanaf de XP CD.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
ok,sorry voor het verkeerd posten,als ik de bindingen in dos wil beeindigen dan zegt hij dus ook: kan de bindingen niet beeindigen ofzoiets,ik probeer even die veilige modus,alvast bedankt voor de antwoorden!
ik heb nu onder hand alles geprobeerd;alles wat ik al zei en jullie tips,maar helemaal niks wil werken,geen veilige modus ofzo,het enige wat nog zou kunnen lukken is een xp bootdisk met format.com erop:)
Iemand nog een tip anders format ik alles maar
is er geen progje dat alle processen weer geeft en het bestand waarmee ze gelinkt zijn?
De e: is helemaal leeg,dan kan hij toch niet in gebruik zijn?
is er geen progje dat alle processen weer geeft en het bestand waarmee ze gelinkt zijn?
Hmmz, dit lijkt me wel iets voor OM geworden eigenlijk 
Boot eens met een 98 flop en probeer die hele partitie eens weg te halen...
Boot eens met een 98 flop en probeer die hele partitie eens weg te halen...
ja en dat progje heet Iarsn TaskInfo 2002 en is nog shareware ookOp dinsdag 28 mei 2002 20:38 schreef XeNeRgY het volgende:
ik heb nu onder hand alles geprobeerd;alles wat ik al zei en jullie tips,maar helemaal niks wil werken,geen veilige modus ofzo,het enige wat nog zou kunnen lukken is een xp bootdisk met format.com erop:)
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
ok het is opgelost door dat progje
,ik had een swapfile gemaakt op alle partities,maar vond dat niks,en had ze weer verwijderd,alleen op de e: was ik dit vergeten 
allemaal erg bedankt voor jullie goede tips!
allemaal erg bedankt voor jullie goede tips!
Pagina: 1