Toon posts:

Foto in apart venster ?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een thumbnail foto op mijn pagina staan heb, en ik wil een hyperlink plaatsen in die thumbnail naar de fullsize foto zelf, hoe moet ik dat dan doen om er voor te zorgen dat die foto in een nieuwe venster wordt geopend, dus dat niet telkens het venster met alle thumbnails opnieuw geopend hoeft te worden?

Dit totdusver knullige sitatie is te zien op mijn pagina,
en wel in deze sectie :
http://veendamcentraal.veendam.org/gokkast.htm

Verwijderd

<a href="link naar de foto toe" target="_blank">blaat</a>

da's basic HTML, dan opent een link (ELKE link, of je nou een text of een foto meegeeft als argument dat klikbaar is) in een nieuw venster

met een javascript window.open kan je ook nog de grootte en of het venster wel/niet fullscreen kan/mag regelen, zoek ik ff voor je op...

Verwijderd

zet dit in je head, en je krijgt een venstertje dat wel/niet te resizen is, wel/niet scrollbar heeft, nieuw venstertje opent, en de grootte kan je zelf bepalen

zelfde als een target="blank" meegeven (dus een target="blank", niet een target="_blank")
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
</SCRIPT>
<script language="JavaScript">
<!--
function resizeWin(newLoc, newWidth, newHeight) {
newWin = open("",newLoc,"scrollbars=no,resizable=yes,status=no,height=" + newHeight + ",width=" + newWidth);
}
//-->
</script>

(dingen als resizable en scrollbars kan je nog veranderen lijkt me...)
maak dan zo een linkje:
code:
1
2
<a onclick="resizeWin('zoom',340,508)" href="grotepic.html" target="zoom">
[img]"thumbnail.jpg"[/img]</A>

(misschien een beetje lompe code, maar het werkt wel ;) )

Verwijderd

en je thumbnails zijn 76100 bytes, dat kan veel kleiner voor zulke kleine plaatjes...

compressie mag hoog bij kleine plaatjes, het is maar dat je een idee krijgt van... bij thumbnails maakt het niet uit als ze niet spetterend zijn, zolang ze hun doel maar treffen...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Heet idd popup en is op de betere javasites te verkrijgen.

Dit topic is gesloten.