[NT4/Casema] Blauw scherm na starten Casema progje

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb een server (P133, 64 MB edo, 1,7 Gb HD, Win NT4 server + SP6) gebouwd met als doel hier in mijn studentenhuisje het kabelinternet te delen. Users aanmaken werkt perfect alleen krijg ik nu een probleem voor mijn kiezen wat me ten eerste tot wanhoop drijft en ten tweede de nodige vragen oproept.

Het enige wat ik geinstalleerd heb staan is Service Pack 6 en zojuist heb ik het Casema programma geinstalleerd. Installatie verliep perfect maar als ik nu het Casema programma start, krijg ik een blauw scherm met een physical memory dump. Ik snap er geen moer van want volgens mijn task manager zijn mijn CPU en memory usage toch behoorlijk aan de lage kant...

Het probleem alleen is dat na deze onvrijwillige reboot de hele situatie zich blijft herhalen en ik dus geen steek opschiet.

Hoe nu verder? Ik wil overigens Winroute gaan gebruiken om de zaak te delen maar das een latere zorg... Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak en nog belangrijker de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Ik heb weinig/geen ervaring met NT4 en RASPPPOE eigenlijk. Heb wel een tijdje NT4 met Casema basic gehad. (serieel modem)

Ik gebruik nu Win2K met als protocol niet die Casema zooi ;) maar het protocol op deze site:
http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/

Winroute werkt in elk geval NIET lekker samen met de Casema protocollen. Daarom kun je misschien kiezen om de protocollen van die site te gebruiken, wordt ook aangeraden op de Winroute site. Alleen zijn die denk ik NIET geschikt voor WinNT, maar alleen voor Win2k/win98/winXP/WinME. :(

Als ik jou was zou ik dus proberen PPPOE protocollen te vinden op internet die NIET van Casema zijn, en WEL onder WinNT werken. :)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Kijk.. daar heb ik wat aan.. Op zulke dingen was ik dus zelf nooit gekomen...

Het rare alleen is is dat mijn oude huisgenoot het wel voor elkaar kreeg met NT4 de zaak vlekkeloos te laten draaien met zelfs nog een tragere PC en minder RAM. Hij gebruikte alleen Sygate (heb ik hier ook nog wel ergens liggen..) is dat misschien een idee?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Ik heb zelf geen ervaring met Sygate.
Maar schijnt ook wel redelijk goed te werken heb ik gehoord. :)

Dan zit je alleen nog steeds met het probleem van Casema.
Want je zult nog steeds in moeten bellen bij ze via een protocol. Daar heb ik zo snel helaas ook geen oplossing voor. Maar 'k neem aan dat er nog meer mensen zijn met WinNT (wat ZEKER op een iets tragere computer ECHT lekker stabiel en betrouwbaar is) en casema/RASPPPOE. 't beste lijkt me om ergens proberen een ander protocol dan die van Casema te zoeken. Die van Casema wil nog weleens voor problemen zorgen inderdaad. :)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Uit ervaring kan ik je zeggen dat datgene wat jij hebt staan, samen met de casema software, zou moeten werken. Sterker nog. Ik heb het gehad op een NT4wks met de casema software ( dus met zo'n PPPoE protocol van Casema erin) en dat werkte onder NT4 zelfs sneller dan onder 98se....

Tegenwoordig heb ik het anders staan en dat kan ik je ABSOLUUT aanraden. Ga eens kijken op www.smootwall.org
Hie rkan je een ISO doownen van ongeveer 20 mb. Een moeders-snapt-het-ook-handleiding met super veel mogelijkheden in de software zoals FTP, DHCP, Web. etc. incl. firewall!!!

Sinds ik het hier heb staan heb ik er geen omkijken meer naar. staat geinstalleer op een oude p75 met 200mb hd & 32mbram als gateway.

Als de boel eruit klapt hoor je 2 piepjes en je zit erweer op, merk je verder niets van :)

Ik heb verder in huis de zelfde situatie als jij, meerdere gebruikers die via mij het web opgaan. Ze moeten inloggen anders geen internet, dus je houd het beheer....

NB

het belangrijkste was ik bijna vergeten, het werkt perfect samen met casema in tegenstelling tot wingate, sygate etc....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ik zal het eens van die Duitse site downloaden en installen en eens proberen. Ik vrees ook niet dat mijn bakkie geschikt is voor Win2K.. Win98Se als server laten draaien zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd... Het zou toch gewoon moeten lukken aangezien het dus eerder ook gelukt is lijkt mij zo of denk ik nu te simpel?

Casema is sowieso in vergelijking met de andere kabelaars al dikke ellende. Ik mag dan nog van geluk spreken dat ik het Premium pakket heb en dat ik dus nog met een beetje een fatsoenlijke snelheid het web op kan maar bij mijn vriendin thuis met het Basic pakket is het doffe ellende... Die haalde nog geen 1 kb/sec in de speedtest :(

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

enneuh,

mocht je er ondaks de manual niet uitkomen, er is hier op tweakers ook nog een compleet forum van.....

en anders hoor ik het wel als je settings nodig hebt....

wat ook wel makkelijk is trouwens, dat pceetje in de gangkast en webbased beheer je het ding...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 03:02 schreef Gompy58 het volgende:
Uit ervaring kan ik je zeggen dat datgene wat jij hebt staan, samen met de casema software, zou moeten werken. Sterker nog. Ik heb het gehad op een NT4wks met de casema software ( dus met zo'n PPPoE protocol van Casema erin) en dat werkte onder NT4 zelfs sneller dan onder 98se....
Die ervaring heb ik dus ook maar ik begrijp alleen niet dat het nu niet wil werken.. :?
Tegenwoordig heb ik het anders staan en dat kan ik je ABSOLUUT aanraden. Ga eens kijken op www.smootwall.org
Hie rkan je een ISO doownen van ongeveer 20 mb. Een moeders-snapt-het-ook-handleiding met super veel mogelijkheden in de software zoals FTP, DHCP, Web. etc. incl. firewall!!!

Sinds ik het hier heb staan heb ik er geen omkijken meer naar. staat geinstalleer op een oude p75 met 200mb hd & 32mbram als gateway. Als de boel eruit klapt hoor je 2 piepjes en je zit erweer op, merk je verder niets van :)
Daar heb ik ook al van gehoord ja... Ik zat er al aan te denken een ouwe 286 (40 MB hd) voor dat doel te gaan gebruiken....

Beiden alvast enorm bedankt tot zover....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Overigens was ik nog vergeten te vermelden dat internet sharing niet het enige doel van het opzetten van deze server is... Ik wil namelijk ook veel datasharing gaan doen tussen mijn PC en mijn laptop en aangezien ik de enige hier in huis ben met een brander wil mijn huisgenoot nog weleens wat CDtjes fikken...

Dus zoiets als Smoothwall valt in deze in eerste instantie af....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Anyone else?

Pagina: 1