Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Verwijderd
zoals bijna alle leds standaard in kastenOp dinsdag 28 mei 2002 01:21 schreef HENNEP het volgende:
deze zijn 3mm breed
Mobo levert meestal maar 3v voor je leds... de 5mm hebben meestal 12v nodig o.i.d.
Stap 1 : Voorkap eraf halen
Stap 2 : Aan de achterkant de stekkertjes van de leds lostrekken
Stap 3 : De 2 pootjes van de leds terug buigen(horizontaal buigen dan)
Stap 4 : Leds aan de voorkant van het stekkertje eruit trekken
Stap 5 : nieuwe leds in de gaatjes prikken(stekkertjes)
Stap 6 : De pootjes(led) aan de achterkant van het stekkertje buigen)
Stap 7 : Stekkertjes terug plaatsen in je Voorkap
Stap 8 : Voorkap terug plaatsen op je Kast
En vergeet niet de leds op de juiste manier te plaatsen in je Stekkertjes, houd wel rekening met + & - pool
Suc6 ouwe!!
No offence, maar als je niet weet waar je over praat, zou je dan niet gewoon je reply achterwege laten? Je post is offtopic -de topicstarter heeft al antwoord- en bovendien fout. Lees anders eerst eens de LED faq.Op dinsdag 28 mei 2002 01:22 schreef DigitalFX o.a. het volgende:
[..]
Mobo levert meestal maar 3v voor je leds... de 5mm hebben meestal 12v nodig o.i.d.
Volgens mij zijn bij de meeste kasten de LED's 5 mm hoor...Op dinsdag 28 mei 2002 01:22 schreef DigitalFX het volgende:
[..]
zoals bijna alle leds standaard in kasten
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
idd bij 3 van de 4 van mijn kasten zijn de 5mm, kan toeval zijn natuurlijkOp dinsdag 28 mei 2002 08:46 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bij de meeste kasten de LED's 5 mm hoor...
meten = weten dus
Thanks! voor die beschrijving over hoe je te werk moet gan bij het vervangen!
Verwijderd
Al mijn kasten hebben tot nu toe 3MM leds gehad... en dat zijn er zeker een hoop geweest... Of er paste gewoon 3MM leds inOp dinsdag 28 mei 2002 08:48 schreef Rappie het volgende:
[..]
idd bij 3 van de 4 van mijn kasten zijn de 5mm, kan toeval zijn natuurlijk
meten = weten dus
Zie mijn eerdere replyOp dinsdag 28 mei 2002 08:52 schreef Maikel_PumaCatz het volgende:
Ik heb ook een Chieftec, en ben ook wel benieuwd naar die Leds. Zit nu op me werk en kan dus niet ff opmeten, maar mocht er eind van de dag nog onduidelijkheid zijn dan wil ik gerust het meetlatje er even bijleggen.
edit:
Thanks! voor die beschrijving over hoe je te werk moet gan bij het vervangen!
Ja, zag het al. Maar omdat verschillende mensen twijvelde aan die 3mm deed ik dat ook maarOp dinsdag 28 mei 2002 10:49 schreef HENNEP het volgende:
Zie mijn eerdere reply
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Overigens het is niet zo dat de meeste kasten 3mm leds hebben. In de AOpen HQ-08 kast die ik hier heb staan zitten 5mm leds en zo heb ik er veel meer gezien die 5mm hebben. Het is wel redelijk verdeeld wat betreft het gebruik van 3 cq. 5mm leds.
FF kijken of ik dat makkelijk loskrijg... Yess uttis gelukt, gewoon even m'n nagel onder dat stukje lijm, pootje van de plus-pool terugbuigen, dan kun je het ledje er zo uit duwen door tegen het pootje te duwen (ledje zelf is lastig vast te pakken dus duwen werkt beter).
Edit: die 'kroonsteentjes' zijn gewoon een soort minimolex-stekkertjes (een soort halve (2 pin ipv 4) FDD-power molex), en zitten dus gewoon in een vierkant gaatje in het front. Dit zit gewoon los en kan je eruit trekken. Het verhaal van Hennep klopt dus, maar bij 'stekkertjes lostrekken' dacht ik eerst dat je de draadjes uit de achterkant van die molexjes moest trekken, wat natuurlijk niet moet.
Die led's zijn idd 3 mm en 5 mm past er echt niet in. Dat gaatje is ook gewoon 3 mm. Dit geldt iig voor de Chieftec DX-01-XX-D (XX = kleur waarin de case is uitgevoerd).
Het is trouwens wel raadzaam om het rechter sidepanel (niet alleen het zijdeurtje dus) ook even van de case te halen als je het front eraf wilt halen, omdat je anders niet bij het laatste (6e) nokje kan dat in de kast geklikt zit (achter de 5,25" drivebays). Als je dit niet doet zou dat nokje wel eens kunnen afbreken, wat natuurlijk niet gewenst is.
[ Voor 0% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-09-2002 16:43 . Reden: aanvulling ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done