24x Plextor, Xp+Nero 6 Min voor 80 min CD

Pagina: 1
Acties:

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-04 19:55
Raar probleem,

Mijn setup :

Plextor 2410A
Win XP Pro NL
Nero 5.5.8.2
(Athlon 1,33+512MB , IBM 40 & 60 GB HD ATA100)
Tayo Yuden CD's 32x

Voor het branden van een 80 minuten cd heeft Nero 6 minuten nodig. Hiervoor in win2k gewoon altijd 3,5 a 4 minuten. In het het begin met XP ook gewoon 3,5 a 4 minuten.

Wat heb ik geprobeerd :

Burning van XP uitgeschakeld, Aspi drivers van adaptec (4.7) geinstalleerd. CD's in andere 24 speed brander geprobeerd werkt perfect. Force Aspi geprobeerd

Ik weet het niet meer, iemand hier nog een goed idee *D

ALvast bedankt,

• Microkid
  • Laatst online: 23:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nero laat tijdens het branden de werkelijke snelheid zien. Ook kan je aan de writer zien hoe snel ie brand: het eerste stukje gaat 16x (lampje knippert langzaam), daarna een stuk 20x (lampje knippert sneller) en de rest 24x (lampje knippert als een idioot). Als je PC dit allemaal goed doet, brand ie op volle snelheid. Als er een stap wordt overgeslagen, of hij toont een langzamere snelheid, dan heb je ergens een probleem. Alleen wat???

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Mischien heb je wat aan deze topic

[topic=505935]

succes iig :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
offtopic:
ASPI drivers installeren voor Nero heeft geen nut, Nero gebruikt zijn eigen drivers.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Save de logfile van nero eens, daar staat mogelijks de oorzaak.

• Microkid
  • Laatst online: 23:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nog iets, kijk of je UDMA echt aan staat. Bij mij was ie laatst ook ineens langzaam terwijl ik niks veranderd had. Bleek de DMA ineens uit te staan. Devices verwijderd, XP herstarten en alles was weer snel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sideburn948
Update :

DMA indien beschikbaar , Ultra DMA Mode 2.

Had de aspi drivers geinstalleerd om dat dit werd aangeraden bij problemen.

Trek vanmiddag me comp wel effe open, kijken of kabel nog goed zit en zal nero wel effe opnieuw deinstalleren en installeren.

Kent iemand een progje wat de werkelijke brandsnelheid laat zien. Want nero zegt gewoon 24x.

bedankt,

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-04 23:46

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je nero installeerd installeer je ook een aantal kleine proggies voor het testen van je Burner. Kijk daar eens na zou ik zeggen.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Gebruik PlexTools om te kijken hoe snel er is gebrand.
Waarom is ie langzaam??
Veel "potential buffer underruns" ?
Of heb je een CD-R gebruikt die niet snel kan?

• sideburn948
De gebruikt cd's zijn van tayo yuden 32x en staan in het lijstje van media op de plextor site. In andere computer+brander fikt nero gewoon op 24 speed dus de cd's lijken me goed.

Krijg geen meldingen van buffer underruns, harde schijfen geven 33 mb/s volgens test met nero speedtest.

Hoe kijk je met plextools hoe snel er gebrand is, Log file van nero zegt ook niets bijzonders.

bedankt voor de help,
Pagina: 1