Toon posts:

Linux via VMWare slim?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen ik heb een vraagje.
Als ik Linux (debian) test via vmware in windows is dat slim? (om zo natuurlijk wat ervaring op te doen.)
Beetje rondsleutelen enzo.
Is dit verstandig of niet aan te raden :?.

Mijn pc:
P4 , 1,7ghz
512 DDR
Geforce 2 Ti
Soundblaster Live

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
waarom niet gewoon een dualboot?
vmware werkt vast goed, maar zal nooit zo goed werken als dat het native runt lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar zo leer ik het een beetje terwijl ik meteen hier om hulp (als nodig) kan vragen, en me ouders hebben nog gewoon internet :+

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Is een zeer goed middel om dingen te leren vind ik...
Ik heb mijn 2e systeempje weggegeven aan een vriendin van mij, waar Win2k server op stond..

Nu ben ik lekker aan puzzelen met Win2kServer in een VMachine, werkt echt perfect.. wel een beetje traag, maar je kan niet alles hebben..

Ik zou het dus gewoon doen..

Pvouput live

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Alleen: niet zomaar dat venstertje sluiten maar netjes uitloggen en afsluiten. Anders krijg je filesystem-corruptie :7.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
hijs bezig met instaleren, het werkt tot nu toe goed, lekker mandrake instaleren en gewoon alles werkt nog wel goed :+

Verwijderd

De enige keer dat ik dat heb geprobeerd was het vreselijk langzaam..
te langzaam om bruikbaar te zijn

Verwijderd

Topicstarter
het gaat anders wel lekker nu :9

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 07:13

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Nieuwste vmware draaid hier wel vet.
Ben nu voor werk aan experimenteren met vmware.. en draai nu windows 98 se onder vmware, host is windows nt4..

Draaid allemaal goed

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Heb me er eigenlijk nooit in verdiept, hoe zit 't precies? Slaat 'ie 't filesystem op in 1 grote file op je windows disk oid? En, boot je die cd gewoon vanuit een simulatie BIOS'je :? :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:37
Op dinsdag 28 mei 2002 09:46 schreef jep het volgende:
Heb me er eigenlijk nooit in verdiept, hoe zit 't precies? Slaat 'ie 't filesystem op in 1 grote file op je windows disk oid? En, boot je die cd gewoon vanuit een simulatie BIOS'je :? :)
jep, je filesystem is verstopt in een groot bestand dat dynamisch meegroeit met de digitale inhoud ervan. Als je onder linux windows in vmware draait en je hebt een niet gemounte cd in je drive zal ie gewoon autorunnen (ala windows). Als je een bootable cd in je speler of een flop in je drive hebt zitten (unmounted) zal vmware daarvan proberen op te starten.

leuk speelgoed!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Echt toppie... Ik ben zo onder XP met Solaris aan het klooien, en op zich kan ik elk x86 OS er wel onder werkend krijgen (mits voldoende verstand ervan, want sommige dingen werken weer net NIET lekker :( )

Verwijderd

Mijn ervaring was dat ie een hele sloot geheugen opslokte. Dus zorg vooral dat je daarin voldoende hebt.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik werk ook met VMWare. Zowel met Win98se als met RedHat Linux 7.3. Werkt echt perfect, kan zelfs het internet op via mijn router.
Alleen mijn 256 MB RAM is wat weinig, maar met jou 512MB zou dat toch redelijk vlot moeten werken.

• Fvdlaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 10:57
Op dinsdag 28 mei 2002 10:24 schreef cmdr_sm het volgende:
Mijn ervaring was dat ie een hele sloot geheugen opslokte. Dus zorg vooral dat je daarin voldoende hebt.
Je kunt instellen hoe veel geheugen ie gebruikt. Maar het is idd handig als je genoeg hebt :)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 28 mei 2002 10:09 schreef Kippenijzer het volgende:
Echt toppie... Ik ben zo onder XP met Solaris aan het klooien, en op zich kan ik elk x86 OS er wel onder werkend krijgen (mits voldoende verstand ervan, want sommige dingen werken weer net NIET lekker :( )
solaris :9~ wil ik ook nog eens proberen..

maar de intel download was net stopgezet toen ik hem wou downen :'(

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je nou ook nog 3d drivers voor je videokaart kon installeren was vmware gewoon perfect! :) Maar dat zal wel niet mogelijk zijn vrees ik, dus moet je nu voor veel spellen nog naar windows... :(

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 11:05 schreef xychix het volgende:

[..]

solaris :9~ wil ik ook nog eens proberen..

maar de intel download was net stopgezet toen ik hem wou downen :'(
solaris had je vorig jaar op de hcc dagen gratis kunnen krijgen bij de stand van sun... een pakket met 10 cd's geloof ik, solaris en java... zo ben ik er ook aan gekomen... leuk os... :9

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Heb zelf eigenlijk alle desktop os'en wel onder VMware gehad (dos, 3.11, 95, 98, 98se, ME, nt4 workstation, win2k pro, win2k adv. server, redhat, mandrake, debian) Werken allemaal perfect om even wat dingen in te testen (Zeker met sipspoof, ff installen en fijn tegelijk doorgaan met je gewoon werk en je kunt gewoon 4gig toewijzen zonder dat je die echt vrij hoeft te hebben). Wat ook erg handig is, is de suspend-to-disk optie van VMware, waarmee je dus kinderlijk eenvoudig gewoon een os op pauze zet en dagen later weer kan resumen. Niks steeds opnieuw boot, gewoon resumen. Tevens kun je tegenwoordig ook zelfs dvd's afspelen (niet echt aan te bevelen, maar het kan :+) en cd's schrijven. Ook is er ondersteuning voor native disks. Zo kun je dus een IDE disk aan een SCSI interface in VMWare hangen waar je bijv linux op hebt staan. Zodra je dan de VMWare tools heb geinstaleerd kun je gebruik maken van een dualconfig en dus ook nog je dualboot gebruiken!
Kortom, I O+ VMWare!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 28 mei 2002 12:01 schreef areana het volgende:

[..]

solaris had je vorig jaar op de hcc dagen gratis kunnen krijgen bij de stand van sun... een pakket met 10 cd's geloof ik, solaris en java... zo ben ik er ook aan gekomen... leuk os... :9
is het ook vrij te distubueren ??

net als de intel downloads die ze tot voor een half jaar terug aanboden ?

dan zou ik graag je mailadres ff hebben :+

Verwijderd

Solaris heb ik volgens mij ook nog ergens op m'n harddisk staan. Heb het inderdaad een half jaartje terug ofzo gedownload. Ik zal eens zien of ik het nog kan vinden :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 28 mei 2002 13:23 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Solaris heb ik volgens mij ook nog ergens op m'n harddisk staan. Heb het inderdaad een half jaartje terug ofzo gedownload. Ik zal eens zien of ik het nog kan vinden :)
dat zou geweldig zijn. kan ik daar ook nog eens mee aan het stoeien.

Zit er veel verschil tussen de i386 en de Sparc versie?

i386 lijkt mij leuk om wat mee te oefenen zodat ik vervolgens wat makkelijker overweg kan met een Cobalt/Sun netra X1 raq (Deze draaien toch ook solaris ?)

• centauri
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Op dinsdag 28 mei 2002 00:41 schreef SaSReCoiL het volgende:
Hoi mensen ik heb een vraagje.
Als ik Linux (debian) test via vmware in windows is dat slim?
Op dinsdag 28 mei 2002 00:54 schreef SaSReCoiL het volgende:
hijs bezig met instaleren, het werkt tot nu toe goed, lekker mandrake instaleren en gewoon alles werkt nog wel goed :+
hmm.. :?

<< shibby >>

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 14:07 schreef xychix het volgende:

[..]

dat zou geweldig zijn. kan ik daar ook nog eens mee aan het stoeien.

Zit er veel verschil tussen de i386 en de Sparc versie?

i386 lijkt mij leuk om wat mee te oefenen zodat ik vervolgens wat makkelijker overweg kan met een Cobalt/Sun netra X1 raq (Deze draaien toch ook solaris ?)
er zit verschil in de IA32(i386) en SPARC versie...o.a. boot gedoe (SPARC heeft standaard framebuffer :9~ e.d.)

Met VMWare ben ik met een 2.x versie een probleem tegengekomen: Ik probeerde met 5 virutele scsi drives een software RAID 5 aan de praat te krijgen...en dat vond VMWare niet zo leuk...

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Op dinsdag 28 mei 2002 14:25 schreef compukid het volgende:
Met VMWare ben ik met een 2.x versie een probleem tegengekomen: Ik probeerde met 5 virutele scsi drives een software RAID 5 aan de praat te krijgen...en dat vond VMWare niet zo leuk...
Dat is inderdaad ook het enige wat ik ben tegen gekomen, maar ja ik heb toch maar 1 IDE schijf in mn pc dus is het compleet niet interessant (in tegen deel zelfs, het levert nog meer latency en lagere transferrates op....)

Verwijderd

Vmware onder Linux werk ook goed (al een paar jaar)
Ik draai WinXp & win2000 in redhat 7.1 op een P111 1Ghz 240 MByte mem. laptop Vloeiend.
:7
Pagina: 1