Toon posts:

TNT2 @ 66Mhz of 89?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okee, uitleg probleem

kheb een gigabyte bx2000 plank. Ik wil er een nieuwe proc op: PIII 600 133 FSB. Proc + plank, dat komt wel goed. Maar nu wordt de snelheid van de AGP ook 33% hoger. Videokaart (creative riva tnt2 32mb) gaat dus nu op 89 ipv 66Mhz werken.

vraag1: kan dit goed gaan zonder iets te doen? (op 89mhz dus)
vraag 2: is er nergens een instelling in (desnoods) een nieuwe bios ofzo, waar je een AGP divider of whatever kunt instellen zodat hij op 66mhz blijft werken? ik heb dit toch niet als enige lijkt me!
vraag3: als ik trial&error hanteer en dus gewoon de gok neem, kan het dan fout gaan met die AGP? (ik bedoel ECHT fout?) of loopt ie alleen vast etc?
vraag4: ik heb 2x128 en 1x256 MB. echter, 1 van die 128 mb's is 100Mhz geheugen. kan ik dit blijven gebruiken??

okee mede-nurds:), help me out :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had geen problemen met een verhoogde AGP bus snelheid en een TNT2. Dit is toch echt gewoon een kwestie van proberen. Ik zou wel DMA uitzetten van je HD als je je bussnelheid op gaat voeren.

Verwijderd

Topicstarter
kun je het niet disablen ergens???

het is toch potver wel mogelijk om je agp op 66 te zetten als je dat wil?!

Verwijderd

waarschijnlijk ondersteunt je moederbord die 1/2 devider niet. Zoiets is voor zover ik weet niet met een simpele biosupgrade te fixen. Dat weet ik dus niet zeker, maar als het al zou kunnen, krijg je dat soort biosupgrades lijkt me alleen bij merken als Abit. (de 'overclockersmerken', daar valt gygabye natuurlijk niet echt onder.)

Of je TNT2 die 89mhz bus aankan weet ik helaas niet. Ik weet niet of je moederbord een optie heeft om de AGP op 1x te zetten (ondersteunt tot en met 2x, toch?, als'ie tot 4x ondersteunt, zet 'm dan in ieder geval op 2x), maar als'ie dat heeft kan dat erg handig zijn als 't op 89mhz met 2x agp niet wil werken.

Succes!