[php] mysql results

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 11:10

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb nu een site waarbij ik de mogelijkheid heb geprogrammeerd om handmatig een query te kunnen draaien.

Dat werkt allemaal leuk en aardig. Kan mooi de errors afvangen.

Alleen als ik bijvoorbeeld een select query doe weet ik niet wat er allemaal opgevraagd is e.d.

Is er geen functie om op een makkelijke manier dit als result te krijgen:

+----+------------+----------+------+
| Id | Date | Headline | News |
| 11 | 2002-05-18 | Test | Test |

Nu beschik ik niet over phpmyadmin acces, dus dat is geen oplossing.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 00:35 schreef DeathKnight een heleboel, maar onder andere het volgende:
Nu beschik ik niet over phpmyadmin acces, dus dat is geen oplossing.
Uhm ... dan installeer je het toch gewoon? :?

Maar waarschijnlijk zoek je deze functie: http://www.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-field.php

Enjoy :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 00:39 schreef MrX het volgende:

[..]

Uhm ... dan installeer je het toch gewoon? :?

Maar waarschijnlijk zoek je deze functie: http://www.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-field.php

Enjoy :)
Zou kunnen. Maar ik vind het wel leuk en leerzaam om er een eigen interface omheen te bouwen.

Het is toch leuk om de functionaltiteit in m'n eigen design te kunnen gieten.

Dus ik zou eerst moeten checken of die query met SELECT begint en dan de kolommen met bijbehorende rijen op moeten halen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 00:42 schreef DeathKnight o.a. het volgende:
Dus ik zou eerst moeten checken of die query met SELECT begint en dan de kolommen met bijbehorende rijen op moeten halen.
Nee, je voert de query uit, en als er rows gereturned worden (check dat met http://www.php.net/manual/en/function.mysql-num-rows.php ) begin je met afbeelden.

HTH :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 00:53 schreef MrX het volgende:

[..]

Nee, je voert de query uit, en als er rows gereturned worden (check dat met http://www.php.net/manual/en/function.mysql-num-rows.php ) begin je met afbeelden.

HTH :)
Ah jah logisch. Gewoon mysql_num_rows gebruiken natuurlijk :o

Thanx. Dat is opzich helemaal niet zo moeilijk :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
DeathKnight:
Zou kunnen. Maar ik vind het wel leuk en leerzaam om er een eigen interface omheen te bouwen.
Je gaat proberen zelf een phpmyamdin te maken :?
Dan wens ik je veel succes :o

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
PHP:
1
<?$result = mysql_query ($query);$numrows = mysql_num_rows ($result);$numfields = mysql_num_fields($result);print "<table>\n";for ($i = 0; $i < $numrows; $i++) {  $temp = mysql_fetch_row ($result);  print "  <tr>\n";  for ($j = 0; $j < $numfields; $j++) {    print "    <td>" . $temp[$j] . "</td>\n";  } // for  print "  </tr>\n";} // forprint "</table>"?>

Of is dat overdreven? Even een testje of ik wel wakker ben op zo'n dinsdag oggent ;)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

http://www.php.net/mysql_fetch_array
is misschien wat je bedoelt?
dan kun je daarna die array outputten zoals je wilt (tabel, met dingen eromheen etc)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 07:07 schreef ddc het volgende:

[..]

Je gaat proberen zelf een phpmyamdin te maken :?
Dan wens ik je veel succes :o
Nee dat zeker niet. Het is gewoon een admin functie op een site van mij, aangezien ik daar verder geen database gegevens van heb. :)
Op dinsdag 28 mei 2002 09:16 schreef elviver het volgende:
PHP:
1
<?$result = mysql_query ($query);$numrows = mysql_num_rows ($result);$numfields = mysql_num_fields($result);print "<table>\n";for ($i = 0; $i < $numrows; $i++) {  $temp = mysql_fetch_row ($result);  print "  <tr>\n";  for ($j = 0; $j < $numfields; $j++) {    print "    <td>" . $temp[$j] . "</td>\n";  } // for  print "  </tr>\n";} // forprint "</table>"?>

Of is dat overdreven? Even een testje of ik wel wakker ben op zo'n dinsdag oggent ;)
Ik zal als ik thuis ben even kijken of ik daar wat mee kan :)
Op dinsdag 28 mei 2002 09:24 schreef dawuss het volgende:
http://www.php.net/mysql_fetch_array
is misschien wat je bedoelt?
dan kun je daarna die array outputten zoals je wilt (tabel, met dingen eromheen etc)
Ik ben bekend met het ophalen van gegevens :+

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Op dinsdag 28 mei 2002 09:33 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Nee dat zeker niet. Het is gewoon een admin functie op een site van mij, aangezien ik daar verder geen database gegevens van heb. :)
[..]

Ik zal als ik thuis ben even kijken of ik daar wat mee kan :)
[..]

Ik ben bekend met het ophalen van gegevens :+
hey, ik probeer je intelligentieniveau niet te beledigen ofzo, maar ik dacht dat je zoiets zocht. nevermind then :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Als je een tabel gaat bouwen op je site aan de hand van mysql output moet je zoiets doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$sql = "SELECT blablaba........";
$result = mysql_query($sql);
if(mysql_num_rows($result) > 0)
{
  while($row = mysql_fetch_array($result))
  {
    // blablabla
  }
}
Pagina: 1