Ik heb nieuwe laptop en wil natuurlijk weer debian draaien.
.
. Alleen, debian wilnie.
.
.
Okee, wat heb ik gedaan. Ik wil Debian met XFS, dus heb ik van deze site de XFS bootfloppies gedownload. Ik boot met die dingen en krijg vervolgens de onderste vier regels van de framebuffer niet te zien.
. Nietlief! Maargoed, ik ga stug verder, ik ken immers de debian installatie uit mijn hoofd (half) en hier en daar is stug op knopjes drukken totdat ie doet wat je wilt ook wel handig. Dus na een kwartiertje heb ik alsnog partities aangemaakt zoals ik wilde en heb ik ee base XFS system aangemaakt.
En dan reboot ik, en dan panict ie. De panic regels kan ik dus niet lezen, ik kan alleen de EXT2FS (
) errors lezen ('invalid filesystem' - duh, 't is XFS) en de panic valt dus weg in de vier framebufferregels die ik niet zie...
.
Oftewel, hoe krijg ik een mooi debian installatietje op een mooi leeg laptopje, maar dan met werkende framebuffer en 't liefst dat ie ook nog boot?
. Heeft iemand ergens werkende bootflops liggen? Om nou eerst alles naar ext2 te gooien alvorens ik naar XFS ga vind ik ook weer zo wat...
Anders wordt 't RedHat hoor.
.
Okee, wat heb ik gedaan. Ik wil Debian met XFS, dus heb ik van deze site de XFS bootfloppies gedownload. Ik boot met die dingen en krijg vervolgens de onderste vier regels van de framebuffer niet te zien.
En dan reboot ik, en dan panict ie. De panic regels kan ik dus niet lezen, ik kan alleen de EXT2FS (
Oftewel, hoe krijg ik een mooi debian installatietje op een mooi leeg laptopje, maar dan met werkende framebuffer en 't liefst dat ie ook nog boot?
Anders wordt 't RedHat hoor.