[debian] crc errors en andere vage kernel probleme

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb mijn harddiskje verhuisd van secondary slave naar primary master (jumper op cable select) en mijn CDROM van secondary master naar primary slave (hard gejumperd).

Dit ivm een aantal problemen waardoor ik linux steeds met een schijfje op moest starten.

Dus: ik vol goede moed spul omgewisseld, schijf gewist, geherpartitioneerd en de installatie procedure doorlopen. Geen errors, rare waarschuwingen etc.

Maar toen: Eerste reboot.
-fouten gevonden in het FS waardoor fsck.ext2 er mee kapt, ik mag handmatig de fouten gaan verhelpen (geen idee welke) en kan een beetje rondhobbelen over /
AE werkt, maar de filesystem checkprogramma's geven allemaal een segmentation fault.

Ik toen de harddisk van cable select naar master gejumperd.
Opnieuw door de installatie, toen een crc-error --system halted. Gelijk bij het uncompressen van de kernel.

Later eindelijk een kernel die boot, hangt ie op het feit dat inetd geen ELF binary is en: .......respawning too fast, disabled for 5 minutes. Waar ik niet op wilde wachten en toen maar gereboot.

Nu is mijn vraag:

WTF gebeurt hier? De schijf is goed (bad block scan gedaan) en de problemen komen zowel voor als ik de schijf in het bios op LBA zet als op NORMAL. De CD geeft nergens problemen.

ieeeepppppp :P