Toon posts:

TOC van 8 cm CDR's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even MP3's aan het branden geweest op een 8cm CDR (247MB, 28 min.) voor mijn NAPA 480. Nu brand ik 77 bestanden met totaal 222 MB op een CDR van 247 MB. Als het branden bijna klaar is moet hij de lead-out (TOC) schrijven. Dat lukt dus niet. Zo heb ik al 2 cd'tjes vernaggeld. Nero zegt dat het branden mislukt is en spuwt het cd'tje eruit. Easy CD Creator vraagt om een nieuw cd'tje in de lade te plaatsen om de TOC te schrijven. Wat nu eigenlijk het gekke is bij de brandprogramma's, is dat bij het testen niets misgaat en bij het branden wel. Het brandprogramma test niet of hij zijn TOC er ook op kwijt kan. Hij gaat daar namelijk blind op af.
Nu wil ik eigenijk weten hoeveel ik kwijt kan op een CDR247. Ik heb een Philips 3610 (erg oud, maar brand nog altijd perfect). Misschien dat iemand weet hoe je de Lead-in en de Lead-out kunt berekenen.

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
nou, voor zover ik weet staat lead out ook aan het begin,
maar ookal staat het aan het eind, kan het nooit meer zijn dan 2 of 3 mb ofzo

(probeer t us met een halfvol cdtje)
of met een "normale cd"

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt op een CD'tje een lead-in (van enkele MB's, hoeveel weet ik ook niet) en een lead-out = TOC. De lead-out is veel groter dan de lead-in, ik denk tussen de 10 en 40 MB, maar hoeveel precies is de vraag.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Save eens de log file van Nero (na het branden onderaan save). Daar staat waarschijnlijk de reden van de faling in.
Als je een 3610 hebt, heb je best de firmware 3.08 of 3.09. Zoniet, zie website van www.philips.com/pcstuff. Daar onmiddellijk "download here", en dan CDD3610 ingeven. Daar krijg je dan de firmware en de flasher.
Zonder LeadIn en leadOut kan je je plaatje niet afspelen.
Er zijn nogal wat slechts plaatjes op de markt, dus ik vermoed dat de kwaliteit van de CDRtje aan de buitenkant niet al te schitterend is en dat de brander "van de plaat valt" Uitsluitsel geeft hopelijk de logfile van Nero.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Wat je kan proberen is in Nero de optie: disc at once aan te vinken.
Als het goed is wordt de Li/Lo dan aan het begin geschreven.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De LeadOut staat steeds op het einde. Als je DAO schrijft, dan levert de applicatie de hele mikmak in 1 keer aan, zonder dat de laser ergens uitgezet wordt.
Pagina: 1