philips Philips 107B30 100hz??

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
Goedendag,

Een vriend van mij wil waarschijnlijk deze monitor aanschaffen. Op de website van Philips staat dat deze op 1024X768 107 HZ aankan.

Op andere websites (en in de flyer) wordt dit enigzins tegengesproken, en wordt beweerd dat ie maar 85hz aan kan.

Hoe zit het nu?

• Gabriel_Knight
iemand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Als je um alleen maar op 1024x768 gaat draaien is 85 Hz meer dan genoeg. Maar ik zou Philips eens mailen en vragen hoe dat nou zit :P

The devil is in the details.

• Gabriel_Knight
85hz meer dan genoeg?
Dat valt zwaar tegen.

Ik gebruik al jaren 100hz tot volle teveredenheid.
Het beeld staat net een stuk vaster op het scherm, en zeker als je er lang achter gaat werken is 100hz een noodzakelijk. Ook voor je ogen is 100hz gewoon normaal.
Wanneer ik een tijdje achter zo'n 75/85hz monitor moet zitten krijg je toch aardige koppijn. :S

Ik heb Philips al een tijdje geleden gemailt, maar weet uit ervaring dat ze niet zo snel antwoord geven.

Wie weet er meer?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik heb anderhalf jaar achter 60 Hz gezeten! Ok, het was niet echt prettig maar ik zat er wel uren achter zonder enige vorm van problemen. Sinds een half jaartje draai ik op 75 Hz en dat is wel iets fijner voor m'n ogen :Y) Maar je ogen kunnen het verschil tussen 85 en 100 Hz echt niet zien hoor :)

The devil is in the details.

• Gabriel_Knight
Oh, nou verschil zie ik wel degelijk.
En verschil merk je (geen koppijn meer)

Als je een monitor hebt die op 1024 100hz aankan, zet die maar es op 85, en zie het verschil.

Ik heb ook jaren op 60hz gewerkt, de tranen sprongen in je ogen na een uurtje werken.
85hz monitoren waren al een heel stuk beter, maar als je een dagje achter 100hz zit, weet je waarom er 100hz monitoren bestaan (geen koppijn meer)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Er zijn zat mensen die het verschil tussen 85Hz en 100Hz kunnen merken. Daarom heb ik ook voor mijn monitor gekozen, omdat zelfs op hogere resolutie's altijd minimaal 100Hz. De enige die jouw vraag kan beantwoorden is philips. Wij kunnen naar de site kijken en dat is het. Als er in folders iets anders wordt beweerd, moet je het aan philips vragen :)

• Gabriel_Knight
Is er toevallig iemand die deze monitor heeft, en dus uit ervaring spreekt of deze monitor op 100hz kan op 1024x768?

Verwijderd

Je kunt het beste aar die lui luisteren die het geprobeert hebben. Want het kan gewoon betekenen dat je drivers van de monitor het niet ondersteunen, maar je monitor wel. Dan kun je het nog niet instellen, of je moet het handmatig hoger zetten. Ik kan mijn monitor ook niet op 160Hz zetten door een driver fout hij gaat maar tot 140Hz volgens de drivers in windows. (In linux loopt ie wel op 160 :? ) Overigens zie ik het verschil tussenb 140 en 160 Hz nog, laa staan 85 en 100 Is maar net hoe je ogen zijn. je ziet het niet flikkeren, maar je beeld wordt wel scherper.
Pagina: 1