[Javascript] Textvak enable/disable

Pagina: 1
Acties:

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Momenteel heb ik een PHP pagina die gegevens uit een MySQL database haalt en deze netjes in een tabel weergeeft op het scherm. Hier wordt een textvak voor gebruikt die standaard gedisabled is.

Naast elk record heb ik een aantal knopjes staan. Waaronder het knopje bewerken. Op het moment dat dit knopje ingedrukt wordt wil ik graag dat alle velden (textvakken + submit knop) die horen bij dit record enabled worden. (de rest blijft dus disabled)

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken :?

huh, heb ik dat gedaan?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

beste aanpak is: zoeken

Today's subliminal thought is:

• rene_404
Het disablen en enablen van de velden dat lukte al, het probleem zit hem juist in dat hij alleen de juiste velden moet doen. Nu had ik hetvolgende bedacht, alleen dat wil maar niet werken:

Elke rij (record) in de tabel geef ik een IDnummer. De namen van de velden worden dan: naam1, adres1, postcode1, plaats1, bewerken1. De tweede rij (record) wordt dan naam2, adres2, postcode2, plaats1, bewerken2. Bij het drukken van de bewerkenknop kijkt hij in welke rij er op de knop gedrukt wordt, bijvoorbeeld rij 1 = ID 1. Nu moet het Javascript worden gestart:

<script>
function bewerken(id) {
naampje = "naam" + id;
adresje = "adres" + id;

naampje.disabled = false;
adresje.disabled = false;
</script>

Het stukje javascript wil dus maar niet werken, het werkt wel als ik met de "hand" de nummer van de rijen invoer:

<script>
function bewerken() {
naamp1.disabled = false;
adres1.disabled = false;
</script>

:?

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Gebruik altijd de document.forms[] en form.elements[] array's om je zaken met formuliervelden af te handelen. Dat voorkomt problemen bij de naamgeving.

document.forms['formnaam'].elements['naam' + id].disabled = false;

• rene_404
Op dinsdag 28 mei 2002 07:52 schreef Cheatah het volgende:
Gebruik altijd de document.forms[] en form.elements[] array's om je zaken met formuliervelden af te handelen. Dat voorkomt problemen bij de naamgeving.
Thanx!
Nu doet hij het wel... :)

huh, heb ik dat gedaan?