[UT] Gestoord :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26
Helemaal gestoord wordt ik ervan. Ik kan al niet in D3D spelen omdat ik daar met pijn en moeite 2 fps haal. En dan crash ik in alle modi (ook OpenGL) ook nog eens op een groot gedeelte van de velden :( Zoals CTF-Coret.

Ik begin er helemaal gestoord van te worden want met zo goed als exact dezelfde configuratie heb ik op m'n werk geen problemen...

Ik draai Win2K SP2 met alle mogelijke patches, DX8.1, laatste officiele detonators, Originele UT met 4.36 patch helemaal vers geinstalleerd...

Asus CUVX P3-800 en 256 MB RAM
Asus Geforce1 DDR 32MB
Soundblaster kaartje

Iemand nog opmerkelijke ideeen waar problemen kunnen liggen? Want het begint me aardig de keel uit te hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinstall van 2k (of xp!!!) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Op maandag 27 mei 2002 22:59 schreef ReV3rEnD het volgende:
reinstall van 2k (of xp!!!) ;(
Zou me zo lullig voelen als ik een dag stak in alles opnieuw installeren en dan doet ie het nog steeds niet.. hoopte misschien op bekende hardware problemen :|

Ik ga Quake 3 wel weer eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hier de rror die ik op veel populaire velden krijg:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pcvandam/files/uterr.gif

Misschien moet ik maar eens gaan beginnen met counterstrike anders :P Dat schijnt wel een grappig spelletje te zijn ;) Als er iemand is die mij hieraan.. uhh mee kan helpen meel icq/meel dan ff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 23:10 schreef Bosmonster het volgende:
Hier de rror die ik op veel populaire velden krijg:

[afbeelding]

Misschien moet ik maar eens gaan beginnen met counterstrike anders :P Dat schijnt wel een grappig spelletje te zijn ;) Als er iemand is die mij hieraan.. uhh mee kan helpen meel icq/meel dan ff..
Mafkees, cs is gratis :)
www.counterstrike.com ofzo? :) Ik speel het zelf niet dus ik doe maar een gokje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Op maandag 27 mei 2002 23:45 schreef DeZ het volgende:

[..]

Mafkees, cs is gratis :)
www.counterstrike.com ofzo? :) Ik speel het zelf niet dus ik doe maar een gokje...
CS is gratis, maar is een mod voor Half-Life, dat spel moet je kopen.(HL Generations kost €30) de url van CS is http://www.counter-strike.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Rofl. Error: The operation completed succesfully. Oftewel:

Fout: Het werkte goed.

Ik zie readfile failed staan..... probeer het volgende: UT eraf gooien, UT eropnieuw opzetten, de laatste patch downen en dan naar de Epic site gaan, hun nieuwste opengl file downen, in je systems folder zetten, unrealtournament.ini aanpassen (staat op de epic website) en probeer het dan nog eens. Iig heb je dan de nieuwste opengl drivers (met s3tc support :) ). Als het dan nog niet werkt raad ik je aan andere detonators te proberen. Als dat ook niet helpt zou ik de systeem drivers proberen opnieuw te instaleren, zoals GART drivers enzo. Als laatste lapmiddel kun je windows opnieuw instaleren.

Probeer het trouwens eens zonder soundblaster kaart, heb wel eens gelezen dat die problemen geven, maar doe dit als wanhoops daad want ik denk toch niet dat het daaraan ligt. Iig is niet geschoten altijd mis. :+

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Op dinsdag 28 mei 2002 01:56 schreef GambitRS het volgende:
Rofl. Error: The operation completed succesfully. Oftewel:

Fout: Het werkte goed.

Ik zie readfile failed staan..... probeer het volgende: UT eraf gooien, UT eropnieuw opzetten, de laatste patch downen en dan naar de Epic site gaan, hun nieuwste opengl file downen, in je systems folder zetten, unrealtournament.ini aanpassen (staat op de epic website) en probeer het dan nog eens. Iig heb je dan de nieuwste opengl drivers (met s3tc support :) ). Als het dan nog niet werkt raad ik je aan andere detonators te proberen. Als dat ook niet helpt zou ik de systeem drivers proberen opnieuw te instaleren, zoals GART drivers enzo. Als laatste lapmiddel kun je windows opnieuw instaleren.

Probeer het trouwens eens zonder soundblaster kaart, heb wel eens gelezen dat die problemen geven, maar doe dit als wanhoops daad want ik denk toch niet dat het daaraan ligt. Iig is niet geschoten altijd mis. :+
UT is net vers geinstalleerd en deze errors krijg ik ook in D3D en is dus niet API-related. Gebruik de laatste detonators maar had het probleem ook al met oudere. SB uitschakelen heb ik ook geprobeerd, maar had geen effect.

Heb al besloten WinXP Pro te gaan installen.. als ik tijd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 22:55 schreef Bosmonster het volgende:
Asus CUVX P3-800 en 256 MB RAM
Asus Geforce1 DDR 32MB
Soundblaster kaartje
Heb je er ook een processor in zitten? :?
* kamerplant moet beter lezen. |:(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je niet echt helpen, maar wel steunen. Deze error trad bij mij ook wel eens op, maar niet zo vaak als bij jou. Dit was op het volgende systeem (niet lachen, was drie jaar terug):

AMD K6 200
48 Mb EDO
ATI Rage 4Mb
Voodoo II add on 12 Mb (Diamond)
Moederbord onbekend
Win 98 SE

Tegenwoordig speel ik het op mijn klaptop en dat gaat prima

kan niet zeggen (herinneren) of een re-ïnstall van Win98 werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik draai op mn werk dus met een Compaq systeem. Moederbord weet ik niet (waarschijnlijk Intel) met een P3-500 en 192 MB RAM. Hier zit een Geforce2 MX in.

Draai verder exact zelfde spullen, dus kale install UT/436, Win2K SP2 met laatste patches, DX8.1, laatste detonators.

En heb nergens last van! :(

Reinstall van OS lijkt me dus maar beste mogelijkheid.. En als ik dan toch bezig ben zet ik gelijk XP Pro EN er maar op. Mocht dit helpen dan horen jullie het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Je hebt toch niet toevallig je systeem overclocked? (CPU en/of videokaart)
Probeer anders eens een ander reepje geheugen.

Heb je alleen maar problemen met UT of ook in andere spellen/applicaties? BIOS defaults al een keer geladen?

Persoonlijk vind ik het altijd een beetje een "zwaktebod" om als er iets niet werkt het complete OS opnieuw te installeren en zelfs van OS te switchen alleen omdat een spelletje niet werkt...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 11:02

Blauw

De Schreeuw

Ik kan je zeggen dat ik precies hetzelfde systeem heb als jij, en in Win2k had ik ook steeds problemen met UT. En toen heb ik WinXP geinstalld en toen draaide alles weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Systeem is niet overgeklokt, zowel videokaart als cpu niet.

Probleem heb ik alleen bij UT, verder nergens.

De Win2K install staat er al bijna 2 jaar op. Ik hoor de ooohhh's en aaahhh's al, maar Win2K draait superstabiel en als een trein dus reinstallatie is lang niet meer zo vaak nodig als met Win9x/ME. (Ik ben wel minimalist en hou alles superclean) Maar misschien dat het nu toch eens tijd wordt.. XP stond toch al op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Is het niet zo dat de laatste detonator drivers niet goed zijn voor de ouwe gf kaarten? Ik had dat ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

ALs je meerdere reepjes geheugen hebt, probeer het dan eens met 1 erin, en ook de andere proberen uiteraard. Verder als je systeem overgeklokt is, klok hem dan terug. UT is er erg gevoelig voor namelijk.

Oja, en doe die reinstall van win2k nou maar gewoon. Het kost je echt geen dag hoor en je hebt er alleen maar profijt van.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. Heb WinXP Pro UK nu en mn D3D performance problemen zijn iig verholpen als sneeuw voor de zon... Maar ik blijf crashen op Coret/November :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm mogelijk ligt het aan een aantal corrupte textures ofzo.. Aan demaps zelf ligt het iig niet.. Ik heb ze gedelete en autmoatisch laten downloaden op een server..

Ik heb alleen geen idee welke textures bij Coret en November horen.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Euh..Win2k geen dag kost?

Dat hangt sterk af wat je allemaal geinstalleerd hebt (Office, Visual Studio, Paint shop pro, Alle service packs, virus scanners, etc, etc)

Je kunt misschien checken op de UT Tech site http://unreal.epicgames.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

euh, de oorzaak ervan ligt voor een groot deel in Win2k, 2k zuigt voor spelletjes, dat lijkt me nou wel een algemeen bekend feit. XP lijkt me DE oplossing, dat was het voor mij ook. of je probeert ut nog een keer te reinstallen, maar dit lijkt me niet echt een oplossing.

ikzelf heb maar een p2-450 en een tnt2 kaart, maar toch draait UT als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hmm.. Weet niemand toevallig een texture oid die toevallig door deze twee velden alleen gebruikt wordt? (Coret/November)

Tis wel erg specifiek die levels namelijk.. moet toch enige logica inzitten.. Reinstallen heeft geen zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Probeer dan ook eens Zeto (DM).... komt redelijk overeen denk ik

Anyway, het beste systeem voor games vindt ik Win98... speciaal voor UT op m'n HD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 05 juni 2002 10:49 schreef AtomicShockwave het volgende:
euh, de oorzaak ervan ligt voor een groot deel in Win2k, 2k zuigt voor spelletjes, dat lijkt me nou wel een algemeen bekend feit. XP lijkt me DE oplossing, dat was het voor mij ook. of je probeert ut nog een keer te reinstallen, maar dit lijkt me niet echt een oplossing.

ikzelf heb maar een p2-450 en een tnt2 kaart, maar toch draait UT als een zonnetje :)
Ik draaide sinds kort ook met win2000. Totdat ik dus ook problemen kreeg met games. UT draaide opeens alleen in een window. GTA3 deed het niet. Nu draai ik alweer een paar weken win98 en het bevalt prima.

Voor de mensen die gehecht zijn aan win2000 vanwege stabiliteit, maak een multiboot. win98 voor games en win2000 voor apps. Probleem opgelost!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Op woensdag 05 juni 2002 13:32 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
Probeer dan ook eens Zeto (DM).... komt redelijk overeen denk ik

Anyway, het beste systeem voor games vindt ik Win98... speciaal voor UT op m'n HD :D
Zeto doet het wel net als de rest.. Der was nog een of andere AS map ofzo die het niet deed, maar dat speel ik nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 10:33 schreef Bosmonster het volgende:
Systeem is niet overgeklokt, zowel videokaart als cpu niet.

Probleem heb ik alleen bij UT, verder nergens.

De Win2K install staat er al bijna 2 jaar op. Ik hoor de ooohhh's en aaahhh's al, maar Win2K draait superstabiel en als een trein dus reinstallatie is lang niet meer zo vaak nodig als met Win9x/ME. (Ik ben wel minimalist en hou alles superclean) Maar misschien dat het nu toch eens tijd wordt.. XP stond toch al op de planning.
koop es een nieuwe video kaart man Geforce 1 Zuigt :r en daar zal het wel aan liggen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
ik denk dat je performance gewoon te laag is, 800Mhz is totaal overkill voor een GF1, koop een GF2mx200/400 oid, die zijn nu zo goedkoop, volgens mij krijg je die al gratis bij 2 pakken waspoeier :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mijn GF1 DDR is sneller dan een GF2 MX hoor.

En het lijkt me HEEEEEEL sterk dat dit wat met de foutmelding op de 2 levels te maken heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op woensdag 05 juni 2002 15:17 schreef DragNet het volgende:

[..]

koop es een nieuwe video kaart man Geforce 1 Zuigt :r en daar zal het wel aan liggen :X
dit is niet het soort advies waar je nou wat mee opschiet. dat jij vind dat er beter een snellere kaart in kan is tot daaraan toe, maar jeez. doe het ff subtiel jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

en het ligt natuurlijk niet!!!! aan de geforce ddr.
een vriend van mij heeft een athlon 1200 met een tnt2 (ja, ik weet het), maar met de laatste drivers draait ut gewoon als een zonnetje in 1024x768.......

dragnet is blijkbaar net zo stom als het achtereind van een }:O >:)

ps.....succes met het oplossen van je probleem

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Op woensdag 05 juni 2002 15:57 schreef CU2morO het volgende:
ik denk dat je performance gewoon te laag is, 800Mhz is totaal overkill voor een GF1, koop een GF2mx200/400 oid, die zijn nu zo goedkoop, volgens mij krijg je die al gratis bij 2 pakken waspoeier :Y)
Onzin, op mn Duron bakkie (950 Mhz , 128 mb SDram, trage 5 GB schijf en een Stealth III werkt UT alle opties aan en 1024x768 perfect :9
Op woensdag 05 juni 2002 13:59 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Ik draaide sinds kort ook met win2000. Totdat ik dus ook problemen kreeg met games. UT draaide opeens alleen in een window. GTA3 deed het niet. Nu draai ik alweer een paar weken win98 en het bevalt prima.

Voor de mensen die gehecht zijn aan win2000 vanwege stabiliteit, maak een multiboot. win98 voor games en win2000 voor apps. Probleem opgelost!
Maar dan moet je als je ff een spelletje wilt spelen (soms als ik bezig ben achter mn pc heb ik zin an GTA3) weer rebooten en naar Windows 98 starten, ik heb het zelf niet meegemaakt ofzo maar lijkt me erg frustrerend :'( Maar tis iig een idee! :)

Heb je (topicstarter) ook Internet Explorer 6, security patches etc erop gezet? Nadat ik deze had geinstalled werd mn systeem een stuk stabieler... en misschien doet UT het dan wel goed bij jou!

Suc6 ermee!

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die GF1 DDR is meer dan snel genoeg , UT draait zelfs goed op een Voodoo II SLI-setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 20:12 schreef real_raichu70 het volgende:
Die GF1 DDR is meer dan snel genoeg , UT draait zelfs goed op een Voodoo II SLI-setup
Single Voodoo II ook wel hoor :) ( Zelf uitgeprobeerd jah :D )

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mobo is dat er 1 met via chipset?

Zoja heb je dan ook de allerlaatste via drivers geinstalleerd?
Zoniet kan dat de oorzaak zijn, deze MOETEN namelijk geinstalleerd worden bij UT in combinatie met w2k.

Tevens kun je het beste je desktop en game kleuren hetzelfde houden, dus als je desktop op 32bits staat moet je UT ook op 32bits zetten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Op woensdag 05 juni 2002 14:35 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Zeto doet het wel net als de rest.. Der was nog een of andere AS map ofzo die het niet deed, maar dat speel ik nooit :P
AS-Ocean oid? (onderwater)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Op donderdag 06 juni 2002 07:35 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:

[..]

AS-Ocean oid? (onderwater)
Ja die :P AS-OceanFloor ofzo. Geeft zelfde fout als Coret en November.

Even als reply:

Ja ik heb laatste VIA drivers
Ja ik heb laatste Explorer fixes (Windows Update is mn grootste vriend :P)

En ik heb inmiddels XP natuurlijk.. en hetzelfde probleem met de maps, al zijn mn D3D performance problemen dus opgelost.

Hmm.. Op mn werk heb ik dus hetzelfde probleem wat betreft de crash-maps... Vandaar dat ik dacht dat ik mogelijk corryupte textures had (heb zelfde UT-CD gebruikt thuis als op werk).

Vandaar dat ik me afvroeg welke textures mogelijk overeenkomen in die velden.. dan kan ik die eens proberen ergens anders vandaan te halen..
Pagina: 1