Ik zoek een andere (stille) CPU fan , p3 socket 370, omdat ik m,n Coolermaster nog een ongelofelijke takkeherrie vind maken.
Wat zijn jullie ervaringen? Kon met de search niet tot een besluit komen welke te kopen.
Heb de search gebruikt en heb idd wat gevonden, maar lees nou eerst is goed
. Ik open geen topic voor niks!
Heb zelf een spire 5p53b3 is redelijk stil en geheel van koper.
Hij is er ook in grotere (80mm?) uitvoering
Moet je maar ff op www.spire.nl kijken
Hij is er ook in grotere (80mm?) uitvoering
Moet je maar ff op www.spire.nl kijken
Verwijderd
Ik heb een

DIE MAAKT EEN KLOTEHERRIE MAN
maar hij brengt mijn athlon 1400 tot een coole 32 graden

jawelOp maandag 27 mei 2002 22:56 schreef naadnek het volgende:
Heb de search gebruikt en heb idd wat gevonden, maar lees nou eerst is goed. Ik open geen topic voor niks!
check die tijden maar eens,
je las zn reply, en dacht fuck klopt! toen heb je ff je oorspronkelijke msg ge-edit
Tnx veur de posts alvast, maar ik wil geen'redelijk' stille, ik wil een fannetje die echt fluisterd
. Nu kwam ik deze "Intel FC-PGA Radial Fin Cooler" http://www.quietpc.com/images/fcpgaside.jpg tegen op www.quietpc.com. Weet iemand meer van dit apparaatje?
Verwijderd
Ik kan zo niet zien wat voor een processor je hebt, en hoe heet deze wordt, maar ik zou op zijn minst proberen hoe heet de processor wordt wanneer de fan van de koeler op 7 Volt draait ipv. 12 volt.
Scheelt een hoop herrie, en misschien nog wat geld ook!
Scheelt een hoop herrie, en misschien nog wat geld ook!
NEENOp maandag 27 mei 2002 23:03 schreef CroitiX het volgende:
[..]
jawel
check die tijden maar eens,
je las zn reply, en dacht fuck klopt! toen heb je ff je oorspronkelijke msg ge-edit
Probeer ander eens zo'n waaier van Zalman
Idd, zie je aan de tijdenOp maandag 27 mei 2002 23:07 schreef naadnek het volgende:
[..]
NEEN, ik had "Kon met de search niet tot een besluit komen". veranderd in "Kon met de search niet tot een besluit komen welke te kopen."
Maar ik weet niet of de pal 8045 op je mobo past?
Die roeleert voor mij echt met een papst fannetje!
Ik heb de zalman cnps5000+...
krijg je drie weerstanden bij, en als je de stilste modus hebt, is ie echt stil... maar mijn harde schijven maken de meeste herrie!
krijg je drie weerstanden bij, en als je de stilste modus hebt, is ie echt stil... maar mijn harde schijven maken de meeste herrie!
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Mijn HDD is superstil, Maxtor 40 gb 7200 rpm, en aan m,n Enermax voeding ligt t ook niet. Alleen dat nietige fannetje maakt zo,n herrie, die zalman cnps5000+ klinkt goed, is ff kijken... 
edit:
Ai ai ai, die is flink aan de prijs!
Ai ai ai, die is flink aan de prijs!
Verwijderd
Mijn hdd is ook redelijk stil (zelfde maxtor 40gb 7200, hoewel de 5400 (heb ik ook) toch stiller is (duh?)) Op mijn voeding ga ik binnenkort zo'n tempgeregelt dingetje zetten zodat ie flink stiller wordt. Ik ga misschien hetzelfde doen met m'n socketA koeler, want ik heb echt een miniding en die zoemt best wel irritant
silverado
stiller kan niet
stiller kan niet
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
TsjaOp maandag 27 mei 2002 23:36 schreef FragFrog het volgende:
* FragFrog heeft slechts 1 woord voor u
WATERKOELING
ben zelf ook bezig om fluisterstil systeem te maken. Dus een "liquid" Maxtor, enermax voeding & watergekoelde proc
of eik nog bezig met de onderdelen te bestellen
Das iets leuks voor 'later'. Eerst een stil fannetje!
Verwijderd
Pak dan een CNPS3100 of CNPS6000. Daar krijg je een 92mm fan bij die in "silent mode" een stuk stiller is dan de 60mm fan van de 5000 serie.
Het installeren is een piece of cake en in "silent mode" is een PIII nog goed te koelen.
Kijk eens op
http://www.zalman.co.kr/english/product/product.htm zou ik zeggen.
Het installeren is een piece of cake en in "silent mode" is een PIII nog goed te koelen.
Kijk eens op
http://www.zalman.co.kr/english/product/product.htm zou ik zeggen.
Verwijderd
Kijk eens op d site van www.aconto.de
Die spullen kun je bestellen in nederland bij www.comex-sales.com en zijn echt heel stil.
Die spullen kun je bestellen in nederland bij www.comex-sales.com en zijn echt heel stil.
Verwijderd
Stille en goede koeler?
Molex! (gebruikt compaq ook, en die zijn in de regel stil)
te koop bij www.silentpc.nl
Molex! (gebruikt compaq ook, en die zijn in de regel stil)
te koop bij www.silentpc.nl
waar haal je die "liquid" maxtor dan vandaan?
ik heb de D740X6L 60gig
maar die L bleek niet van de liquid te zijn. in de bios lees ik 6L060J3
dus de j versie, oftewel gewoon de ballbearing.
deze is ook stil, de leeskop maakt nog het meeste geluid
voor de liquid versie moet je de 6L0"x"0L3 hebben, maar het type nummer waaran je kan zien of je liquid versie hebt of de ballbearing kon ik niet op de hd vinden. heb nou even geen zin, om hem uit mijn pc te halen
x = 2,4,6 of 8 afhankelijk van de aantal gigbytes
en idd, waarom zet je je cpu fan niet op 7 volt, scheelt ook een boel.
ik heb de D740X6L 60gig
voor de liquid versie moet je de 6L0"x"0L3 hebben, maar het type nummer waaran je kan zien of je liquid versie hebt of de ballbearing kon ik niet op de hd vinden. heb nou even geen zin, om hem uit mijn pc te halen
probeer een alpha 8045 met een enermax fan (regelbaar) op 1000 toeren die hoor je gewoon helemaal niet. houd mijn axp onder de 55 graden op 1000 toeren.
in jouw geval
als je een katmai hebt zal i ongeveer 40 - 45 worden
als je een coppermine hebt zal i ongeveer 30 - 35 worden
maar alleen als de alpha past natuurlijk
in jouw geval
als je een katmai hebt zal i ongeveer 40 - 45 worden
als je een coppermine hebt zal i ongeveer 30 - 35 worden
maar alleen als de alpha past natuurlijk
Verwijderd
/me heeft net een zalmannetje besteld ben benieuwd of ie zo goed gaat bevallen als jullie zeggen
Verwijderd
Neem gewon en papst ben je van het hele gedoe af www.papst.de ,die hebben hele stille fans doordat ze op lage toeren draaien genoeg keuze in de stille gebieden, begint bij een 12 dB 8412NGL of 19 dB voor 8412 NGML gebruik ik zelf ookOp maandag 27 mei 2002 22:53 schreef naadnek het volgende:
Ik zoek een andere (stille) CPU fan , p3 socket 370, omdat ik m,n Coolermaster nog een ongelofelijke takkeherrie vind maken.Wat zijn jullie ervaringen? Kon met de search niet tot een besluit komen welke te kopen.
Verwijderd
Psies of pleur er een enermax opOp dinsdag 28 mei 2002 01:27 schreef boss63 het volgende:
[..]
Neem gewon en papst ben je van het hele gedoe af www.papst.de ,die hebben hele stille fans doordat ze op lage toeren draaien genoeg keuze in de stille gebieden, begint bij een 12 dB 8412NGL of 19 dB voor 8412 NGML gebruik ik zelf ook
Verwijderd
Mijn papst is zo stil dat zelfs mijn Maxtor D740X van 80G meer herrie maken dan de fanOp dinsdag 28 mei 2002 01:27 schreef boss63 het volgende:
[..]
Neem gewon en papst ben je van het hele gedoe af www.papst.de ,die hebben hele stille fans doordat ze op lage toeren draaien genoeg keuze in de stille gebieden, begint bij een 12 dB 8412NGL of 19 dB voor 8412 NGML gebruik ik zelf ook
Verwijderd
de maxtor d 740 maakt zelfs meer herrie dan mijn 3 x12 cm 3 x 8 cm en 2 x 9 cm fannetjes bij mekaar enermax zalman en papstOp dinsdag 28 mei 2002 01:31 schreef boss63 het volgende:
[..]
Mijn papst is zo stil dat zelfs mijn Maxtor D740X van 80G meer herrie maken dan de fan
enermax is mijn aan rader
Verwijderd
jouw herrie is natuurlijk maar relatief heOp maandag 27 mei 2002 23:01 schreef MasterOverdrive het volgende:
Ik heb een
[afbeelding]
ik dacht dat papst zowat de stilste fans maakte, als je dan een 80mm exemplaar op 7v laat draaien, hoor je hem toch bijna niet? dan moet je er nog wel zo'n 80mm -> 60mm gevalletje tussen zetten
Verwijderd
Mjah en bij Enermax draai je gewoon aan t potmetertje voor minder lawaaiOp dinsdag 28 mei 2002 09:25 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik dacht dat papst zowat de stilste fans maakte, als je dan een 80mm exemplaar op 7v laat draaien, hoor je hem toch bijna niet? dan moet je er nog wel zo'n 80mm -> 60mm gevalletje tussen zetten
Verwijderd
ik heb zelf een zalman op m'n thunderbirdje zitten. hij koelt goed genoeg en maakt geen herrie, sterker nog, hij maakt helemaal geen geluid! maar als je een zalman neemt heb je last van andere herrie: je harde schijf! héél irritant.
(ff voor de miere(n)neukers onder ons: ik bedoel dus NIET dat geratel van de schijf, want daar hebben mijn 2 maxtortjes geen last van. Ik bedoel het "gezoem" dat continu uit die schijven komt).
(ff voor de miere(n)neukers onder ons: ik bedoel dus NIET dat geratel van de schijf, want daar hebben mijn 2 maxtortjes geen last van. Ik bedoel het "gezoem" dat continu uit die schijven komt).
jah maar maakt enermax kwalitatief betere fans? ik snap ook wel dat je hem met een potmetertje minder lawaai kan laten maken. maar als je een stille maar toch goed gekoelde proc wilt hebben dan denk ik ten eerste aan een kwalitatief goede fan, en niet aan een potmetertjeOp dinsdag 28 mei 2002 09:27 schreef DigitalFX het volgende:
[..]
Mjah en bij Enermax draai je gewoon aan t potmetertje voor minder lawaai
en ik denk ook dat je bij een stille cooler beter een grotere diameter kan gebruiken, omdat die dan minder toeren hoeft te maken.
Verwijderd
Ikzelf heb enermax koelers en die draaien perfect, fans zijn dubbel kogelgelagerd... en zitten degelijk in elkaar.
Ook de voedingen van Enermax zijn perfect en die worden ook gekoeld door dezelfde koelers die je op je proc kan zetten
Ook de voedingen van Enermax zijn perfect en die worden ook gekoeld door dezelfde koelers die je op je proc kan zetten
mjah ik kan me wel ergens benchmarks herinneren over welke de stilste was enzo. Die zou je eigenlijk op moeten zoeken.Op dinsdag 28 mei 2002 09:39 schreef DigitalFX het volgende:
Ikzelf heb enermax koelers en die draaien perfect, fans zijn dubbel kogelgelagerd... en zitten degelijk in elkaar.
Verwijderd
Chieftec voedingen schijnen nog stiller te zijn maar die hebben maar 1 fan.Op dinsdag 28 mei 2002 09:43 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
mjah ik kan me wel ergens benchmarks herinneren over welke de stilste was enzo. Die zou je eigenlijk op moeten zoeken.
Verwijderd
Op een Alpha heatsink past die 80 mm papst/enermax zo opOp dinsdag 28 mei 2002 09:25 schreef AtomicShockwave het volgende:
Verwijderd
Ja daar heb ik ook "last" van met mijn stille pc, misschien eens naar een case voor de HD kijken met een grote alu plaat erin koelt hij toch nog goed schijnt.Op dinsdag 28 mei 2002 09:34 schreef StB het volgende:
ik heb zelf een zalman op m'n thunderbirdje zitten. hij koelt goed genoeg en maakt geen herrie, sterker nog, hij maakt helemaal geen geluid! maar als je een zalman neemt heb je last van andere herrie: je harde schijf! héél irritant.
www.silentpc.nl
Verwijderd
Denk dat enermax en papst beide heel erg goed zijn en wil je voor power gaan dan zijn de Delta's awesomeOp dinsdag 28 mei 2002 09:35 schreef AtomicShockwave het volgende:
[..]
jah maar maakt enermax kwalitatief betere fans? ik snap ook wel dat je hem met een potmetertje minder lawaai kan laten maken. maar als je een stille maar toch goed gekoelde proc wilt hebben dan denk ik ten eerste aan een kwalitatief goede fan, en niet aan een potmetertje
en ik denk ook dat je bij een stille cooler beter een grotere diameter kan gebruiken, omdat die dan minder toeren hoeft te maken.
De 80mm fan zijn bij papst het stilste als ze standaard zijn maar een 92 of 120 op 7V maakt ook bijna geen herrie en keolt wel lekker. Moet er natuurlijk wel plaats voor zijn anders wordt het even wat modden
Ja heel leuk enzo, maar daar heb ik zo weinig aan.Op dinsdag 28 mei 2002 01:31 schreef boss63 het volgende:
[..]
Mijn papst is zo stil dat zelfs mijn Maxtor D740X van 80G meer herrie maken dan de fan
Verwijderd
dat durf ik te weddenOp dinsdag 28 mei 2002 01:21 schreef bloodnose het volgende:
/me heeft net een zalmannetje besteld ben benieuwd of ie zo goed gaat bevallen als jullie zeggen
maar je had beter de 6000CU kunnen kopen die is beter! en stiller!
WHOEI!!! Heb net vandaag mn HD binnen, en ik hoor HELEMAAL NIETS!!! Wat nog mooier is: doordat er bij hun iets mis ging bij de bestelling duurde het een paar dagen langer, kijk ik vanmiddag in het doosje, zit daar ipv een 60gyg een 80gyg in!!!Op maandag 27 mei 2002 23:46 schreef damster het volgende:
ik heb de D740X6L 60gig
'T is de 6L080J4, staat gewoon onder properties bij mij
edit:
Oh ja, ik heb'm dus bij de Yorcom weg, 123 pleuro meen ik... Betaalde 160 inc rounded kabel en verzendkosten
Oh ja, ik heb'm dus bij de Yorcom weg, 123 pleuro meen ik... Betaalde 160 inc rounded kabel en verzendkosten
Verwijderd
Op maandag 27 mei 2002 23:46 schreef damster het volgende:
ik heb de D740X6L 60gig
Je heb dus gewoon de normale versie en niet de liquid bearing..Op dinsdag 28 mei 2002 17:17 schreef FragFrog het volgende:
[..]
WHOEI!!! Heb net vandaag mn HD binnen, en ik hoor HELEMAAL NIETS!!! Wat nog mooier is: doordat er bij hun iets mis ging bij de bestelling duurde het een paar dagen langer, kijk ik vanmiddag in het doosje, zit daar ipv een 60gyg een 80gyg in!!!
'T is de 6L080J4, staat gewoon onder properties bij mij
edit:
Heb net m,n kast volgestouwd met noppenschuim, ook m,n HDD op een bedje van die rommel gelegd. Dat scheelt echt veel, aanrader!
.
Nu ist dus alleen nog maar m,n cpu fan die herrie maakt. Ik wil er max 30 a 40 euro voor uittrekken denk ik.
Nu ist dus alleen nog maar m,n cpu fan die herrie maakt. Ik wil er max 30 a 40 euro voor uittrekken denk ik.
Ja zeker een aanrader, maar als je het doet moet je meteen alles doen, dus de hele kast van binnen anders merk je er nog weinig tot niets van. Het kost geen drol, voor 2 tientjes (guldens ja nog steeds) zit je goed bij de Gamma, Formido of what so ever. Over enge temperatuurstijgingen hoef je ook niet in te zitten volgens mij. Maar ik plaats er wel een outtake case-fan bij op 7 vOp dinsdag 28 mei 2002 19:37 schreef bloodnose het volgende:
hey dat noppenschuim bevalt dat een beetje ? ik denk er namelijk zelf ook overna
Ik denk dat het het beste is om je HDD op een bedje van die bocht te leggen, i.p.v helemaal te mummificeren. Denk dat je dan een warmteprobleem gaat krijgen.
Ik gebruik nu Speedfan om de snelheid van m,n fan te verlagen. Hij draait normaal, op 100 %, op 5720 rpm. Wat is denken jullie het laagste aanvaardbare toerental. Dat de temp niet te gek word en alles t nog lekker doet? Als ik m op 70 & zet draaitie 5000 toeren ongeveer. Het is een p3 866 die max 80°c worden mag (al hoop ik die nooit te halen
)
Bij 80% stijgt m,n temp van 32°c naar 33/34 graden btw.
Bij 80% stijgt m,n temp van 32°c naar 33/34 graden btw.
Verwijderd
heb je zo'n cooler met een zwarte heatsink nu?
en neemt dat noppenschuim geen warmte op??
( mijn pappie heeft ook een impreza
)
en neemt dat noppenschuim geen warmte op??
( mijn pappie heeft ook een impreza
Pagina: 1