Ik heb sinds een paar dagen een Senfu watercoolingset en wil die (logisch) gaan inbouwen. Ik zou graag weten of er nog mensen zijn die tips hebben omtrent de inbouw van deze set. (ik heb er al aan gedacht om de set eerst eens een tijdje buiten mijn pc te laten draaien ter controle op lekken enzo)
Verwijderd
Uiteraard eerst een tijdje laten runnen buiten je pc 
Daarna gewoon gaan inbouwen.......en reservoir goed vast zetten en let op lucht in de slangen.
Daarna gewoon gaan inbouwen.......en reservoir goed vast zetten en let op lucht in de slangen.
*Dikke schop terug* 
die slangen moet je ook voorzichtig mee doen. Dat ze een beetje losjes zitten en niet teveel aan je waterblok hangen. Verder kon er in de slangen makkelijk een knik komen.
die slangen moet je ook voorzichtig mee doen. Dat ze een beetje losjes zitten en niet teveel aan je waterblok hangen. Verder kon er in de slangen makkelijk een knik komen.
Verwijderd
hmm... ook toevallig...
heb vandaag de volledige prijs aan het berekenen geweest voor dat zelfde senfu kitje van je... ook met die dual fan radiator en dat pompie... bij regenboog
ik zou zegge.. hou ons op de hoogte van je cooling man... ik wil hem ook..als ie goed is tenminste...
en dat ivm die knikken in die slangen zou volgens mij vrijwel onmogelijk moeten zijn door die veren die er in zitten.
in de vorige topic over dit kitje was er iemand die z'n radiator passief (lees: zonder fans) in z'n pc zitten had.
hou ons op de hoogte... pics en results zouden leuk zijn.
weet je nog meerdere sites van senfu?? ik heb enkele gevonden via google maar deze zijn bijna allemaal in het japans...
heb vandaag de volledige prijs aan het berekenen geweest voor dat zelfde senfu kitje van je... ook met die dual fan radiator en dat pompie... bij regenboog
ik zou zegge.. hou ons op de hoogte van je cooling man... ik wil hem ook..als ie goed is tenminste...
en dat ivm die knikken in die slangen zou volgens mij vrijwel onmogelijk moeten zijn door die veren die er in zitten.
in de vorige topic over dit kitje was er iemand die z'n radiator passief (lees: zonder fans) in z'n pc zitten had.
weet je nog meerdere sites van senfu?? ik heb enkele gevonden via google maar deze zijn bijna allemaal in het japans...
Het zal ws geen japans zijn maar chinees (ook onleesbaar btw) maar arthur Gerla importeert die dingen. Ik ga ws na het weekend het spul inbouwen, eerst nog aan het testen of de handel droog blijft. Later ga ik nog experimenteren met een Peltier element eronder .....
Knikken wordt idd erg lastig, er zitten vrij stevige veren in de slangetjes, enige nadeel zover is dat het pompje maar net aan past in het reservoir. Staat tegenover dat hij weer wel vrij stil is
Knikken wordt idd erg lastig, er zitten vrij stevige veren in de slangetjes, enige nadeel zover is dat het pompje maar net aan past in het reservoir. Staat tegenover dat hij weer wel vrij stil is
Op dinsdag 28 mei 2002 22:32 schreef Cordobasdi het volgende:
hmm... ook toevallig...
Verwijderd
ik heb zelf ook maar eens die installation guide gedownload en eens van nader bij bekeken.
Wat ik opmerk is dat er op het waterreservoir en het koelblok gemakkelijke en goede aansluitingen staan voor de silicone slangen.
De radiator heeft dit echter niet. Hierop moet je gewoon iets opschroeven dat een verdikking veroorzaakt waar de silicone slang over spant.
Het zou toch best aan te raden zijn hiervoor een spanklem te gaan gebruiken anders zou het wel eens nare gevolgen kunnen hebben.
Toch spijtig dat ze nu voor die 2 extra aansluitingen niet dezelfde gebruiken als die op de tank en het koelblok.
Of zie ik het verkeerd??????
Wat ik opmerk is dat er op het waterreservoir en het koelblok gemakkelijke en goede aansluitingen staan voor de silicone slangen.
De radiator heeft dit echter niet. Hierop moet je gewoon iets opschroeven dat een verdikking veroorzaakt waar de silicone slang over spant.
Het zou toch best aan te raden zijn hiervoor een spanklem te gaan gebruiken anders zou het wel eens nare gevolgen kunnen hebben.
Toch spijtig dat ze nu voor die 2 extra aansluitingen niet dezelfde gebruiken als die op de tank en het koelblok.
Het reservoir is grofweg 10 cm hoog op het hoogste punt en 8 cm op het laagste, 21 cm lang en 12 cm diep. Dus ruw gerekend 10*21*12 = 2,5 liter. Ik moet nog kijken wat de inhoud is van de radiator, later ga ik het water vervangen vanwege wat groene zooi die uit de rad komt. Dan kijk ik hoeveel water ik erin moet mikken.
Op dinsdag 28 mei 2002 23:02 schreef schilpad het volgende:
He nOOb2002
Wat zijn de afmetingen van het resovoir en de inhoud
Je ziet het goed, ik ben zelf wel behoorlijk tevreden met de combinatie. Alleen is de aansluiting van de slangen aan de rad echt 3* nix, ik heb er sowieso al slangeklemmen op gezet omdat het bij die aansluitingen ging lekken. Het is dan een mogelijkheid om een oude kachelradiator uit een auto te gebruiken, maar ik weet niet of dat zomaar past (ivm diameter enzo)
Op woensdag 29 mei 2002 08:07 schreef Cordobasdi het volgende:
ik heb zelf ook maar eens die installation guide gedownload en eens van nader bij bekeken.
Verwijderd
toch best veel geld.... check de draadjes hier, worden home-made blokken aangeboden voor 30 euro, haal een kachelradiator voor 10 euro en een pomp voor 35 euro, maak een reservoir van een tupperwarebak, en voila je hebt een watergekoelde instalatie die a. veel beter koelt b. stiller is c. stukken goedkoper is.Op dinsdag 28 mei 2002 22:32 schreef Cordobasdi het volgende:
hmm... ook toevallig...
Verwijderd
Tja... de radiator op zich lijkt me toch wel goed ...enkel die aansluitingen he...Op woensdag 29 mei 2002 08:51 schreef nOOb2002 het volgende:
Je ziet het goed, ik ben zelf wel behoorlijk tevreden met de combinatie. Alleen is de aansluiting van de slangen aan de rad echt 3* nix, ik heb er sowieso al slangeklemmen op gezet omdat het bij die aansluitingen ging lekken. Het is dan een mogelijkheid om een oude kachelradiator uit een auto te gebruiken, maar ik weet niet of dat zomaar past (ivm diameter enzo)
[..]
maar ik heb gezien dat op de site van xxlCases een breed gamma aan koppelstukjes te koop aangeboden staat bij de rubriek WC misschien vind je daar ergens een goede oplossing tussen he...
Die radiator heb ik ook (passief gekoeld, dus zonder fans)
Er zitten schroefstukjes bij waar de slang overheen past.
Bij het aansluiten moet je wel goed oppassen, om lekken te voorkomen moet je het volgende doen.
Schroef de opzetstukjes eraf, draai er wat teflontape (witte meegeleverde tape) omheen en draai de opzetstukjes er weer op. Doe over de opzetstukjes nog wat teflontape, en schuif de slang erover. Bij mij was het op deze manier al helemaal waterdicht, maar voor de zekerheid heb ik er ook nog slangenklemmen overheen gezet.
Er zitten schroefstukjes bij waar de slang overheen past.
Bij het aansluiten moet je wel goed oppassen, om lekken te voorkomen moet je het volgende doen.
Schroef de opzetstukjes eraf, draai er wat teflontape (witte meegeleverde tape) omheen en draai de opzetstukjes er weer op. Doe over de opzetstukjes nog wat teflontape, en schuif de slang erover. Bij mij was het op deze manier al helemaal waterdicht, maar voor de zekerheid heb ik er ook nog slangenklemmen overheen gezet.
Tip v.d. weekOp maandag 27 mei 2002 22:49 schreef nOOb2002 het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen een Senfu watercoolingset en wil die (logisch) gaan inbouwen. Ik zou graag weten of er nog mensen zijn die tips hebben omtrent de inbouw van deze set. (ik heb er al aan gedacht om de set eerst eens een tijdje buiten mijn pc te laten draaien ter controle op lekken enzo)
Het Senfu set heb ik bekeken bij De Regenboog in Sittard, ze hadden er een "demo" exemplaar liggen dat een tijd lang in de virine had gedraaid.
De verkoper zei dat ze een foutje gemaakt hadden door er kraanwater in te mikken, doe dit dus nooit!!! Het koelblok was helemaal verkalkt, en werkte niet meer naar behoren. Ze hadden het schoon proberen te maken maar zonder een goed resultaat.
Ik denk dat je het beste een paar flessen gedestilleerd water kan kopen!!!
Hmz nog vreemder was eigenlijk wel dat ze zeiden dat het veel herrie maakte, eigenlijk raadde hij me de waterkoeling af
Laat dit eens weten of dat zo is. Want ik heb nog steeds interesse in het set.
Ow ja, dat knikken van die slangen kan niet eens, want er zit door de hele slang een spiraal, maar misschien kan het wel bij de aansluitingen of zo gaan knikken?
Dus laat eens weten hoe het set je bevalt, en wat de resultaten zijn qua geluid, en temparatuur, vemeld SVP je config ook ff
[vergeetmode] bestaat er ook de mogelijkheid om dit set uit te breiden met een extra GPU koelblok (GeForce4) ??[/vergeetmode]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Uiteraard heb ik demi water gebruikt om het setje te vullen (1,04 pleuro's bij de Gamma), verder valt de herrie van de pomp echt reuze mee. Dit wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de ^&*^&*(^%( herrie die de fans maken. Ik heb er momenteel even een Enermax UC-8FAB-B opzitten, maar die maakt ook nog behoorlijk herrie. Heeft iemand een beter idee (wil eigenlijk niet passief draaien), is een Papst een stuk stiller dan een Enermax?
Overigens is de temp (ok een MSI bordje) van 50/1 gezakt naar 40/1, en dan moet ik eigenlijk nog het waterblok lappen (wilde het toch ff testen) ik verwacht dat de temp dan misschien nog 1 a 2 graden zal zakken. Te zijner tijd ook nog een Peltier en kijken wat er dan gebeurt
ff vergeten, ik durf zo niet te zeggen of er meerdere blokken aan kunnen. Ik vermoed het wel, je moet dan wel losse slangen erbij kopen en misschien een iets zwaarder pompje (weet eigenlijk niet zeker waarom, maar goed)
Overigens is de temp (ok een MSI bordje) van 50/1 gezakt naar 40/1, en dan moet ik eigenlijk nog het waterblok lappen (wilde het toch ff testen) ik verwacht dat de temp dan misschien nog 1 a 2 graden zal zakken. Te zijner tijd ook nog een Peltier en kijken wat er dan gebeurt
ff vergeten, ik durf zo niet te zeggen of er meerdere blokken aan kunnen. Ik vermoed het wel, je moet dan wel losse slangen erbij kopen en misschien een iets zwaarder pompje (weet eigenlijk niet zeker waarom, maar goed)
Op woensdag 29 mei 2002 19:05 schreef Extra300s het volgende:
[..]
Tip v.d. week
Het Senfu set heb ik bekeken bij De Regenboog in Sittard, ze hadden er een "demo" exemplaar liggen dat een tijd lang in de virine had gedraaid.
De verkoper zei dat ze een foutje gemaakt hadden door er kraanwater in te mikken, doe dit dus nooit!!! Het koelblok was helemaal verkalkt, en werkte niet meer naar behoren. Ze hadden het schoon proberen te maken maar zonder een goed resultaat.
Ik denk dat je het beste een paar flessen gedestilleerd water kan kopen!!!(als dit erg duur zou zijn, misschien eerst het water koken?)
Hmz nog vreemder was eigenlijk wel dat ze zeiden dat het veel herrie maakte, eigenlijk raadde hij me de waterkoeling afVooral de fans op de radiator, en de waterpomp bleken nogal veel HINDERLIJK lawaai te maken (dit zijn de woorden van de verkoper)
Laat dit eens weten of dat zo is. Want ik heb nog steeds interesse in het set.
Ow ja, dat knikken van die slangen kan niet eens, want er zit door de hele slang een spiraal, maar misschien kan het wel bij de aansluitingen of zo gaan knikken?
Dus laat eens weten hoe het set je bevalt, en wat de resultaten zijn qua geluid, en temparatuur, vemeld SVP je config ook ffIk ben benieuwd
[vergeetmode] bestaat er ook de mogelijkheid om dit set uit te breiden met een extra GPU koelblok (GeForce4) ??[/vergeetmode]
Verwijderd
de herrie van die fans op de radiator is dus idd perfect weg te laten door hem passief te koelen.
wat het pompje betreft had ik gedacht daar een eheim pompie op te plaatsen... volledig geruisloos als ik de topics hier mag geloven en als ie er niet in past dan plaats ik hem wel naast de watertank.
ivm dat demi water... groot gelijk natuurlijk.. kraanwater suks big time.
bestaat er eigenlijk geen water dat nog minder (bestanddelen) bevat dan demi water?
wat het pompje betreft had ik gedacht daar een eheim pompie op te plaatsen... volledig geruisloos als ik de topics hier mag geloven en als ie er niet in past dan plaats ik hem wel naast de watertank.
ivm dat demi water... groot gelijk natuurlijk.. kraanwater suks big time.
bestaat er eigenlijk geen water dat nog minder (bestanddelen) bevat dan demi water?
*kick*
Dus dit is een goede watercooling set?
Zijn er anders nog meer setjes?
Dus dit is een goede watercooling set?
Zijn er anders nog meer setjes?
w00t
Pagina: 1