Toon posts:

tnt2 m64 versus voodoo3 3000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn broertje heeft een
amd athlon 550 classic
asus k7m
128mb geheugen
20g wd hardisk

en een voodoo3 3000

ik heb binnen kort een tnt2 m64 32mb agp liggen voor hem
met welke is hij beter af met spellen ??

ook spellen die nu dus een beetje te spelen zijn

ik dacht de tnt2 omdat deze nog nieuwe drivers heeft
en de voodoo3 3000 zo goed als dood is met zijn drivers

ik wil mijn broertje dus niet te kort doen
vandaar deze kaart dus

oja voor het geval ze zeggen hier koop een anderen voor hem
hij heeft deze systeem al gehad van mijn

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer ze allebei, drivers halen op http://x3dfx.da.ru

Pak de laatste drivers en vergeet niet de instelling aan te passen in 3dfx tools, met vragen kan je altijd op het x3dfx forum terecht.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De M64 komt beter mee qua technische features, alleen de voodoo3 heeft een levensgroot voordeel -> een onbegrensde 128 bit databus, terwijl de TNT2 met een 64 bit databus moet werken. Deze krappe databus vormt een levensgroot probleem bij 32 bit of resoluties hoger dan 800 bij 600.

Probeer de TNT2 en de Voodoo3 (met omega drivers.. http://www.omegacorner.com ).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een hele tijd een voodoo3 gehad (zit nu in mn 2de pc'tje) en het was echt een perfect kaartje. Maar tegenwoordig is de officiele driversupport dood en zie je steeds meer spellen die gewoonweg niet werken met voodoo3 (oa. f1 2002 als ik me niet vergis), ook winXP ondersteunt hem standaard al niet meer voor 100%. Ik voorspel dat je met deze kaart in de toekomst steeds meer problemen zult krijgen ivm compatibiliteit.

De TNT2 heeft daarentegen nog steeds goede driversupport (nieuwste detonators zijn volgens mij nog steeds geschikt voor deze kaart) dus je hebt gewoon minder kans op problemen.

Qua snelheid maken ze elkaar niet veel uit denk ik (zou je zelf moeten testen), dus ik zou de TNT2 nemen. Maar die voodoo3 zou ik zeker nog niet wegdoen.. het is gewoon een goede kaart, ik heb er nooit problemen mee gehad, maarja die drivers zijn gewoon jammer.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Hoho, de TNT2 is echt ongelooflijk slecht. Pc van mijn buurjongen:

AMD athlon 1ghz
256mb sdram
msi mobo
tnt2 m64

is in cs een fps van 30 dat schomelt ongelooflijk, de echte cs-er hoef ik dit natuurlijk niet tevertellen maar een schommelende fps is het ergste. Je kan beter constant 30 hebben dan een fps die schommelt tussen 40 en 80. Want zodra je een gunfight binnenloopt staat ineens alles half stil :P

Met de voodoo 3 ging het stukke stabieler. Dus als je cs speelt neem zoiezo de voodoo3, naja met een 550mhz zal je zoiezo een k*tfps krijgen. gl ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 00:00 schreef Novah het volgende:
Hoho, de TNT2 is echt ongelooflijk slecht. Pc van mijn buurjongen:

AMD athlon 1ghz
256mb sdram
msi mobo
tnt2 m64

is in cs een fps van 30 dat schomelt ongelooflijk, de echte cs-er hoef ik dit natuurlijk niet tevertellen maar een schommelende fps is het ergste. Je kan beter constant 30 hebben dan een fps die schommelt tussen 40 en 80. Want zodra je een gunfight binnenloopt staat ineens alles half stil :P

Met de voodoo 3 ging het stukke stabieler. Dus als je cs speelt neem zoiezo de voodoo3, naja met een 550mhz zal je zoiezo een k*tfps krijgen. gl ;)
ik haalde met athlon 1000 en voodoo3 wel constant 99fps, in openGL, in D3D was het ook schommelend en laag. Weet je zeker dat hij met die tnt2 opengl en direct3d allebei geprobeerd heeft? CS draait vaak heel brak in D3D.. en ik kan me ook haast niet voorstellen dat het aan die TNT2 ligt, want CS is vooral van de processor afhankelijk. Videokaart maakt niet zo heel veel uit (moet je niet met een s3 4mb kaartje aan komen zetten natuurlijk :P)

Verwijderd

Topicstarter
tja de keuze is moelijk
en aangezien hij 13jaar is

hij speeld
races games (revolt need for speed)
red aleurt 2
terbireun sun

geen unreal of Q3

dus opengl word zo goed als niet gebruikt

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
voornamelijk 2d games dus. ikzelf denk dat de v3000 toch iets beter is.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op dinsdag 28 mei 2002 02:06 schreef Bamibal het volgende:
voornamelijk 2d games dus. ikzelf denk dat de v3000 toch iets beter is.
weet wel zeker :)
enne die voodoo3 heeft een 3dNow ondersteuning, dus zal wel goed werken in dat systeempje.
Op dinsdag 28 mei 2002 00:00 schreef Novah het volgende:
...
naja met een 550mhz zal je zoiezo een k*tfps krijgen. gl ;)
nee hoor! dan zit je toch rond de 30 a 40fps met OpenGL :9

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
TNT2 M64 zuigt aars! Ik heb um al 2 jaar, maar hij draait bijna geeneen spel op volle toeren. CS in 800x600 draait ie op 30-60 fps. Ik weet niet hoe het zit met de Voodoo 3 3000, maar volgens mij is alles sneller dan de TNT2 M64 :P

The devil is in the details.

Pagina: 1