He wat zal een sneller systeem leveren een Asus A7V/Abit KT7 met een duron 600@900 of een Athlon 750@950 of een Asus CUSL2 met een P3 600E @850 of een P2DS met 2 maal P3 550E @750 ....Het gaat voornamelijk om draaien van applicaties ... Welke Grafische kaart zou jij kiezen een Matrox Millenium G400 32MB Max /Asus V7700 GeForce2 Pure/ASUS TNT2 ULTRA DELUXE ....Natuurlijk is er veel prijs verschil in maar ik vroeg me af of voor applicaties en een Dvx'jes asus Geforce wel nodig is...... Dus welke systeem zou de snelste voor applicaties zijn ???Overgens draai ik Ultra160 SCSI harddisks met een adaptec....
Verwijderd
hehe als het puur en alleen om applicaties gaat en niet zozeer om games , kan je denk ik beter *slik* voor dual pentium gaan ....
maar voor al het andere amd veel beter =) lol
kijk ook naar de prijs dan denk ik dat a7v met een athlon 700 naar 950 toch wel veel aantrekkelijker is en je hebt de ata 100 connector gratis erbij ...... en aangezien niet alles dual proc ondersteunt ... en games al helemaal niet ..... dan denk ik dat ik mijn advies toch maar herzie naar a7v met athlon ....of duron hangt er vanaf wat je kwijt wilt , performance vershil tussen gelijk geclockte athlon en duron is 10% prijsverschil helaas niet ...... maar vooral als je fpu afhankelijke applicaties gaat draaien komt de power van de athlon core naar voren ...... voor weinig =)
en als videokaart de g400 als je zeker weet dat je nooit een spelletje zult spelen ...
maar dat doe je vast wel eens is dan de geforce 2 mx geen optie ? niet duur en sneller dan g400 op alle punten , alleen het 2d beeld zuigt beedje tov matrox maar goed da's bekend , bekend is ook dat de hercules geforce 2 mx het beste beeld levert van alle kaarten onder 2d , dus koop die en dan heb je het beste van alle werelden voor weinig , +- 369 piek voor die kaart =)
maar voor al het andere amd veel beter =) lol
kijk ook naar de prijs dan denk ik dat a7v met een athlon 700 naar 950 toch wel veel aantrekkelijker is en je hebt de ata 100 connector gratis erbij ...... en aangezien niet alles dual proc ondersteunt ... en games al helemaal niet ..... dan denk ik dat ik mijn advies toch maar herzie naar a7v met athlon ....of duron hangt er vanaf wat je kwijt wilt , performance vershil tussen gelijk geclockte athlon en duron is 10% prijsverschil helaas niet ...... maar vooral als je fpu afhankelijke applicaties gaat draaien komt de power van de athlon core naar voren ...... voor weinig =)
en als videokaart de g400 als je zeker weet dat je nooit een spelletje zult spelen ...
maar dat doe je vast wel eens is dan de geforce 2 mx geen optie ? niet duur en sneller dan g400 op alle punten , alleen het 2d beeld zuigt beedje tov matrox maar goed da's bekend , bekend is ook dat de hercules geforce 2 mx het beste beeld levert van alle kaarten onder 2d , dus koop die en dan heb je het beste van alle werelden voor weinig , +- 369 piek voor die kaart =)
Dual pentium: niet doen, tenzij je veel met applicaties doet die specifiek duals ondersteunen (bijv: 3dstudio, autocad, enz), of vaak twee dingen tegelijk draait, want bij normaal gebruik merk je vrij weinig van de 2de processor.
Als je echt vrijwel alleen maar applicaties draait zou ik toch kiezen voor de Athlon T-bird 750, want die laat de concurrentie alle hoeken van de kamer zien.
Videokaart:
Op de g400 kan je best een spelletje spelen, mijn G400 32MB DH scoort op een Celeron 850 een 3dmark van ±3000. En zeker met die Athlon scoort hij nog hoger. Dus spellen kan je zeker op spelen.
Okee een Geforce (2)(mx) scoort hoger, maar de 2d kwaliteit van een Matrox is beter. En Dualhead is natuurlijk ook erg fijn, en 1 keer een tweede monitor eraan, en je wilt niet meer terug naar 1 scherm.
Als je echt vrijwel alleen maar applicaties draait zou ik toch kiezen voor de Athlon T-bird 750, want die laat de concurrentie alle hoeken van de kamer zien.
Videokaart:
Op de g400 kan je best een spelletje spelen, mijn G400 32MB DH scoort op een Celeron 850 een 3dmark van ±3000. En zeker met die Athlon scoort hij nog hoger. Dus spellen kan je zeker op spelen.
Okee een Geforce (2)(mx) scoort hoger, maar de 2d kwaliteit van een Matrox is beter. En Dualhead is natuurlijk ook erg fijn, en 1 keer een tweede monitor eraan, en je wilt niet meer terug naar 1 scherm.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Ik had een tijdje geleden (week of 4) een TBird 800 op een K7V-T plank... Instabiel en 'sloom/traag'(biosupdate, drivers 20 UUR zat er in) ik terug en een Asus plankie (CUSL2 en een Matrox G400-32) gehaalt (CM 733(133Mhz) er op gekwakt en hij loopt byzonder snel.. VEEL sneller dan die TBird, DF2 loopt op 800x600 nog VLOEIEND, en bij die Tbird stotterde DF2... 1024x768 bezorgt de G400 wel het nodige rekenwerk dus dan is tíe trager.. Cusl2 plank.. supermooi, en snel!
Macconner! | speed 733@1007 :)
mh. ik ben juist erg tevreden over mijn dual cpu systeem..
en in windows 2000 merk je dus echt wel dat je een dual bak heb.. ik heb er als es 1 cpu uitgetrokken en toen werd ie me toch langzaam
dual werkt erg lekker. vooral als je veel applicaties open hebt staan
en in windows 2000 merk je dus echt wel dat je een dual bak heb.. ik heb er als es 1 cpu uitgetrokken en toen werd ie me toch langzaam
dual werkt erg lekker. vooral als je veel applicaties open hebt staan
Have a wheelie good weekend!
Duals zijn lekker ja.. klopt.. zelf heb ik een ' oudje ' staan.. Asus 97DS plank. met 2 266@300 .. nt racht er lekker op.. met cd's fikken internetten, mp3 luisteren en encoden is tie nog (30%) erg rustig
Macconner! | speed 733@1007 :)
Hey Fragdaddy, ik zeg niet dat je er niets van merkt als je er een cpu uittrekt, alleen dat bij normaal gebruik een 900 mhz cpu sneller is dan een dual op 550, omdat de meeste software (als je maar 1 programma draait) geen gebruik maakt van de tweede processor.
Bij normale appplicaties is mijn C566@850 een stuk sneller als mijn dual C300A@450. Alleen als ik meerdere dingen tegelijk ga doen, of 3dsmax ga laten renderen is de dual cellie wat sneller.
Komt nog eens bij dat duals moeilijker over te klokken zijn als gewone machines.
Bij normale appplicaties is mijn C566@850 een stuk sneller als mijn dual C300A@450. Alleen als ik meerdere dingen tegelijk ga doen, of 3dsmax ga laten renderen is de dual cellie wat sneller.
Komt nog eens bij dat duals moeilijker over te klokken zijn als gewone machines.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Verwijderd
En laten we niet vergeten dat die jongen vroeg om de beste KWALITEITS/PRIJS verhouding , moet je toch echt bij AMD zijn
Als TBird freak krijg ik dit moeilijk m'n bek uit
, maar hier komt'ie:
Voor luitjes die veel fotosjoppen is een PIII op gelijke kloksnelheid veel sneller dan een T-Bird of Duron. Fotosjop is SSE-optimized, vandaar.
Voor vrijwel alle andere applicaties is een T-bird een betere investering, nl. veel goedkoper en zeker net zosnel bij gelijke kloksnelheid
Ligt er dus aan of je veel fotosjopt of niet...
Voor luitjes die veel fotosjoppen is een PIII op gelijke kloksnelheid veel sneller dan een T-Bird of Duron. Fotosjop is SSE-optimized, vandaar.
Voor vrijwel alle andere applicaties is een T-bird een betere investering, nl. veel goedkoper en zeker net zosnel bij gelijke kloksnelheid
Ligt er dus aan of je veel fotosjopt of niet...
Volvo V70 D5 my2011
He Jongens bedankt voor alle reakties... een paar aandachts punten nog...We vergeten namelijk de stabiliteit factor mee te nemen. Is het niet zo dat uiteindelijk de Asus A7V toch aan veel mensen problemen geeft en dat de abit Kt7 veel stabieler uitkomt?? en wat de chipset betreft ...Anandtech heeft nog steeds een en ander opte merken over de Intel 815 gebruikt op de CUSL2....Wat denken jullie hiervan..... Voor de processor ...je kan een duron 600 al voor 200 piek (new) kopen dat draaien op 900 of een athlon 750 van 300(oud) wat aaok op 950 stabiel schijnt te lopen ?? Verder heeft ook niemand de kwestie van de L2 cache behandeld ...Is er een duron nodig of een Athlon prijs/prestatie verhouding.....
K7V is volgens mij geen socket A plank dus als je een t-bird koopt ga dan wel voor een socket a mobo erbij.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 12:58 schreef isingh het volgende:
He Jongens bedankt voor alle reakties... een paar aandachts punten nog...We vergeten namelijk de stabiliteit factor mee te nemen. Is het niet zo dat uiteindelijk de Asus A7V toch aan veel mensen problemen geeft en dat de abit Kt7 veel stabieler uitkomt?? en wat de chipset betreft ...Anandtech heeft nog steeds een en ander opte merken over de Intel 815 gebruikt op de CUSL2....Wat denken jullie hiervan..... Voor de processor ...je kan een duron 600 al voor 200 piek (new) kopen dat draaien op 900 of een athlon 750 van 300(oud) wat aaok op 950 stabiel schijnt te lopen ?? Verder heeft ook niemand de kwestie van de L2 cache behandeld ...Is er een duron nodig of een Athlon prijs/prestatie verhouding.....[/quote]die asus A7V is veel stabieler en heeft meer performance (verschillende reviews) tel het aantal probs maar in deze forum van KT7 en A7V.
prijs/kwaliteit qua processors nu is de Duron absolute topper, het is geen high end maar zit er wel redelijk in de buurt. dus als je wacht op de 760 chipset met smp enzo
neem je gewoon een dual duron en dan kan je nog altijd later overstappen naar dual thunderbird.
amen
He Jongens bedankt voor alle reakties... een paar aandachts punten nog...We vergeten namelijk de stabiliteit factor mee te nemen. Is het niet zo dat uiteindelijk de Asus A7V toch aan veel mensen problemen geeft en dat de abit Kt7 veel stabieler uitkomt?? en wat de chipset betreft ...Anandtech heeft nog steeds een en ander opte merken over de Intel 815 gebruikt op de CUSL2....Wat denken jullie hiervan..... Voor de processor ...je kan een duron 600 al voor 200 piek (new) kopen dat draaien op 900 of een athlon 750 van 300(oud) wat aaok op 950 stabiel schijnt te lopen ?? Verder heeft ook niemand de kwestie van de L2 cache behandeld ...Is er een duron nodig of een Athlon prijs/prestatie verhouding.....[/quote]die asus A7V is veel stabieler en heeft meer performance (verschillende reviews) tel het aantal probs maar in deze forum van KT7 en A7V.
prijs/kwaliteit qua processors nu is de Duron absolute topper, het is geen high end maar zit er wel redelijk in de buurt. dus als je wacht op de 760 chipset met smp enzo
neem je gewoon een dual duron en dan kan je nog altijd later overstappen naar dual thunderbird.
amen
Neu, gewoon de Abit KT7 nemen. Killer-bordje.
Pagina: 1