Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[chello] disconnects

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag heeft men bij mij Chello aangelegd. Ik kreeg een nieuw type Com21 modem. Helaas heb ik last van disconnects, na het bellen met de helpdesk kreeg ik te horen dat dit kwam omdat ik een nieuw modem heb en deze in mijn woonplaats nog niet goed bleken te werken en dat ze een software update zouden krijgen. Waardoor de problemen verholpen moesten zijn.
Vandaag weer gebeld en omdat ik nog steeds dezelfde problemen heb met mijn verbinding, met de vraag of die software update wel echt was gedaan. Het bleek uitgevoerd te zijn en die chello-gozer heeft remote mijn modem nog een reset gegeven en raadde mij aan om na een half uurtje de stroom even los te trekken van het modem. In middels heb ik dat allemaal gedaan, maar nog steeds dezelfde shit. Een paar seconde internet, kan hooguit 2x klikken en daarna foetsie.
Iemand ervaring met de nieuwe Com21 modems en Chello en wie heeft eventueel een oplossing? Bvd.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 15:05

TricTrac

=;-)

Nieuwe com 21 modems? Ik heb hier een oude staan... en ik dacht dat ze al een heel tijdje bezig waren met de introductie van die terayon modems?
Heb je plaatje van die nieuwe com21?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Een nieuw type Com21 bestaat niet. Er is maar 1 type Com21. De volgende types bestaan:

LanCity
Oude Terayon
Nieuwe Terayon
Com21
Motorola

Verder zou ik het echt niet weten... Hoe branden de lampjes op je modem als je wordt gedisconnect? Kun je nog wel pingen enzo? Vertel ff wat meer :)

Verwijderd

Die motorola`s zijn het beste of nie ?

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Op maandag 27 mei 2002 23:13 schreef sjaak250 het volgende:
Het schijnt van wel ja, maar die nieuwe Terayons zijn ook erg stabiel hoor. Stabieler dan Com21's in ieder geval. Daarom zijn hier in Friesland en in Flevoland (rest van 't land weet ik niet) ook alle Com21's vervangen door Terayons, een jaar geleden.

Maar pas op, we gaan off-topic.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb terayon modem erg te vreden en me achterbuurjongen een motorola, als hij de stekker er in stopt connect ie heel snel en bij mij duurt ut effe das enige verschil geloof ik

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 10:15
Op maandag 27 mei 2002 23:12 schreef GerbenW het volgende:
Een nieuw type Com21 bestaat niet. Er is maar 1 type Com21. De volgende types bestaan:
Nee wat je daar zegt klopt niet.
Er zijn meerdere typen Com21 modems!
Ik heb hier bijv. de Com21 type 1000 en zo heb je ook nog type 2000 :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:19
Op maandag 27 mei 2002 23:13 schreef sjaak250 het volgende:
fout, terayons kunnen een stuk groter RF bereik aan als die motorola's.

maar daarintegen heeft de motorola wel meer functies en extra's (USB aansluiting, interne DHCP server etc).

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook niet precies wat het verschil tussen de modems is, ik wil alleen dat het gaat werken. Heb ff op com21.com en volgens mij heb ik een "DOXport® 1110 Cable Modem"
Die ziet er dus al volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.com21.com/products/images/dp1110.gif

De lampjes lijken gewoon goed te zijn, alleen er is geen rd activity. Echt veel meer valt er niet te vertellen eigenlijk, behalve dat de complete connectie na een aantal seconde wegvalt. Daarna na een aantal minuten weer up komt, dat weer wegvalt, enz. Heb het inmiddels met drie verschillende computer getest, met verschillende nics, met een verse Win2k install. Maakt allemaal niks uit :?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 27 mei 2002 23:12 schreef GerbenW het volgende:
Op dinsdag 28 mei 2002 00:49 schreef Westereinder het volgende:
Nee wat je daar zegt klopt niet.
Er zijn meerdere typen Com21 modems!
Ik heb hier bijv. de Com21 type 1000 en zo heb je ook nog type 2000 :)
Mee eens, m'n zwager heeft een enorm dikke bak thuis staan (ruim 2x zo dik als mijn com21)

En als je het laatste plaatje bekijkt boven deze post, dan zie ik dus al een 3e type com21... dus dat er maar 1 is, klopt inderdaad niet.

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb dat ook. Wat raar is dat sinds maandag mijn internet explorer helemaal niet reageert, maar ik kan wel normaal irc'en.

Downloaden en uploaden gaan allemaal met een snelheid van 0.12KB/s. Afgelopen zaterdag en zondag was er helemaal geen verbinding.

Ik woon in amsterdam overigens.

IK heb een ouwe modem en beide lampen die branden normaal. Modem restarten helpt niet en ik ga de helpdesk NIET bellen.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cocnlusie: chello :r :r

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 27 mei 2002 23:15 schreef GerbenW het volgende:
Daarom zijn hier in Friesland en in Flevoland (rest van 't land weet ik niet) ook alle Com21's vervangen door Terayons, een jaar geleden.
ohw? Ken nog zat lui met com21 in friesland. Volgens mij is slechts de helft vervangen ivm met spreiding van de platformen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En werkt die nieuwe COM21 ook met DHCP?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

De motorola`s hebben weinig last van packetloss en een stabiele download zover ik weet..

Verwijderd

Aan die nieuwe com21 kan je ook 100 mb nicjes hangen.
Modem is denk ik gewoon in orde, misschien moet er een lijnmeting komen.
Lijkt mij niet dat het een software probleem is.
Wat voor specs heb je , heb je je network settings nagekeken/opnieuw geinstalled?
storing in de kabel (ligt die alleen)?
Deze werken trouwens ook op DHCP (in Rijnmond iig)

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren werkt alles normaal. Ik ben er bijna zeker van dat die softwareupdate gewoon nog niet gedaan was, terwijl die kerel zei van wel.
In ieder geval, het werkt nu.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:45
Op dinsdag 28 mei 2002 16:15 schreef sjaak250 het volgende:
De motorola`s hebben weinig last van packetloss en een stabiele download zover ik weet..
Dat ligt er ook maar net aan hoe het locale kabelnetwerk erbij ligt, overbelasting en hoe de gateways (routers) het houden. Ken ook wel mensen waarbij de Motorola een beetje stuk was, dus soms wel, soms geen internet.

Overigens heb ik mijn signaalsterktes ( http://paul.kosteronline.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=16 )van mijn Motorola online staan en tot nu toe idd geen enkel probleem kunnen ontdekken ermee :)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het klopt zeer zeker....
De nieuwe types in regio Rotterdam zijn de modems die als laatste 6 cijfers beginnen met 8Dxxxx en deze hebben inderdaad problemen ... er is deze week een complete nieuwe software geleverd voor deze modems waardoor de problemen opgelost zouden moeten zijn.
Vrijdag is de laatste dag dat de laatste modems in deze regio worden voorzien van nieuwe software en daarna moet je geen problemen meer hebben ... Totdat er weer een nieuw euvel tevoorschijn komt met deze nieuwe modems (de oude vertrouwde 10xxxx t/m 2fxxxx hadden nooit problemen)
Er was eerst al een 8c-serie modems ooit een dag geleverd.. die bleken totaal niet te werken ... daarna zijn de 8d-serie modems gekomen die ze tegenwoordig alleen nog maar gebruiken ... en na de 1ste dag dat deze waren uitgegeven is er al door zoveel mensen geklaagt, dat ze dan weer wel .. dan weer geen .. dan weer wel en dan weer geen internet verbinding hebben. Uiteindelijk is hier een complete log van bijgehouden bij UPC en gelukkig vanaf deze week worden die problemen opgelost (deze modems zijn tevens al een week of 3/4 uitgegeven aan 100/150klanten per dag... dus reken maar uit, hoeveel klachten ze binnen hebben kunnen krijgen).

Duidelijker kan ik het niet uitleggen. :)

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 19:50 schreef Enforcer het volgende:Er was eerst al een 8c-serie modems ooit een dag geleverd.. die bleken totaal niet te werken ... Duidelijker kan ik het niet uitleggen. :)
LOL , ja dat weet ik nog, was zeer groot nieuws.
De papparazzi vlogen erop af als vliegen op stroop :r

• Enforcer
  • Niet online
*Update*
Probleem zou opgelost moeten zijn wanneer men de nieuwste drivers van de nic installeert (in regio rotterdam is dat meestal Realtek 8139 oid) en hem dan in je systeem op 10mbit zet aangezien dit een 10/100 mbit kaartje is.
Het 'schijnt' zo te zijn dat de nieuwe com21 modem de 100mbit feature op de 1 of andere manier niet aankan waardoor je dus dit soort problemen krijgt. Wanneer je de nic laat communiceren met het modem op 100mbit zal je waarschijnlijk de problemen houden. Zodra je de nic omschakeld in je systeem op 10mbit zou het opgelost moeten zijn.

- Zou iemand die dit probleem heeft kunnen bevestigen / uit willen proberen ?

Verwijderd

Klopt Enforcer, ik heb het ook te horen gekregen. Een 100mbit netwerkkaart moet je met de nieuwe com21 modems op half duplex zetten. Ik heb zelf echter een veel complexer probleem. Mijn eerste melding bij de Chello helpdesk was op 19 juli en het is nu nog niet opgelost...
Aangezien m'n verhaal wel in dit topic past, zet ik het hier effies bij...

Ik had ook last van veel disconnects. Meestal tussen de 10 en 60 seconden. Dit herhaalde zich vaak maar wel random. Dus ook wel eens een halve dag geen last van. Ik had het getest op 2 systemen; zelfde probleem.

Er is een monteur langsgekomen die de signalen ging meten. Er bleek een signaal te hoog te liggen door een kapotte verdeler. Deze is vervangen. Probleem opgelost? Nope.

Er is een nieuwe modem bezorgd (zo'n kleine com21 dus); probleem opgelost? Neuh.

Er is een monteur langsgekomen die alles heeft nagelopen. Heeft een splitter van tv/kabel vervangen (al gaan die dingen niet echt stuk, maar ok), hij wist toch niet wat het was, dus hij zei.. ik doe dat maar effies. Probleem verder gestuurd.

Ik heb een keer nieuwe utp neergelegd en ook daar met 2 systemen op getest (dat was al tussen bovenstaande gevallen door)... Probleem blijft aanhouden.

Verschillende keren niet teruggebeld door chello. Meerdere keren boos aan de lijn gehangen. Zou ik eindelijk een keer teruggebeld worden door een teamleider; belt ook hij niet terug. Zucht. :(

Nu merkte ik gisteravond dat mijn buren (maken minder intensief gebruik van chello, dus hebben het niet zo gemerkt) op precies dezelfde momenten disconnects kregen. Segmentje plat dus.

En Chello ziet maar niets.. Mijn modem gaat niet offline.. Signalen zijn goed (logisch, wanneer ze het meten wanneer mijn internetconnectie op dat moment up is..)..

Verklaar mij dit maar eens.. :'(

Chello gaat nu mijn netwerkverkeer monitoren geloof ik, op zoek naar oneffenheden. Ben benieuwd.. :|

edit: En als toevoeging op Enforcers modem series verhaaltje... Ik zit nu in de 8E serie en daar is het probleem van de 10/100 nog steeds aanwezig... belachelijk gewoon :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 12:23:
Klopt Enforcer, ik heb het ook te horen gekregen. Een 100mbit netwerkkaart moet je met de nieuwe com21 modems op half duplex zetten. Ik heb zelf echter een veel complexer probleem. Mijn eerste melding bij de Chello helpdesk was op 19 juli en het is nu nog niet opgelost...
Aangezien m'n verhaal wel in dit topic past, zet ik het hier effies bij...

Ik had ook last van veel disconnects. Meestal tussen de 10 en 60 seconden. Dit herhaalde zich vaak maar wel random. Dus ook wel eens een halve dag geen last van. Ik had het getest op 2 systemen; zelfde probleem.

Er is een monteur langsgekomen die de signalen ging meten. Er bleek een signaal te hoog te liggen door een kapotte verdeler. Deze is vervangen. Probleem opgelost? Nope.

Er is een nieuwe modem bezorgd (zo'n kleine com21 dus); probleem opgelost? Neuh.

Er is een monteur langsgekomen die alles heeft nagelopen. Heeft een splitter van tv/kabel vervangen (al gaan die dingen niet echt stuk, maar ok), hij wist toch niet wat het was, dus hij zei.. ik doe dat maar effies. Probleem verder gestuurd.

Ik heb een keer nieuwe utp neergelegd en ook daar met 2 systemen op getest (dat was al tussen bovenstaande gevallen door)... Probleem blijft aanhouden.

Verschillende keren niet teruggebeld door chello. Meerdere keren boos aan de lijn gehangen. Zou ik eindelijk een keer teruggebeld worden door een teamleider; belt ook hij niet terug. Zucht. :(

Nu merkte ik gisteravond dat mijn buren (maken minder intensief gebruik van chello, dus hebben het niet zo gemerkt) op precies dezelfde momenten disconnects kregen. Segmentje plat dus.

En Chello ziet maar niets.. Mijn modem gaat niet offline.. Signalen zijn goed (logisch, wanneer ze het meten wanneer mijn internetconnectie op dat moment up is..)..

Verklaar mij dit maar eens.. :'(

Chello gaat nu mijn netwerkverkeer monitoren geloof ik, op zoek naar oneffenheden. Ben benieuwd.. :|

edit: En als toevoeging op Enforcers modem series verhaaltje... Ik zit nu in de 8E serie en daar is het probleem van de 10/100 nog steeds aanwezig... belachelijk gewoon :r
Hmm, woon jij niet in Dordrecht? En ben jij vandaag niet gebeld door de HD? Ik had al zo'n vermoeden namelijk.

• Enforcer
  • Niet online
Het probleem wat je hebt is puur een wijkcentrale/router/oid buitenshuis probleem, en het zou fijn zijn als dat wordt opgelost, alleen chello geeft nooit graag fouten toe. Zeker nu je weet dat de buren er ook last van hebben.
Tevens ter update over de nieuwe com21 modems die dingen worden nog steeds geinstalleerd, en hier is geen informatie over te vinden op:
1. de com21 website
2. de chello/upc website
3. sommige installateurs weten dit niet waardoor het internet eerst wel werkt, dan weer niet, dan weer wel.
4. sommige (de meeste) helpdeskmedewerkers weten dit niet, waardoor er tientallen keren verkeerde informatie wordt doorgegeven over dit probleem.
5. De communicatie tussen iedereen is gewoon bar slecht te noemen.

En toch worden die modems nog uitgegeven en geinstalleerd, ik snap dat niet hoor... zowel van com21 als van chello/upc niet. Als een modem niet correct werkt lijkt het mij dat de leverancier dat probleem eerst moet oplossen voordat ze het weer opnieuw gaan leveren. Mochten ze toch dat modem willen gaan gebruiken... meldt dit dan aan iedereen, zowel aan klant (dmv brief/email/chello boekje/etc..) als aan alle upc medewerkers (installateurs/helpdesk/etc...).

:) Denk aan je hart :)

Verwijderd

Enforcer schreef op 30 augustus 2002 @ 19:50:
Het probleem wat je hebt is puur een wijkcentrale/router/oid buitenshuis probleem, en het zou fijn zijn als dat wordt opgelost, alleen chello geeft nooit graag fouten toe. Zeker nu je weet dat de buren er ook last van hebben.
Tevens ter update over de nieuwe com21 modems die dingen worden nog steeds geinstalleerd, en hier is geen informatie over te vinden op:
1. de com21 website
2. de chello/upc website
3. sommige installateurs weten dit niet waardoor het internet eerst wel werkt, dan weer niet, dan weer wel.
4. sommige (de meeste) helpdeskmedewerkers weten dit niet, waardoor er tientallen keren verkeerde informatie wordt doorgegeven over dit probleem.
5. De communicatie tussen iedereen is gewoon bar slecht te noemen.

:) Denk aan je hart :)
Vergeet niet dat er een lijst is van zaken die eerst uitgesloten moeten worden voordat je uberhaupt tot de conclusie kan komen dat het buiten in een versterker zit.

En wat spijtig genoeg veel tweakers hier niet schijnen te begrijpen is dat sommige problemen niet 123 opgelost kunnen worden. Er wordt dan inderdaad wel gemonitored op die verbindingen. Daardoor krijgen wij een indruk in wat voor mate het probleem zich voordoet en wat de symptomen zijn.

Jullie vinden het toch niet gek als een klant belt met dit probleem dat dan niet gelijk maar besloten wordt om een kudde monteurs aan te gaan zitten sturen. Mijn aanpak is altijd bij de klant binnenshuis gaan zoeken. Er kan gewoon niks uitgesloten worden.

Ga maar eens na hoevaak wij klanten krijgen met packetloss waarvan dan blijkt na goed doorvragen dat ze het modem verhuist hebben omdat het dan dichter bij de computer staat :r Niet te vergeten hoeveel klanten er zelf gaan rotzooien met hun aansluiting. Rotte coax en verkeerde verdelers of versterker gebruiken.

Er kan zoveel fout gaan vanaf de computer naar de versterker alleen al. Dus alstublieft mensen ga hier niet gefrustreerd zitten dat chello niks wil of kan doen.
Mijn motto is altijd het beste doen voor de klant wat mogelijk is. Maar zoals met zoveel dingen begrijp je het beter als je er zelf middenin zit. En ja ik begrijp de frustraties ook vanaf de klant zijn/haar kant.

Ik begrijp wel dat er frustraties zijn als het allemaal zo langdraderig wordt. Maar vergeet niet dat er wel mensen werken die hun beste beentje voor zetten om serieus met zulke problemen om te gaan.

• Enforcer
  • Niet online
Uhm... even voor de goede orde, er is bij die persoon al iemand binnenshuis geweest + buitenshuis ... modem is vervangen .. utp is vervangen .. klant heeft het getest op 2 systemen ... splitters zijn vervangen .. alles wat zich binnenshuis bevindt is al vervangen ...
Nu geeft de klant ook zelf aan dat de buren op exact dezelfde tijden geen verbinding krijgt.
Lijkt mij dat het probleem duidelijk is dan ... Tevens is deze persoon al vanaf 19juli bezig... en zoals je waarschijnlijk zelf ook al ziet is deze persoon niet echt achterlijk aangezien hij het probleem zelf ook al probeert op te lossen (utp + 2x een systeem + nakijken bij buren).
Dat is al meer dan dat "chello" heeft gedaan vanaf 19juli dacht ik zo...
De personen die bij hem langs zijn geweest, vermoedelijk 1tje van UPC voor de buitenwijkcentrale (die heeft het signaal weer goedgezet), en de andere is waarschijnlijk iemand van een ander bedrijf (storingsmonteur) die heeft ook alles gecontroleerd, maar niks kunnen vinden. Als die 2 personen het probleem niet kunnen verhelpen moet er toch echt verder worden gekeken.
Even voor de goede orde wat spullen binnenshuis zijn:
Splitter tv/kabel naar modem (is reeds vervangen)
Modem (is reeds vervangen)
UTP (is reeds vervangen)
PC (is reeds getest met 2x verschillende configuraties)
Het enigste wat naar mijn idee nog niet is vervangen is dat stukkie coax kabel van splitter naar modem .. maar dat zou het probleem niet moeten zijn :)

Buren hebben er ook last van .... en dan durf jij te beweren dat het probleem binnenshuis bij de klant ligt?! Ik dacht het niet ... Ik weet uit ervaring ook wel dat er veel dingen getest moeten worden voordat we naar chello moeten gaan kijken (denk aan het zelf wegleggen van een utp door een klant met een leuk scherp hoekje waardoor de utp een breuk kan bevatten), maar bij deze klant zou chello toch echt wat zorgvuldiger te werk moeten gaan.
Dus Softice .. mocht je in regio rotterdam voor upc werken ... doe er wat aan. Tevens is het ook geen stijl dat zelfs een teamleider niet terugbelt naar deze klant. Maarja, dat is bekend van alle regio's .. zoals ik al zei.. de communicatie is bar slecht.

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb wel gehoord dat de moterola modem iets langzamer is met downloaden hier in de buurt dan een Com21.

laatst ff getest en van de zelfde server haalde ik met een Com21 190 KB/s en met een Moterola 160 KB/s.

zal wel weer aaan chello liggen

Verwijderd

Enforcer schreef op 31 augustus 2002 @ 10:35:
Uhm... even voor de goede orde, er is bij die persoon al iemand binnenshuis geweest + buitenshuis ... modem is vervangen .. utp is vervangen .. klant heeft het getest op 2 systemen ... splitters zijn vervangen .. alles wat zich binnenshuis bevindt is al vervangen ...
Nu geeft de klant ook zelf aan dat de buren op exact dezelfde tijden geen verbinding krijgt.
Lijkt mij dat het probleem duidelijk is dan ... Tevens is deze persoon al vanaf 19juli bezig... en zoals je waarschijnlijk zelf ook al ziet is deze persoon niet echt achterlijk aangezien hij het probleem zelf ook al probeert op te lossen (utp + 2x een systeem + nakijken bij buren).
Dat is al meer dan dat "chello" heeft gedaan vanaf 19juli dacht ik zo...
De personen die bij hem langs zijn geweest, vermoedelijk 1tje van UPC voor de buitenwijkcentrale (die heeft het signaal weer goedgezet), en de andere is waarschijnlijk iemand van een ander bedrijf (storingsmonteur) die heeft ook alles gecontroleerd, maar niks kunnen vinden. Als die 2 personen het probleem niet kunnen verhelpen moet er toch echt verder worden gekeken.
Even voor de goede orde wat spullen binnenshuis zijn:
Splitter tv/kabel naar modem (is reeds vervangen)
Modem (is reeds vervangen)
UTP (is reeds vervangen)
PC (is reeds getest met 2x verschillende configuraties)
Het enigste wat naar mijn idee nog niet is vervangen is dat stukkie coax kabel van splitter naar modem .. maar dat zou het probleem niet moeten zijn :)

Buren hebben er ook last van .... en dan durf jij te beweren dat het probleem binnenshuis bij de klant ligt?! Ik dacht het niet ... Ik weet uit ervaring ook wel dat er veel dingen getest moeten worden voordat we naar chello moeten gaan kijken (denk aan het zelf wegleggen van een utp door een klant met een leuk scherp hoekje waardoor de utp een breuk kan bevatten), maar bij deze klant zou chello toch echt wat zorgvuldiger te werk moeten gaan.
Dus Softice .. mocht je in regio rotterdam voor upc werken ... doe er wat aan. Tevens is het ook geen stijl dat zelfs een teamleider niet terugbelt naar deze klant. Maarja, dat is bekend van alle regio's .. zoals ik al zei.. de communicatie is bar slecht.
Ik beweer helemaal niet dat dit probleem binnenshuis ligt. Ik leg de oorzaak altijd eerst bij de klant binnenshuis als hij met een probleem komt wat voor het EERST gemeld wordt. Lijkt me logisch niet :?

Als we het andersom zouden doen is het einde zoek uiteraard. Telefonisch contact is nog altijd ff een heel andere kijk op de zaken dan wanneer je bij de klant zelf kunt kijken wat er aan de hand is/kan zijn.

Ik krijg ook niet alle problemen voorgeschoteld. Ik ben namelijk niet de enigste medewerker. Jij zegt "doe er wat aan" Met andere woorden ik doe er geen bal mee :? Als ik een soortgelijk probleem zou hebben zou ik het ook fijn vinden als er wat aan gedaan zou worden.

Maar Enforcer er wordt al wat aan gedaan hoor. Het probleem is gezien door netwerkbeheer. Versterkers in die wijk zullen worden nagekeken op vocht of corrosie. Kasten zijn helaas niet helemaal waterdicht. En na lange tijd kunnen zulke problemen ontstaan.

En als je 't niet erg vind ga ik nu weer verder slapen want zo verdien ik m'n geld namelijk :Z

• Enforcer
  • Niet online
Uhm... No flame intended.. :)

Maar zoals ik al zei.. deze klant geeft aan dat het probleem vanaf 19juli al aan de gang is ... het is nu bijna september ... en "nu" wordt er wat aan gedaan door netwerkbeheer... beetje laat .. vind je niet ... Ik vind (pers. mening) dat er over het algemeen laks wordt gedaan tegenover klanten.. zeker als ik al die verhalen eens hoor. Ze worden maar van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk na een paar maanden wordt er eens "echt" actie ondernomen ...
Ik gaf alleen maar aan dat er ook personen zijn die "echte problemen" hebben, en dat die personen vrij laat worden geholpen (zeker als ze zelf al het 1 en ander doen om problemen uit te sluiten). Dit probleem had gewoon (zeker als het zo eenvoudig is als vocht/corrosie) veel eerder opgelost moeten worden, scheelt je weer behoorlijk boze klanten en zo hou je je callhistory van deze klant ook wat kleiner :)

Anywayz.. we hopen maar dat het probleem wordt opgelost bij deze klant.

edit:

Tevens gaf je zelf al aan dat er eerst moet worden gecontroleerd of het probleem zich binnenshuis niet bevindt. Dit is allemaal leuk en aardig, maar als vervolgens de klant zelf alles heeft geprobeerd en eigenlijk alles al vervangen is waarom duurt het dan nog zo ellendig lang voordat er verder wordt gecontroleerd waar het probleem ligt ?

Verwijderd

Enforcer schreef op 31 augustus 2002 @ 13:07:
Uhm... No flame intended.. :)

Maar zoals ik al zei.. deze klant geeft aan dat het probleem vanaf 19juli al aan de gang is ... het is nu bijna september ... en "nu" wordt er wat aan gedaan door netwerkbeheer... beetje laat .. vind je niet ... Ik vind (pers. mening) dat er over het algemeen laks wordt gedaan tegenover klanten.. zeker als ik al die verhalen eens hoor. Ze worden maar van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk na een paar maanden wordt er eens "echt" actie ondernomen ...
Ik gaf alleen maar aan dat er ook personen zijn die "echte problemen" hebben, en dat die personen vrij laat worden geholpen (zeker als ze zelf al het 1 en ander doen om problemen uit te sluiten). Dit probleem had gewoon (zeker als het zo eenvoudig is als vocht/corrosie) veel eerder opgelost moeten worden, scheelt je weer behoorlijk boze klanten en zo hou je je callhistory van deze klant ook wat kleiner :)

Anywayz.. we hopen maar dat het probleem wordt opgelost bij deze klant.

edit:

Tevens gaf je zelf al aan dat er eerst moet worden gecontroleerd of het probleem zich binnenshuis niet bevindt. Dit is allemaal leuk en aardig, maar als vervolgens de klant zelf alles heeft geprobeerd en eigenlijk alles al vervangen is waarom duurt het dan nog zo ellendig lang voordat er verder wordt gecontroleerd waar het probleem ligt ?
Ik zou ook graag willen dat problemen a.s.a.p opgelost worden. Helaas leven we niet in een ideale wereld waar dit het geval is. Als er mij iets ter ore komt doe ik m'n best om het z.s.m. op te lossen.

• Enforcer
  • Niet online
Das mooi .. regio rotterdam is ook 1 van de beste regio's waar de internet verbinding redelijk goed is overal ... dat is in andere gebieden wel anders..

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 20:01

_serial_

and there was silence

ik heb al sinds 1/1/2001 chello in de regio rotterdam, en heb tot dusver 1 weekje downtime gehad door een versterker in de straat die niet goed was aangesloten (kabeltje onderband signaal hing gewoon los)

verder is de verbinding altijd wel werkend

greets

somewhere there was silence

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 11:09:
[...]

Ik beweer helemaal niet dat dit probleem binnenshuis ligt. Ik leg de oorzaak altijd eerst bij de klant binnenshuis als hij met een probleem komt wat voor het EERST gemeld wordt. Lijkt me logisch niet :?

Als we het andersom zouden doen is het einde zoek uiteraard. Telefonisch contact is nog altijd ff een heel andere kijk op de zaken dan wanneer je bij de klant zelf kunt kijken wat er aan de hand is/kan zijn.

Ik krijg ook niet alle problemen voorgeschoteld. Ik ben namelijk niet de enigste medewerker. Jij zegt "doe er wat aan" Met andere woorden ik doe er geen bal mee :? Als ik een soortgelijk probleem zou hebben zou ik het ook fijn vinden als er wat aan gedaan zou worden.

Maar Enforcer er wordt al wat aan gedaan hoor. Het probleem is gezien door netwerkbeheer. Versterkers in die wijk zullen worden nagekeken op vocht of corrosie. Kasten zijn helaas niet helemaal waterdicht. En na lange tijd kunnen zulke problemen ontstaan.

En als je 't niet erg vind ga ik nu weer verder slapen want zo verdien ik m'n geld namelijk :Z
Even voor ik verder ga.. Softice, ben jij degene die me vandaag over de telefoon vertelde dat het probleem opgelost was (als 't goed is) en je het wel op tweakers zou horen wanneer het niet goed was? :+ Ik lig nog steeds in een deuk hier. Maar ok dat terzijde. :)

Maar ok, ik zal wat nog meer chello verhaaltjes verkondigen..

Het probleem bij de klant binnenshuis leggen? Uiteraard... Maar doe je dat na een maand nog steeds? Ook wanneer alles al vervangen is? Kom op..
Jullie vinden het toch niet gek als een klant belt met dit probleem dat dan niet gelijk maar besloten wordt om een kudde monteurs aan te gaan zitten sturen. Mijn aanpak is altijd bij de klant binnenshuis gaan zoeken. Er kan gewoon niks uitgesloten worden.
Nee ok, maar ik heb chello zelfs een keer gezegd dat ik geen monteur aan de deur wilde. Op dat moment was namelijk alles hier al vervangen en was er al een monteur langsgeweest die het probleem zou bekijken en het niet vond. Vervolgens ga ik bellen met het bovenstaand verhaal +- en de reactie is... Oh, ik denk dat ik maar een monteur langs ga sturen. Op mijn advies heeft hij dat niet gedaan.. "Hij vindt toch niks lijkt me meneer?" - Nee daar heeft u denk ik wel gelijk in.. Euhhm, even denken hoor.. Heeft u een momentje?..
Maar Enforcer er wordt al wat aan gedaan hoor."
"Al" :?
Ga maar eens na hoevaak wij klanten krijgen met packetloss waarvan dan blijkt na goed doorvragen dat ze het modem verhuist hebben omdat het dan dichter bij de computer staat Niet te vergeten hoeveel klanten er zelf gaan rotzooien met hun aansluiting. Rotte coax en verkeerde verdelers of versterker gebruiken.
Gelukkig duurt het dan slechts 1,5 maand en 15 telefoontjes eer dat chello erachter is dat ik niet slap uit mijn nek lul en niet aan de bekabeling/het modem heb geprutst |:(
Ik begrijp wel dat er frustraties zijn als het allemaal zo langdraderig wordt. Maar vergeet niet dat er wel mensen werken die hun beste beentje voor zetten om serieus met zulke problemen om te gaan.
Uiteraard, en ik ben ook altijd tegen ieder persoon die me weer opnieuw om al die gegevens ging vragen uiterst beleefd geweest. Ook diep onder de indruk wanneer een mevrouwtje zegt dat dat niet door de beugel kan dat ik tot 4 keer toe niet teruggebeld wordt... (om me dan vervolgens zelf ook niet terug te bellen en op vakantie te gaan..)..
Daarbij komt dat 3 collega's mij vertelden dat ze ziek was, terwijl dat dus niet zo bleek.

Softice... Ik ben van de +- 7 keer dat mij beloofd is teruggebeld te worden, door 2 personen teruggebeld. Dat betekent minimaal 5x niet, waaronder 1x door een teamleider. Daarnaast ben ik nog een keer gebeld door iemand die ik helemaal niet aan de lijn wou. Dat was op de dag dat de teamleider mij zou bellen. Hij vroeg om info, wist me niets te vertellen en wou het probleem doorsturen. Ik vond het best, maar dat was al tig keer gedaan en ik wou toch door die teamleider gebeld worden (zoals afgesproken). Ok, is goed, krijg ik dan te horen. Om vervolgens niet teruggebeld te worden en dan zelf te moeten bellen.

Dan krijg ik een persoon aan de lijn, aardige gozer, die de teamleider benadert. Dan krijgt hij te horen van de teamleider "dat hij aantekeningen heeft gemaakt en het probleem bekeken heeft" .. Is deze teamleider dan te beroerd om mij te bellen? Wat waren het voor aantekeningen? Joost mag het weten... ;)

Overigens laat de teamleider in dit geval die gozer het vuile werk gewoon opknappen. Ik kan niet geholpen worden. Beloftes zijn niet nagekomen. Uitzicht op een oplossing is er niet en de teamleider zegt tegen die jongen iets als.. "Ohja, shit.. euhm, och zeg maar tegen 'm dat ik ernaar gekeken heb en wat aantekeningen heb gemaakt en dat ie het nog wel hoort." Dat is toch ronduit schandalig?

Gelukkig was die jongen zelf ook geinteresseerd in het probleem en sindsdien is het eindelijk in iets vlotter tempo gegaan.

Al met al, neem het me niet kwalijk wanneer ik op dit moment geen hoge hoed op heb van de chello helpdesk... Welterusten...

PS. Mocht je de persoon zijn die ik denk dat je bent... Dan zal dit je iets zeggen..
Thanks fly out to [...] ... De enige 2 die mij beloofd hebben om terug te bellen en het ook daadwerkelijk gedaan hebben...

Ik wacht je reactie wel af..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2002 19:46 . Reden: namen edit ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:38:
[...]

Even voor ik verder ga.. Softice, ben jij degene die me vandaag over de telefoon vertelde dat het probleem opgelost was (als 't goed is) en je het wel op tweakers zou horen wanneer het niet goed was? :+ Ik lig nog steeds in een deuk hier. Maar ok dat terzijde. :)

Maar ok, ik zal wat nog meer chello verhaaltjes verkondigen..
Het probleem bij de klant binnenshuis leggen? Uiteraard... Maar doe je dat na een maand nog steeds? Ook wanneer alles al vervangen is? Kom op..
Dit heb ik al eerder uitgelegd in deze thread. Ik bedoelde daarmee dat je een probleem wat je voor het eerst tegenkomt altijd binnenshuis begint betreft het een individuele klacht.
Nee ok, maar ik heb chello zelfs een keer gezegd dat ik geen monteur aan de deur wilde. Op dat moment was namelijk alles hier al vervangen en was er al een monteur langsgeweest die het probleem zou bekijken en het niet vond. Vervolgens ga ik bellen met het bovenstaand verhaal +- en de reactie is... Oh, ik denk dat ik maar een monteur langs ga sturen. Op mijn advies heeft hij dat niet gedaan.. "Hij vindt toch niks lijkt me meneer?" - Nee daar heeft u denk ik wel gelijk in.. Euhhm, even denken hoor.. Heeft u een momentje?..
Ik hoor helaas niet altijd gelijk van alle problemen. Heb ik ook uitgelegd in de thread. Ben niet de enigste medewerker. Niet iedereen komt altijd tot dezelfde conclusie. Maar ja we leven niet in een ideale wereld.

[...]
"Al" :?
Gelukkig duurt het dan slechts 1,5 maand en 15 telefoontjes eer dat chello erachter is dat ik niet slap uit mijn nek lul en niet aan de bekabeling/het modem heb geprutst |:(
Ik hoorde een week geleden ofzo van dit probleem en ben gaan bellen. Jammer dat ik het probleem niet eerder te zien kreeg. Ik zeg het weer, ben niet de enigste medewerker. En ik ben toch van mening dat er vertrouwen moet zijn jegens je collega's.
Uiteraard, en ik ben ook altijd tegen ieder persoon die me weer opnieuw om al die gegevens ging vragen uiterst beleefd geweest. Ook diep onder de indruk wanneer een mevrouwtje zegt dat dat niet door de beugel kan dat ik tot 4 keer toe niet teruggebeld wordt... (om me dan vervolgens zelf ook niet terug te bellen en op vakantie te gaan..)..
Daarbij komt dat 3 collega's mij vertelden dat ze ziek was, terwijl dat dus niet zo bleek.

Softice... Ik ben van de +- 7 keer dat mij beloofd is teruggebeld te worden, door 2 personen teruggebeld. Dat betekent minimaal 5x niet, waaronder 1x door een teamleider. Daarnaast ben ik nog een keer gebeld door iemand die ik helemaal niet aan me niets te vertellen en wou het probleem doorsturen. Ik vond het best, maarde lijn wou. Dat was op de dag dat de teamleider mij zou bellen. Hij vroeg om info, wist dat was al tig keer gedaan en ik wou toch door die teamleider gebeld worden (zoals afgesproken). Ok, is goed, krijg ik dan te horen. Om vervolgens niet teruggebeld te worden en dan zelf te moeten bellen.

Dan krijg ik een persoon aan de lijn, aardige gozer, die de teamleider benadert. Dan krijgt hij te horen van de teamleider "dat hij aantekeningen heeft gemaakt en het probleem bekeken heeft" .. Is deze teamleider dan te beroerd om mij te bellen? Wat waren het voor aantekeningen? Joost mag het weten... ;)

Overigens laat de teamleider in dit geval die gozer het vuile werk gewoon opknappen. Ik kan niet geholpen worden. Beloftes zijn niet nagekomen. Uitzicht op een oplossing is er niet en de teamleider zegt tegen die jongen iets als.. "Ohja, shit.. euhm, och zeg maar tegen 'm dat ik ernaar gekeken heb en wat aantekeningen heb gemaakt en dat ie het nog wel hoort." Dat is toch ronduit schandalig?

Gelukkig was die jongen zelf ook geinteresseerd in het probleem en sindsdien is het eindelijk in iets vlotter tempo gegaan.

Al met al, neem het me niet kwalijk wanneer ik op dit moment geen hoge hoed op heb van de chello helpdesk... Welterusten...

PS. Mocht je de persoon zijn die ik denk dat je bent... Dan zal dit je iets zeggen..
Thanks fly out to [...] ... De enige 2 die mij beloofd hebben om terug te bellen en het ook daadwerkelijk gedaan hebben...

Ik wacht je reactie wel af..
Zoals ik het al zei.. ik hoor graag dit soort problemen. Ik kan niet goedpraten wat hiervoor allemaal is gebeurd, maar ik kan me er verder ook niet over uitlaten.

Ik heb momenteel helemaal nergens geen tijd voor haast. Zit aan de telefoon omdat er extra servicegroepen bij zijn gekomen :( , uit Brabant Ik zie alleen maar euro's op m'n scherm. Als ik thuis kom weet ik nog net hoe ik alweer m'n pc aan moet zetten. :r

Maar is het probleem eigenlijk opgelost ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2002 19:48 . Reden: zelfde verhaal ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:58:
[...]

Zoals ik het al zei.. ik hoor graag dit soort problemen. Ik kan niet goedpraten wat hiervoor allemaal is gebeurd, maar ik kan me er verder ook niet over uitlaten.

Ik heb momenteel helemaal nergens geen tijd voor haast. Zit aan de telefoon omdat er extra servicegroepen bij zijn gekomen :( , uit Brabant Ik zie alleen maar euro's op m'n scherm. Als ik thuis kom weet ik nog net hoe ik alweer m'n pc aan moet zetten. :r

Maar is het probleem eigenlijk opgelost ;)
Ben je nu wel of niet de persoon die ik aan de lijn had? *benieuwde blik* ;)

Ik kan nog niet zeggen of het probleem opgelost is. Ik ben vanaf ongeveer 17:00 uur thuis en sindsien lijkt de verbinding in ieder geval niet weggevallen te zijn. Het is voor mij puur een kwestie van afwachten nu, aangezien de disconnects puur random waren en soms ook een tijdje een goede verbinding.

Ik ben vandaag zelfs door 2 mensen gebeld die me vertelden dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Typisch, precies de 2 mensen die ervoor gezorgd lijken te hebben dat het probleem eindelijk eens vlot aan de tand gevoeld werd (mezelf niet meegerekend uiteraard).

Wanneer het weer fout gaat, lees je het op tweakers (en iemand per telefoon hoort het) ;)

Nu maar eens een brief op gaan stellen om ervoor te zorgen dat ik geld terug krijg. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:07:
[...]
Ben je nu wel of niet de persoon die ik aan de lijn had? *benieuwde blik* ;)

Ik kan nog niet zeggen of het probleem opgelost is. Ik ben vanaf ongeveer 17:00 uur thuis en sindsien lijkt de verbinding in ieder geval niet weggevallen te zijn. Het is voor mij puur een kwestie van afwachten nu, aangezien de disconnects puur random waren en soms ook een tijdje een goede verbinding.

Ik ben vandaag zelfs door 2 mensen gebeld die me vertelden dat het probleem opgelost zou moeten zijn. Typisch, precies de 2 mensen die ervoor gezorgd lijken te hebben dat het probleem eindelijk eens vlot aan de tand gevoeld werd (mezelf niet meegerekend uiteraard).

Wanneer het weer fout gaat, lees je het op tweakers (en iemand per telefoon hoort het) ;)

Nu maar eens een brief op gaan stellen om ervoor te zorgen dat ik geld terug krijg. :)
Ik hoop dat het probleem opgelost is. Wat ik ook hoop is dat mijn reactie op dit topic voortaan een beetje voorkomt dat mensen gelijk als ze een chello topic zien er op los gaan.

Wat een andere tweaker ook al eens gezegd heeft. Het lijkt alsof het afkraken van chello een nationale sport is geworden. Bij ieder chello problemen topic zie ik wel van die zinloze opmerkingen waarvan ik denk. "Dit heeft zin :?"

Maar ik denk dat het beetje water naar de zee dragen is. Dus ik laat het hier maar bij.

• Enforcer
  • Niet online
Uhm .. ik zeg maar altijd zo ... je hebt geen last van chello (in deze regio dan, Rotterdam) totdat er ooit problemen opduiken ... Zodra je moet gaan bellen is het dramatisch gesteld, maar dat is over het algemeen bekend dacht ik zo.
En daar komt dan ook over het algemeen de boze klanten/reacties van ...

offtopic:
Maarja, das eigenlijk met alles zo ..
Als je een philips tv koopt, en die is binnen 2maanden stuk dan ga je ook schelden en tieren totdat er iets wordt gedaan :)

Verwijderd

Enforcer schreef op 02 september 2002 @ 22:04:
Uhm .. ik zeg maar altijd zo ... je hebt geen last van chello (in deze regio dan, Rotterdam) totdat er ooit problemen opduiken ... Zodra je moet gaan bellen is het dramatisch gesteld, maar dat is over het algemeen bekend dacht ik zo.
En daar komt dan ook over het algemeen de boze klanten/reacties van ...

offtopic:
Maarja, das eigenlijk met alles zo ..
Als je een philips tv koopt, en die is binnen 2maanden stuk dan ga je ook schelden en tieren totdat er iets wordt gedaan :)
Hmm ja.. Met zo'n instelling kun je de HD bellen ja. Maar een HD waar elke klant van welk niveau ook bekwaam geholpen wordt bestaat niet. Een HD is meer gericht op de doorsnee klant met weinig of geen ervaring met pc's of internet. Ik zou ook wel willen dat er allemaal guru's op de desk rondliepen. Maar noem nou eens een HD waar dit het geval is.

En verder kun je inderdaad gaan razen en tieren aan de telefoon als je een probleem hebt met de manier waarop een HD een bepaald probleem aanpakt. Maar je schiet er erg weinig mee op als je op een verkeerde manier boos en gefrustreerd gaat reageren over de telefoon.

Schreeuwende en tierende klanten maken op mij totaal geen indruk over de telefoon. Als ik een klant met respect behandel verw8 ik niet minder van de klant zelf. En voor zo'n klant zet ik m'n beste beentje voor ;)

Verwijderd

Ik behandel iedereen met respect. Maar het lijkt op de manier waarop je nu een 'klant' omschrijft (in dit geval mijn eigen persoontje), alsof hij zomaar wat loopt te tieren, terwijl ik wel degelijk recht van klagen heb. En zelfs dan ben ik nog beleefd. Het helpt echter vaak geen mallemoer want er is van alle kanten tegen me gelogen vanuit de HD. Wat geeft je het recht om te zeggen dat een klant onterecht negatief is over de chello HD? Ik heb me de ziekte in gebeld om vervolgens door de mensen die ik met respect behandel als een lulletje rozewater aan de kant geschoven te worden. :(
Maargoed, we waren het er al over eens dat niet iedereen zo is. Maar 2 out of minimaal 7 is iets te weinig vind je ook niet? (dit alleen van de "terugbellers" he.. ik heb sowieso meer dan 7 verschillende personen aan de lijn gehad).
Ik stel mezelf in deze kwestie gewoon in het gelijk. Oneens? Ga de discussie wat betreft deze zaak maar met me aan en je verliest.

Magoed, geen flame richting jouw Softice... Je hebt bovendien mijn (2 keer gestelde) vraag nog immer niet beantwoord.. Waar leren ze je vragen ontwijken? :P ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 00:48:
Ik behandel iedereen met respect. Maar het lijkt op de manier waarop je nu een 'klant' omschrijft (in dit geval mijn eigen persoontje), alsof hij zomaar wat loopt te tieren, terwijl ik wel degelijk recht van klagen heb. En zelfs dan ben ik nog beleefd. Het helpt echter vaak geen mallemoer want er is van alle kanten tegen me gelogen vanuit de HD. Wat geeft je het recht om te zeggen dat een klant onterecht negatief is over de chello HD? Ik heb me de ziekte in gebeld om vervolgens door de mensen die ik met respect behandel als een lulletje rozewater aan de kant geschoven te worden. :(
Maargoed, we waren het er al over eens dat niet iedereen zo is. Maar 2 out of minimaal 7 is iets te weinig vind je ook niet? (dit alleen van de "terugbellers" he.. ik heb sowieso meer dan 7 verschillende personen aan de lijn gehad).
Ik stel mezelf in deze kwestie gewoon in het gelijk. Oneens? Ga de discussie wat betreft deze zaak maar met me aan en je verliest.

Magoed, geen flame richting jouw Softice... Je hebt bovendien mijn (2 keer gestelde) vraag nog immer niet beantwoord.. Waar leren ze je vragen ontwijken? :P ;)
Het is ook niet bedoeld voor een bepaald persoon. Ik heb het over klanten in het algemeen. Ik werk voor chello ja. Maaruh hebbie nog problemen gehad met je verbinding ofnie :?

Verwijderd

Hehe, weer niet het antwoord op mijn vraag; dat je voor Chello werkt was geen verrassing meer ;)
Maare, voorlopig is mijn verbinding nog steeds up. Dus vooralsnog een blije velo :D

Oorzaak was dus kapotte bekabeling ergens. Of koppeling. Iets in die geest in elk geval. En niet in de bekabeling bij mij overigens ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2002 13:25 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 13:24:
Hehe, weer niet het antwoord op mijn vraag; dat je voor Chello werkt was geen verrassing meer ;)
Maare, voorlopig is mijn verbinding nog steeds up. Dus vooralsnog een blije velo :D

Oorzaak was dus kapotte bekabeling ergens. Of koppeling. Iets in die geest in elk geval. En niet in de bekabeling bij mij overigens ;)
Ja ;)

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
IKzelf gebruik nog de Lancity, werkt nog uitstekend. Probeer je i-net connectie opnieuw in te stellen.
En als je zeer bekend bent op het gebied van netwerken enzo, de TCP/IP config opnieuw instellen.

dikzak

• Enforcer
  • Niet online
Waar heb jij ut nou weer over ? :)

Verwijderd

Ok, duidelijk... :) Echt vrolijk klonk je niet toen 't gesprek op tweakers overging. :P O-)

Verwijderd

Ik heb even het een-en-ander zitten meelezen, en werd door iemand anders op deze thread gewezen. Ik woon in Numansdorp (postcode 3281).
Sinds afgelopen dinsdag is mijn verbinding met het chello netwerk bar slecht. Voorheen had ik nooit problemen, nooit disconnects. Ik heb nog een oud Com21 modem, maar het statuslampje voor het netwerk (2e lampje) brand altijd groen, dus ik heb verbinding met het chello netwerk. Toch heb ik sinds afgelopen dinsdag enorm veel last van verbindingen die worden verbroken. MSN, IRC, ICQ die spontaan disconnecten en moeten reconnecten (soms meer dan 4x per minuut). Bij het pingen naar de gateway heb ik 's avonds (rond 21 uur) tot wel 11% packet loss, 's morgens of laat in de nacht nauwelijks.
Ik heb vanmiddag al bijna 25 minuten met de helpdesk gebeld, maar daar ben ik niks wijzer geworden. Ze proberen als eerst het probleem bij jou neer te leggen in plaats van toe te geven dat het probleem bij chello ligt. Ik heb de laatste 2 maanden totaal geen wijzigingen aangebracht aan m'n instellingen voor internet. Gebruik een router (Vigor 2200E), maar ook wanneer ik m'n pc direct aan het COM21 modem hang blijven er problemen.
Ik weet ook (uit de nieuwsgroep van chello - chello.nl.support.network - dat ook in andere omliggende plaatsen dezelfde problemen zijn. Ook mensen die een paar straten verder wonen hebben hetzelfde probleem. Mijn gok is dus dat het aan verdeelpunt van chello/UPC ligt, maar schijnbaar is chello dermate klantonvriendelijk dat ze dat niet even kunnen nakijken.
Bij de helpdesk werd me wel verteld dat m'n probleem (ondanks dat het volgens de medewerker niet aan chello kan liggen) is doorgeschoven naar de 2e lijn van de helpdesk en dat ik teruggebeld zou worden. Ik heb ook een contactformulier ingevuld, maar betwijfel of dat gaat helpen.

Ik heb ook maar even een tijdje gepingt naar de gateway, zie hier voor de resultaten. Volgens mij hoor je naar de gateway sowieso nooit packetloss te hebben.

• Enforcer
  • Niet online
Klopt, vermoedelijk zit het probleem in de wijkcentrale ... Vocht in de wijkcentrale/kabelbreuk/kan diverse oorzaken hebben. Neem geen genoegen met evt. afschepingen van chello vandaan, laat ze maar eens een kabelmonteur langssturen die naar die wijkcentrale komt kijken.
Als je iemand van de Technische Dienst spreekt (dus iemand van de 2e lijns) zal die ook bevestigen dat zoveel timeouts naar een gateway niet in orde is... en dat het probleem vermoedelijk in de wijkcentrale zit. Iemand die bij de 1e lijns zit heeft meestal te weinig verstand van dit soort zaken om het op te lossen of goed te bespreken wat er aan de hand kan zijn.
Dus hopen dat je iemand van de 2e lijns te spreken krijg :)

Verwijderd

Heb nu 2 dagen achter elkaar dat me modem ornaje gaat knipperen en dat hij het na een kwartier pas weer normaal doet, allebei de keren wat later op de middag, best vervelend.

• Enforcer
  • Niet online
Dit houdt in dat je op dat moment niet voldoende kabelsignaal hebt om het kabelmodem online te krijgen... Kan zijn dat er gewoon puur een storing is waar ze gewoon mee bezig zijn, mocht je dit toch vaker krijgen raad ik je aan de helpdesk te bellen en te vragen of ze je kabelmodem willen doormeten qua waardes (dan moet uiteraard wel het modem online staan), mochten die waardes te laag zijn dan komt er zowiezo een kabelmonteur langs om het signaal op te krikken.

Verwijderd

Heb zojuist met een vriend van me gebeld 2 straten verderop, met m'n vader (woont ook hier in de buurt) en die hebben allemaal hetzelfde probleem, enorm veel packetloss op de gateway. Morgen ga ik dus maar weer eens flink wat geld spenderen aan het bellen naar de helpdesk, en dan ga ik proberen om iemand van de 2e lijn te pakken te krijgen.
En als ze zo doorgaan dan stap ik begin 2003 over naar ADSL zodra dat hier wordt geintroduceert.

Verwijderd

en, hoe is het afgelopen vlarp? al iets verder gekomen? het lijkt verdomde veel op mijn probleem inderdaad :| Vraag anders of SoftIce je eventjes belt >:)
Pagina: 1