Toon posts:

[EL] mijn muis is fucked up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey
ik heb in mijn muis duzz ledje in gebouwt en hij deej het goed maar later toen kon ik de cursor niet meer naar rechts of links doen
weet iemand hoe dit kan
hij kan wel naar boven beneden en als ik er op ram dan gaat hij een beetje naar rechts/links
wie kan me ff helpen

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

misschien dat het ledje teveel in je lichtsluisje schijnt?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:10

Tarin

Just plain weird.

Wat voor muis is het? optisch/met een balletje?
Zonder duidelijke omschrijving valt er weinig kaas van te maken..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

of ze gebruiken teveel stroom, bij mij kniperen ze en betje tijdens het bewegen

Verwijderd

Topicstarter
jah sorry
het is een trust met balletje gewoon zon klote ding maar ik had hem gekocht om te modden ik hoop dat iemand weet hoe ik hem goed kan make anders kan ikweer een nieuwe kope

Verwijderd

al eens een keer schoongemaakt ?

Verwijderd

Topicstarter
hijs 1 dag oud

Verwijderd

Waarschijnlijk kunnen de sensoren de beweging van links/rechts niet goed zien, dus ik zou hem nog maar een keer openschroeven en wat netter monteren zodat alles goed werkt..

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

jah, teveel stroom, of het storen van de lichtsluis is het waarschijnlijk. kijk anders of ie t zonder LED wel gewoon doet...

kan ook aan liggen dat een LED als diode werkt, en je hem verkeerd hebt aangesloten.

ps: ps/2 kan niet zo veel stroom leveren, of heb je hem op usb?

Gregor van Egdom Krekr

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44

Neomess

neomess.nl

het ligt waarschijnlijk aan je sensoren die de bewegingen van de tandwielen waarnemen, probeer deze eens wat dichter tegen de tandwielen aan te duwen (werkt altijd bij mij)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05
Ik zou dus het ledje aan de binnenkant beetje afschermen, zodat het licht niet in de sensor valt.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35
Of anders mikken

Heb zelf zo'n mooie logitech draadloze optische met rood lampje, 2 groene LEDs ingebouwd en werkt al maanden perfect >:)

De groene staan naar buiten gericht en rode naar beneden, beetje wegdraaien should do the trick :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Hij zegt toch dat ie met balletje is :+ Dus ff lezen ;) en geen posts over optische muizen plaatsen :P :P

nnyway... is simpel zoals je zei dus PS/2 denk ik. Om dan een LED'je te monteren... Denk niet dat de PS/2 je zoveel stroom gunt :P

Verwijderd

Ik zou best een pic willen zien van die 2 groene ledjes in die optical... >:)

• FragFrog
Op dinsdag 28 mei 2002 02:42 schreef Pro-Prutser het volgende:
Ik zou best een pic willen zien van die 2 groene ledjes in die optical... >:)
Euh, zal eens kijken of'k digi van mn pa kan jatten >:)
vond't nl. niet de moeite waard om hier topicje voor te openen, is wel vaker gedaan

Andere reactie: we hebben het hier over problemen met licht interferentie, en dan maakt't geen ruk uit of je nou een optische of gewone muis hebt, 't gaat erom dat je last hebt van licht. En dan zou mijn oplossing gewoon kunnen werken :)

Verwijderd

als je een muis met balletje hebt lijkt het me erg sterk dat dat ding op licht reageert, zo'n balletje beweegt, en hier werkt de sensor op. dus de sensor reageert op beweging, niet op licht

• FragFrog
Op dinsdag 28 mei 2002 19:23 schreef WM_braadworstboer het volgende:
als je een muis met balletje hebt lijkt het me erg sterk dat dat ding op licht reageert, zo'n balletje beweegt, en hier werkt de sensor op. dus de sensor reageert op beweging, niet op licht
7e post :z

Een balletje muis werkt met een wiel met kleine gaatjes erin, lampje erachter en sensor ervoor, en hoe langer/korter de schaduwtjes duren des te langzamer/sneller beweegt de cursor :)

Wanneer nu sensor te veel licht opvangt kan'ie in de war raken, wat waarschijnlijk hier de oorzaak is van de problemen :)

• bredend
  • Laatst online: 02-08 09:31
óf de sensor/lampje krijgt niet meer genoeg stroom om informatie mbt bewegingen door te geven.

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Mijn muis (optical logitech) trekt bij snellere bewegingen alle kanten op. Heel trillerig en onbestuurbaar. Iemand hier ervaring mee? Wee iemand hoe dit kan.

Oja, de ondergrond is geheel vlak...

Verwijderd

sorry, had geen id.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij doet het alleen naar boven beneden
niet links rechts duzz dat licht maakt niet veel uit i think

Verwijderd

Think again.

Ledje afschermen aan de binnen kant. hij mag geen licht in de behuizing schijnen..

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Op dinsdag 28 mei 2002 20:30 schreef Aiken het volgende:
Think again.

Ledje afschermen aan de binnen kant. hij mag geen licht in de behuizing schijnen..
idd. Als er licht op een van die sluisjes valt kan ie fubar gaan werken, en dat is niet de bedoeling. De muis denkt dan dat dat gatenwieltje niet beweegt, en doet niks

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Op dinsdag 28 mei 2002 19:42 schreef westkust het volgende:
Mijn muis (optical logitech) trekt bij snellere bewegingen alle kanten op. Heel trillerig en onbestuurbaar. Iemand hier ervaring mee? Wee iemand hoe dit kan.

Oja, de ondergrond is geheel vlak...
Dat komt doordat ie optisch is, de sensor houd het dan niet meer bij en doet maar wat :P

Hoe op te lossen?? 48€ heb je een DUAL optical, die is wel liev

Verwijderd

Topicstarter
hey westkust
zit jouw sensor wel helemaal goed??????
anders moet je hem schoonmaken ofzo iets

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 19:39 schreef Bredend het volgende:
óf de sensor/lampje krijgt niet meer genoeg stroom om informatie mbt bewegingen door te geven.
thanx ik heb dat ledje ontkoppelt en hij doet het weer heel goed
duzz maar weet iemand toevallig als er weerstandjes zijn die de voltage verdubbelt in plaats van vermindert???????

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Op woensdag 29 mei 2002 20:14 schreef fuxxe het volgende:

[..]

duzz maar weet iemand toevallig als er weerstandjes zijn die de voltage verdubbelt in plaats van vermindert???????
Jups, daar heb je een negatieve weerstand (vraag maar bij een electronica speciaalzaak) voor nodig. >:)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 mei 2002 20:41 schreef Ercewee het volgende:

[..]

Jups, daar heb je een negatieve weerstand (vraag maar bij een electronica speciaalzaak) voor nodig. >:)
thanx :)

Verwijderd

Topicstarter
-=TOPIC=- Closed !

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 20:41 schreef Ercewee het volgende:

[..]

ROFL
:D
nouzeg, wees nou eens niet zo vervelend tegen die jongen :+ :D

Verwijderd

Hallo! Op deze post had meteen een slotje gemoeten, iedere n00b weet dat een muis met lampies werkt vanbinnen. Ik bedoel een sensor die op beweging reageert? Lijkt me heel knap aangezien een van de enigste manieren om beweging te zien met licht is (daarom heet het zien!).

offtopic zeurverhaaltje:
Ik heb een stel Bacardi muizen gekregen, kei mooie dingen, ze zijn geel, doorzichtig met van die metaal achtige draadjes eraan. Echt kei stoer vormgegeven. Alleen 1 stom dingetje, de sensors zijn dus helemaal niet afgeschermt, dus als het een beetje te licht is doen ze het helemaal niet. Een beetje d'oh dus :-)

[klaar met zeuren]

en nou een slotje erop!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 01:45 schreef Thorry het volgende:
Hallo! Op deze post had meteen een slotje gemoeten, iedere n00b weet dat een muis met lampies werkt vanbinnen. Ik bedoel een sensor die op beweging reageert? Lijkt me heel knap aangezien een van de enigste manieren om beweging te zien met licht is (daarom heet het zien!).

en nou een slotje erop!
Nou, nou, nou Thorry vindt je dat nou nodig.
Heb ik jou laatst ook niet geholpen met je vraag over [topic=501690]
Dat weet bijna elke n00b ook wel. Hoe dat moet :P
En toch wordt je geholpen.

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 02:27 schreef DLF het volgende:

[..]

Nou, nou, nou Thorry vindt je dat nou nodig.
Heb ik jou laatst ook niet geholpen met je vraag over [topic=501690]
Dat weet bijna elke n00b ook wel. Hoe dat moet :P
En toch wordt je geholpen.
hahaha, dat is 1-0 voor jou!
toen ik die topic zag moest ik echt lachen man!

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 04:50 schreef CocaCola het volgende:

[..]

hahaha, dat is 1-0 voor jou!
toen ik die topic zag moest ik echt lachen man!
>:) Ja iedereen is toch als n00b begonnen, zelfs jij en ik :)

• i2Paq
  • Laatst online: 05-08 17:57

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Op donderdag 30 mei 2002 01:45 schreef Thorry het volgende:

offtopic zeurverhaaltje:
Ik heb een stel Bacardi muizen gekregen, kei mooie dingen, ze zijn geel, doorzichtig met van die metaal achtige draadjes eraan. Echt kei stoer vormgegeven. Alleen 1 stom dingetje, de sensors zijn dus helemaal niet afgeschermt, dus als het een beetje te licht is doen ze het helemaal niet. Een beetje d'oh dus :-)

[klaar met zeuren]

en nou een slotje erop!
En je weet wat de sanctie is voor het roepen/vragen/zuren om een slotje...,

OW! :+
Pagina: 1