IBM 75GXP HDD, wat is nou de slechte serie?

Pagina: 1
Acties:

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij ons zijn met die paniek destijds over de hoge uitval bij IBM DTLA 307030 (75 GXP) in alle kritieke systemen de 75GXP's vervangen.

Nu zit ik hier met 3 van die dingen die ik een nieuw leven wil geven in een minder kritieke omgeving. Het probleem is dat er zoveel onduidelijkheid is over welke drives nou de echte risico gevallen zijn.
Als je de oude topics hier leest zegt de één dat je Thailand moet hebben, de ander zegt dat juist de Hongaarse de goede zijn. Soms wordt er gezegd dat je December 2000 als productiedatum moet mijden, soms worden er juist andere maanden genoemd.

Ook Storagereview schept geen duidelijkheid.

Kan iemand mij vertellen welk van de drives het risicovolst is en welke het veiligst?
Het zijn alledrie IBM DTLA 307030 75 GXP 30GB schijven.

Drive1:
Land: Hungary
Maand: December 2000
Serienr: YKJE8791

Drive2:
Land: Thailand
Maand: September 2000
Serienr: YKLC0640

Drive3:
Land: Thailand
Maand: September 2000
Serienr: YKLN1705

Bedankt alvast.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Schopje O-)

Verwijderd

Zoek eens op www.theregister.co.uk

Dit was een website die volgens mij vrij veel perseberichten over het probleem vrijgaf; e-mail anders even met de editors.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
anders zorg je dat ze kapot gaat zodat je ze terug kan sturen en dan krijg je misschien wel 120 gxp's terug ofzo.

(met zijn 3en boven elkaar flink laten werken en desnoods nog wat isolatiemateriaal er om heen)

nu moet ik uitkijken voor mensen die vinden dat ik ibm oplicht op zo'n manier. nou, ik vind dat ze dan maar betrouwbare schijven moeten maken.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 21:08 schreef smvs het volgende:
anders zorg je dat ze kapot gaat zodat je ze terug kan sturen en dan krijg je misschien wel 120 gxp's terug ofzo.
Zoals mij gebeurde...... 30 Gb 75GXP heen en 120GXP 40 Gb terug... betere serie, meer Gb'tjes..

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 20:53 schreef Vipertje het volgende:
Zoek eens op www.theregister.co.uk

Dit was een website die volgens mij vrij veel perseberichten over het probleem vrijgaf; e-mail anders even met de editors.
Thx, daar had ik nog niet gekeken. Ik kom niet zo vaak op 'De Telegraaf onder de websites' ;) Dat ga ik nu zeker even doen.
Op dinsdag 28 mei 2002 21:08 schreef smvs het volgende:
Nee, sorry. Dat vind ik persoonlijk een beetje te asociaal. Ik weet niet eens of deze schijven wel tot de risicogevallen behoren.

Pagina: 1