Hallo,
Ik kan hier wel een heel verhaal neer zetten, maar het wordt denk ik het snelst duidelijk als ik ff een voorbeeld neerzet.
ik moet dus een functie maken die allemaal volgordes van de getallen langs gaat. zonder dat de getallen er dubbel in staan en altijd met 9 getallen.
nu kan dit op de volgendemanier gedaan worden:
begin situatie 123456789
bepaal pos(1) als die > 9 dan pos 1 ophogen en stuk voor nieuwe pos voor de 1 zetten en stuk na nieuwe pos achter de 1 zetten.
Daarna hetzelfde voor de 2 doen, enz.
Maar dit lijkt met nogal omslachtig. Daarom hier de vraag of iemand een beter idee heeft.
hopelijk is het zo een beetje begrijpelijk uitgelegd.
Ik kan hier wel een heel verhaal neer zetten, maar het wordt denk ik het snelst duidelijk als ik ff een voorbeeld neerzet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1e iteratie result = 123456789 2e iteratie result = 213456789 3e iteratie result = 231456789 enz. |
ik moet dus een functie maken die allemaal volgordes van de getallen langs gaat. zonder dat de getallen er dubbel in staan en altijd met 9 getallen.
nu kan dit op de volgendemanier gedaan worden:
begin situatie 123456789
bepaal pos(1) als die > 9 dan pos 1 ophogen en stuk voor nieuwe pos voor de 1 zetten en stuk na nieuwe pos achter de 1 zetten.
Daarna hetzelfde voor de 2 doen, enz.
Maar dit lijkt met nogal omslachtig. Daarom hier de vraag of iemand een beter idee heeft.
hopelijk is het zo een beetje begrijpelijk uitgelegd.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<