HP 9000 Server: Wat voor OS draaien?

Pagina: 1
Acties:

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01
Ik heb vandaag een oude HP 9000 Server gekregen van een klant. Ik zit me nu een beetje af te vragen wat voor OS ik kan draaien op deze bak?

Zit te denken aan Redhat maar omdat ik geen flauw idee heb wat voor CPU (of 's) er in zit(ten) word het allemaal een beetje lastig. Kheb het gevoel dat ik een i386 versie wel kan vergeten...

Wat wel een beetje jammer is dat er maar 1 nic in zit. De bak als firewall gebruikenis dus op dit moment een beetje uitgesloten...

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

omdat ik geen flauw idee heb wat voor CPU (of 's) er in zit(ten)
schroef je 'em open....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=23]

Wat dacht je van HP-UX ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DeBolle
  • Registratie: September 2000

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Jouw keuze is beperkt tot HP-UX en PA-linux op dit moment. Welk model is het?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01
Volgens mij is het een 827S

• DeBolle

DeBolle

Da's een oud model indeed. Je kunt dan alle versies HP-UX tot en met versie 10.20 d'erop draaien en de al genoemde Linux voor PA-Risc processoren. In een 827S zit overigens een PA-7000 CPUmeen ik me te herinneren.
Een extra netwerkkaart is lastig te vinden, je zult (op de 2e hands markt?) moeten zoeken naar een netwerkkaart voor een HP-PB bus.
Standaard heeft het apparaat op de core I/O een AUI en een BNC aansluiting, met een jumper om te zetten op het bord.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ikzelf heb een HP9000-712/60 Workstation (aka gecko), en draai er op het moment Debian GNU/Linux Unstable op. Werkt wel ok, maar sommige progs zijn wat flaky (en lelijk, met 256 kleuren, magoed). Ook de geluidskaart werkt maar half (het geluid komt er heel traag uit, net alsof hij denkt dat het een 44100 Hz kaart is, terwijl hij 22050 Hz is).

Maar X en netwerk werken iig vrij probleemloos.
Op maandag 27 mei 2002 22:07 schreef DeBolle het volgende:
Jouw keuze is beperkt tot HP-UX en PA-linux op dit moment. Welk model is het?
Je vergeet Debian GNU/Linux, NetBSD en NextStep. OpenBSD schijnt er ook misschien een beetje op te draaien ofzo (?).
Maar wat je precies kan draaien hangt erg van het type af.

• DeBolle

DeBolle

Hij zei toch dat het een 827S is? In dat geval heeft 'ie geen 7100 of 7100LC, dus geen Next en BSD naar mijn weten. Voor de workstations -de 700 series zoals jij hebt-is er inderdaad meer keus.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Oja, maak hem zeker eens open, dat soort machines zitten wel mooi in elkaar vind ik. Dan zie je meteen hoeveel CPUs hij heeft enzo.

En wat betreft die tweede netwerkkaart: Dat wordt lastig.
Nieuw (ok, refurbished) zijn die dingen nog wel te bestellen bij HP misschien, maar dat is schreeuwend duur, waarschijnlijk boven de $1000.
Tweedehands is een betere optie, maar die dingen zijn bepaald zeldzaam bij mijn weten.
Op maandag 27 mei 2002 23:42 schreef DeBolle het volgende:
Hij zei toch dat het een 827S is? In dat geval heeft 'ie geen 7100 of 7100LC, dus geen Next en BSD naar mijn weten. Voor de workstations -de 700 series zoals jij hebt-is er inderdaad meer keus.
Hmnee, NetBSD draait daar inderdaad niet op (bron), en parisc-linux wel (bron). Dat houdt in dat Debian ook een redelijke kans heeft ( :) ).

Verwijderd

Een HP9000 827 is een single processor systeem.
Aan een evt 2e nic kan ik je wel helpen.

Voor linux kijk even op; http://parisc-linux.org/hardware/supported.html
Pagina: 1