[router] advies nodig ivm nieuwkoop.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ok wij hebben nu een router draaien onder remote beheer, dus niet in eigen huis.
Nou willen we hier van af, we willen alles zelf gaan doen.

de router heeft deze specs:

Software

- systeemsoftware Linux
- E-mail server met SMTP, IMAP en POP3 en een web-based interface
- HTTP Web server
- Transparante HTTP en DNS Proxy/Caching

- Packet filtering, Network Address Translation, FTP server, DHCP, NAT, Dial-up met PPP

- Backup: Bestanden kunnen via scheduling software op gezette tijd worden gekopieërd naar een bestaande fileserver, zodat de files in de bestaande backup procedure kunnen worden meegenomen.

- Virtual Private networking is in ontwikkeling

Hardware:

- kabelinternet
- Netwerk connectivity 10/100Mbps Intel chipset autosensing.
- Processor Intel Celeron 533MHz
- Memory 64MB SDRAM / 10Gb Harddisk

Wat is nou een goed alternatief op dit kastje, het moet betaalbaar zijn, weinig onderhoudt en dezelfde capaciteiten.

Ik dacht zelf misschien aan een toshiba magnia routertje.
en draytek voldoet iig niet, het is echt iets meer.
Aangezien ik zelf helemaal niet in de router wereld thuis ben wil ik graag van jullie advies over wat goede alternatieven zijn :) :)

Bedankt alvast!

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

volgens mij bestaan er geen hardwarematige routers met een ingebouwde mailserver.

Kom je toch terecht op een eigen server (linux, win2k server)waar je die dingen lokaal op moet configureren lijkt me.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Je hebt het idd hier niet over een router, maar een all-in-one linux based oplossing.

2 opties:
1. Je houd het linux, verdiep je erin, schaf hardware aan wat je wilt, en gaan.
2. Je stapt over op windows als je geen tijd/kennis voor linux hebt. Nadeel is dat je je dan de pleures betaald aan licenties.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op dinsdag 28 mei 2002 00:34 schreef DJSmiley het volgende:
Je hebt het idd hier niet over een router, maar een all-in-one linux based oplossing.

2 opties:
1. Je houd het linux, verdiep je erin, schaf hardware aan wat je wilt, en gaan.
2. Je stapt over op windows als je geen tijd/kennis voor linux hebt. Nadeel is dat je je dan de pleures betaald aan licenties.
De vraag is of windows een optie is die weinig tijd kost. Ook windows moet je onderhouden. Misschien is dat nog wel lastiger (door de ettelijke patches) dan Linux.

Nadeel van linux is (als ik het zo lees) dat er niet veel ervaring mee is.

Je zou daarom aan een Sun Cobalt Cube 3 kunnen denken. Als ik zo kijk doet die alles wat je wilt (NAT/DHCP/Mail/Web/..) en is makkelijk te beheren. Updates laadt je simpel via de administratieve webinterface en je hoeft zelf niet (met de hand) config files te edditen.

En Cobalt heeft een goede reputatie op dit gebied. Diverse fabrikanten (zoals Dell, Toshiba) hebben ook dergelijke appliances (al dan niet in rackmount), maar die hebben niet de ervaring die Cobalt heeft met dit soort apparaten.

Suc7 met je keuze in iede geval ;)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
misschien heb je wat aan deze: [topic=494664/1/25] of anders ff zoeken met de search. Zijn al veel topics over langsgeweest. >:)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is genoeg over te vinden met de zoekfunctie, er zijn diverse grote routertopics voorbijgekomen in het verleden en ook recent is er weer een vrij groot topic met veel informatie, wat zich erg leent voor het uitwisselen van informatie:

[topic=494664]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.