moet je niet vragen, moet je zelf luisteren.
specs zeggen niets bijna niets.
ga gewoon eens naar een (hi-fi)winkel en ga luisteren
specs zeggen niets bijna niets.
ga gewoon eens naar een (hi-fi)winkel en ga luisteren
Wil je een vette bas? Kan je ook zelf maken...
neem een dikke woofer:

en bouw een klankkast...
neem een dikke woofer:
en bouw een klankkast...
Daarmee krijg je een "vette" bas ja, geen "strakke" bas.Op maandag 27 mei 2002 22:16 schreef Procyon for life het volgende:
Wil je een vette bas? Kan je ook zelf maken...
neem een dikke woofer:
[afbeelding]
en bouw een klankkast...
Aannames zijn fataal.
zwaar offtopic:Op maandag 27 mei 2002 22:39 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Daarmee krijg je een "vette" bas ja, geen "strakke" bas.
Als je een flinke 12", of meer, lekker laag wisselt (bv 150 Hz en liefst actief) en in een mooie stevige kast zet (met de juiste maten), dan kun je wel degelijk een mooie strakke bas verwachten. Mooier dan menig 7 of 8" paartje. Een grote speaker hoeft veel minder uit te slaan dan een kleinere en is daarom vaak lineairder (lineairer?? htf schrijf je dat?
Getoond model ziet er niet echt uit als een top exemplaar.
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
jup.. ff zo dun mogeluijke kast maken (dat helpt)
de trakheid word ook bepaald door de versterker.. vaak zijn dat niet bij de goedkopere, een dempingsfactor boven de 80 is wel gewenst denk ik.
de trakheid word ook bepaald door de versterker.. vaak zijn dat niet bij de goedkopere, een dempingsfactor boven de 80 is wel gewenst denk ik.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Als je het lekker lang wil na later resoneren misschien? Of geen bas details wil horenOp maandag 27 mei 2002 22:50 schreef gitaarwerk het volgende:
jup.. ff zo dun mogeluijke kast maken (dat helpt)
Hoewel er is ook een merk (Audio Note) die speciaal een zuil speaker gebouwd heeft met dunne wanden (nog geen cm of zo) en bij het ontwerp rekening gehouden heeft met het gedrag (resonanties?) van de wanden
Vraag niet hoe, maar het schijnt nog te klinken ook.
Maar we dwalen wel erg ver af van een Magnat Sub,
sry about that (had iemand al gezegd dat je moet gaan luisteren?)
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
ik heb dat ooit een speakerbouwer eens horen zeggen!.. maar goed.. je weet et maar nooit..Op maandag 27 mei 2002 22:57 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Als je het lekker lang wil na later resoneren misschien? Of geen bas details wil horen
de needles van magnat zijn opzich wel redelijk. De bass is absoluut niet slecht en is wel redelijk strak vind ik.
de needles zelf echter vind ik minder dan de sub, maar dat is heel persoonlijk denk ik, want iemand anders vond ze weer geweldig.
ik denk toch het ebste zelf luisteren, want er zijn gemengde meningen over dit dingetje..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb zelf ook deze in handen gehad...
zelf heb ik gekozen voor een zwaarder type (40a uit mijn hoofd)
en die is werkelijk super!!!!
Vond je die 25a zoveel minder klinken dan???Op dinsdag 28 mei 2002 11:54 schreef warlord het volgende:
Ik heb zelf ook deze in handen gehad...
Volgens mij is het een redelijke sub gezien prijs/kwaliteit.
Kan alleen geen reviews vinden van dat bakkie...
Lekker laag? 150 Hz?Op maandag 27 mei 2002 22:47 schreef Duck-Twacy het volgende:
zwaar offtopic:
Als je een flinke 12", of meer, lekker laag wisselt (bv 150 Hz en liefst actief) en in een mooie stevige kast zet (met de juiste maten), dan kun je wel degelijk een mooie strakke bas verwachten.
Da's niet laag. een sub moet maximaal bij 80 Hz ophouden. (en je eigen speaker minimaal vanaf 60Hz goed meespelen...)
Er is idd een omslagpunt tussen "snelheid" en "volheid".Mooier dan menig 7 of 8" paartje. Een grote speaker hoeft veel minder uit te slaan dan een kleinere en is daarom vaak lineairder (lineairer?? htf schrijf je dat?)
Getoond model ziet er niet echt uit als een top exemplaar.
Zelf denk ik dat een 12" de ideale maat is voor een woofer, toch nog "snel" genoeg, maar loopt wel lekker laag door.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Hangt van de kast af die je er omheen bouwt he!Daarmee krijg je een "vette" bas ja, geen "strakke" bas.
Baggerwoofer blijft baggerwoofer, goede kast of niet.Op dinsdag 28 mei 2002 14:13 schreef DaFoX het volgende:
Hangt van de kast af die je er omheen bouwt he!
Aannames zijn fataal.
Ik twijfel alleen een beetje over downfire. Dit aangezien ik een flat woon op de 1e verdieping...Op dinsdag 28 mei 2002 17:28 schreef ddc het volgende:
Ik heb de Alpha 30A
is aardig.
Versterkervermogen en frequentie bereik hebben niks met elkaar te maken.Op dinsdag 28 mei 2002 17:14 schreef Pauluz het volgende:
Het lijkt mij niet dat je met 80/75 watt er 20 hz uitperst
Overigens geloof ik ook geen reet van die 20Hz, Magnat heeft altijd wat optimistische frequentie bereik specs
Dat is alleen gevoelsmatig een probleem, een sub is omnidirectioneel: het maakt voor de overlast dus niks uit of de driver onder, boven of voorop zit.Op dinsdag 28 mei 2002 23:36 schreef AleSyS het volgende:
[..]
Ik twijfel alleen een beetje over downfire. Dit aangezien ik een flat woon op de 1e verdieping...
daar twijfel ik toch wel aan: als ik voor mijn sub luister is het geluid echt wel anders dan direct erachter. en dus ook als ik mn sub omdraai (achterstevoren).Op woensdag 29 mei 2002 01:33 schreef Jag het volgende:
[..]
Dat is alleen gevoelsmatig een probleem, een sub is omnidirectioneel: het maakt voor de overlast dus niks uit of de driver onder, boven of voorop zit.
De 40a kan NOG lagere tonen bereiken en heeft meer vermogen volgens mij)Op dinsdag 28 mei 2002 12:39 schreef AleSyS het volgende:
[..]
Vond je die 25a zoveel minder klinken dan???
Volgens mij is het een redelijke sub gezien prijs/kwaliteit.
Kan alleen geen reviews vinden van dat bakkie...
Ik heb hem al een tijdje en ik krijg alle deuren en ramen aan het trillen hier in huis. Geweldig apparaat dus
En het prijs verschil was (toen ik hem kocht) nog geen 100 piek ofzo. Dus mijn keus was vrij makkelijk.
Of wat dacht je van de subwoofer uit de Motion serie...
Ik weet alleen niet wat voor overige speakers je hebt.
Kan me voorstellen dat je uit eenzelfde serie wilt hebben
de Motion Sub 25 is ook erg goed
Pagina: 1