Toon posts:

Postfix vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn router heb ik inmiddels Postfix geinstalleerd zodat systeemmeldingen van de router per e-mail worden verzonden.

Probleem is echter dat Postfix voor het verzenden het Internet wil opgaan ipv de mail te verzenden naar de mailserver die in het daarachterliggende netwerk staat.

Ik heb al geprobeerd dit op te lossen met het aangeven van een relay-host maar dat maakt niks uit.
Deze relayhost heeft de dezelfde xxxx.nl domeinnaam als de router waarop Postfix draait.

Zou dat een oorzaak van het probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt voor een heel eind het probleem te bespreken waar ik het over had.

Ga het morgen direkt proberen.

Bedankt voor de reaktie

Verwijderd

Ik zou dan meer voor de http://www.postfix.org/faq.html#dialup gaan. Zorg dat je je mail dan stuurt naar een adres die bij $mydestination staat. Controleer in de loggings of er een regel die begint met 'postfix/local' ook 'relay=local' bevat.

success

Verwijderd

In de dialup sectie staat oa hoe je DNS disabled

Verwijderd

Zeg, Dantepeek.
Ik vraag me af hoe het komt dat jij ineens zo in Linux bent geinteresseerd. Gisteren zeek je Linuxgebruikers nog af hier:
[topic=506865]
nofi, maar ik vind dat je ineens wel behoorlijk bijdehante opmerkingen maakt. Dus ik vroeg me af waar die ommekeer vandaan is gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad de oplossing zoals die was aangegeven tav het draaien van Postfix op de router was in dit geval de oplossing.
Pagina: 1