[MP3] CD krassen..

Pagina: 1
Acties:

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb nu een MP3CD speler, en wil dus veel CD's op naar MP3 overzetten. Nu heb ik nogal brakke bron Cd's (erg veel krassen ed, af en toe vallen er zelfs gaten in aan de bovenkant (!), en hierdoor hoor ik (op de MP3's) het geluid vaak overslaan..

CD's rippen met EAC heb ik geprobeerd, maar dat wil hij niet doen.. (op de een of andere manier staat er constant dat het kopieeren v/d track gecancelled is, terwijl niemand daar opdracht toe heeft gegeven).

Ik rip cd CD's nu met Easy CD-DA Extractor.

Ook met andere rip programma's blijft het probleem zich voordoen.

hoe kan ik de Mp3's weer goed krijgen? of welk rip programma kan ik beter gebruiken?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

1 oplossing: Voorzichtiger met je cd's zijn..

Download my music on SoundCloud

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19
gaten aan de bovenkant betekent een rflecterende laag en dus ook gewoon geen uit te lezen data meer. dat kun je schudden. als EAC er al niet veel meer mee kan lijkt het me duidelijk.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Typisch geval van langdurig misbruik van cd's. Hint: Stop cd's nooit los in je schooltas!
Krassen is op zich nog niet zo erg, maar als er gaten in de bovenlaag vallen, kun je de cd's wel weggooien...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Hier kan je idd niets meer doen. Je cd zijn zo ver beschadigt dat het waarschijnlijk met een computerprogramma niet meer te corrigeren is. Doordat er gaten in de reflecterende laag zijn gekomen zijn er namelijk gewoon stukken data weg van de cd.
Dus wees de volgende keer wat voorzichtiger met je cd's.

Verwijderd

Leg je CD met de bedrukte kant op een zachte "theedoek" en laat aan de zilveren kant een flinke druppel brasso koperpoets vallen. Poets op deze manier de krassen uit je CDs. Door goed te poetsen krijg je zelfs extreme krassen uit het plastic.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En als de cd's niet of slecht leesbaar zijn, pluk je toch gewoon de cd van Kazaa?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

je koopt gewoon nieuwe :D

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 22:09 schreef dune3002 het volgende:
je koopt gewoon nieuwe :D
huh kopen??? ;)

Nee, of je probeert 2 posten hierboven, of tja, wordt het een nieuwe cd. of (je heb al betaalt voor die cd) (altans) download je ze gewoon...je hebt het orgineel in handen, dus mag een persoonlijke backup maken, in dit geval download je hem

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

De data van een CD zit gewoon in het transparante plastic. De zilveren troep op een kant is alleen maar om de laser weer te reflecteren. Ik denk dat het mogelijk is om die gaten weer te dichten, maar welk spul zou nu net zo goed reflecteren als aluminium en ook nog vloeibaar aan te brengen zijn....

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik heb wel eens zilverkleurige stikkers gezien met de vorm van een cd, die je er gewoon over heen kan plakken met een centreerapparaat (oftewel, labelzetter), dan kan je ze weer lezen

of dit werkt en waar je ze kan halen... dat mag joost weten (of henk, of wim, of dirk... :))

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 22:58 schreef zasher het volgende:
De data van een CD zit gewoon in het transparante plastic. De zilveren troep op een kant is alleen maar om de laser weer te reflecteren. Ik denk dat het mogelijk is om die gaten weer te dichten, maar welk spul zou nu net zo goed reflecteren als aluminium en ook nog vloeibaar aan te brengen zijn....
Nope; de putjes zitten in het zilverfolie. Het polycarbonaat dient alleen als substraat.

Verwijderd

Dat is heel vaag.. ik heb in een CD fabriek gewerkt waar de bekende bank CDrommetjes en een hoop van die reclame shit word geperst. De data staat al in het transparante plastic. Je kan het zelfs al zien in het licht voordat de coating erop word gespoten. Er werd me zelfs verteld dat je bij wijze van spreken een plakje aluminiumfolie op de CD kon plakken om hem te spelen maar dat lijkt me overdreven. Punt is dat er niets in de alu coating zit. Puur reflectie.

Nope; de putjes zitten in het zilverfolie. Het polycarbonaat dient alleen als substraat.
[/quote]
Pagina: 1