Reclame van TV ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
Kan iemand me hier nu vertellen of het legaal is om leuke reclames die je op TV hebt gezien en ergens bent tegen gekomen op internet nou legaal mag posten?

Ik heb het niet over iemand die voor zijn eigen bedrijf ofzo reclame wilt maken .. maar over grappige reclames die je in Nederland of het buitenland hebt..

De eigenaar van het produkt zal er in ieder geval niet mee zitten lijkt mij als zijn reclame verspreid wordt. (of zie ik dat verkeerd?) ...

Misschien dat iemand een verhelderend antwoord kan geven?

(PS ik heb de search gebruikt en gezocht op reclame .. maar dat is niet te doen :P ... dus mocht iemand al hier een keer antwoord opgegeven hebben graag een linkje ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Copyright, denk het dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het op de site van de fabrikant staat is het natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Op maandag 27 mei 2002 21:04 schreef We Are Borg het volgende:
Dat vraag ik me dus af... Waar vind ik dat er copyrights op
zitten? Gezien de site van Adinformatie (ofzoiets) waar je heel veel reclames kan downloaden lijkt het wel of het geen probleem is..

Of misschien zit er een andere vorm van copyrights op (Aap dit niet na ofzo) .. maar niet over het verspreiden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 21:06 schreef om3ega het volgende:

[..]

zitten? Gezien de site van Adinformatie (ofzoiets) waar je heel veel reclames kan downloaden lijkt het wel of het geen probleem is..

Of misschien zit er een andere vorm van copyrights op (Aap dit niet na ofzo) .. maar niet over het verspreiden..
Als ze er toestemming voor gevraagd hebben is het natuurlijk geen probleem. Maar op elk beeld en muziek bestand zit in princiepe copyricht tenzij anders vermeld.

Nou zullen ze bij reklame filmpjes niet echt moelijk gaan doen maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per definitie zit er altijd auteursrecht en copyright op reclamemateriaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Op maandag 27 mei 2002 21:09 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Als ze er toestemming voor gevraagd hebben is het natuurlijk geen probleem. Maar op elk beeld en muziek bestand zit in princiepe copyricht tenzij anders vermeld.

Nou zullen ze bij reklame filmpjes niet echt moelijk gaan doen maar toch.
Tja.. lastig.. want misschien heeft een reclame ooit wel eens op de site gestaan , zet ik hem op mijn webpagine en krijg ik een waarschuwing.. snap je ;) ...

Ik denk zelf persoonlijk dat mits je de reclame intact laat er niet zoveel morele bezwaren aan kleven.. En gezien het groot aantal fabrikanten wat hun reclames online zet (www.danoontje.nl bijvoorbeeld) geloof ik dat het verspreiden ervan voor hun ook niet als negatief wordt ervaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32

Arjan A

Cenosillicafoob

Op maandag 27 mei 2002 21:06 schreef om3ega het volgende:

[..]

De filmpjes bij Adformatie zijn van dermate slechte kwaliteit dat je eigenlijk hetzelfde zou kunnen zeggen van top40 songs die op *zeer* lage kwaliteit zijn gecodeerd. Die mocht je toch ook gewoon verspreiden?
Zowiezo lijkt het me gek als iemand bezwaar zou maken tegen het verspreiden van zijn reclamefilmpjes :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is al zo vaak besproken

[topic=295857/1/999]
[topic=477219/1/999]

Er zit copyright op, dus reclame's gaan uitwisselen is niet echt de bedoeling. Je kan ze trouwens vinden op de vaste plaatsen op het web (adformatie enzo)...

De opdrachtgever zal het vast niet veel kunnen schelen (gratis reclame) maar ik weet niet zeker of de makers/het bureau het ook chill vinden..

Maar volgens mij wordt er in dit soort gevallen soepel mee omgegaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Op maandag 27 mei 2002 21:13 schreef JvS het volgende:
Dit is al zo vaak besproken

[topic=295857/1/999]
[topic=477219/1/999]

Er zit copyright op, dus reclame's gaan uitwisselen is niet echt de bedoeling. Je kan ze trouwens vinden op de vaste plaatsen op het web (adformatie enzo)...

De opdrachtgever zal het vast niet veel kunnen schelen (gratis reclame) maar ik weet niet zeker of de makers/het bureau het ook chill vinden..

Bedankt.. Ik kon dus geen links vinden.. (waar moet je op zoeken? :) ).. Ik ga eens even daar door heen bladeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op maandag 27 mei 2002 21:11 schreef ItSnows het volgende:
Per definitie zit er altijd auteursrecht en copyright op reclamemateriaal :)
ItSnows vult me aardig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 21:04 schreef We Are Borg het volgende:
Zelfgemaakt plaatje daar bij je webicon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 27 mei 2002 21:25 schreef Thunder het volgende:

[..]

Zelfgemaakt plaatje daar bij je webicon ?
da's een ander uiterste (waar altijd mee gegooid gaat worden als we zeggen dat iets niet mag)... Vind je het heel erg als we daar niet op ingaan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 21:45 schreef JvS het volgende:

[..]

da's een ander uiterste (waar altijd mee gegooid gaat worden als we zeggen dat iets niet mag)... Vind je het heel erg als we daar niet op ingaan?
Neuh heb er wel begrip voor :)
* Thunder gaat wel weer GTA-en ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op maandag 27 mei 2002 21:55 schreef Thunder het volgende:

[..]

Neuh heb er wel begrip voor :)
* Thunder gaat wel weer GTA-en ofzo.
Idd, blijf van mijn icoon af :P Serieus: Nee, het icoon is niet zelf gemaakt, maar wel www.startrek.com te vinden en te downloaden. Dus kan het voor eigen gebruik gebruiken :)

Edit:

Topic uit jouw sig ROFLOL :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Wat ik wel vind is dat als je reclame uitwisselt dat weer reclame is voor het reclamemakend bedrijf zodat die reclame hun zou moeten helpen..

ehhm, ja :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Laatst online: 12-10 18:09

Steffie

Opaque

Op maandag 27 mei 2002 21:13 schreef JvS het volgende:
Adformatie links komen inderdaad wel regelmatig langs en daar heb ik niet zo'n moeite mee. Het moet echter niet zo zijn dat er reclames gecaptured gaan worden per request. We zijn geen uitwisselforum van filmpjes / muziek :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Op maandag 27 mei 2002 22:57 schreef Steffie het volgende:

[..]

Adformatie links komen inderdaad wel regelmatig langs en daar heb ik niet zo'n moeite mee. Het moet echter niet zo zijn dat er reclames gecaptured gaan worden per request. We zijn geen uitwisselforum van filmpjes / muziek :)
Maar ik heb ook genoeg franse , amerikaanse , finse filmpjes enzo.. Dat is het probleem.. onmogelijk na te checken of het van ADinfo komt (of is gekomen) .. of een soortgelijke site in het buitenland..

IK vrees dat dit een eeuwigdurende discussie is :) .. En hoop dat jullie modjes niet te streng op zullen treden indien hier onduidelijkheid over is ..

Vanuit een ieders standpunt hebben beide partijen gelijk.

Ik wacht overigens op een reactie van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op dinsdag 28 mei 2002 07:20 schreef om3ega het volgende:

[..]

Maar ik heb ook genoeg franse , amerikaanse , finse filmpjes enzo.. Dat is het probleem.. onmogelijk na te checken of het van ADinfo komt (of is gekomen) .. of een soortgelijke site in het buitenland..
Nee hoor.. als je een Nederlands filmpje linkt, link 'm dan van/naar de Adformatie-site. Simpel. :)
Voor buitenlandse filmpjes is het een ander probleem idd..
Pagina: 1