Toon posts:

[OC] Overclocking en stabiliteit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Epox 8kta3+ en een duron 900. Ik heb eerst unlocked, en voorzichtig stapje voor stapje tot 1200 MHz overgeclocked. Daarna heb ik de fsb op 133 MHz gezet en opnieuw overgeclocked tot 1200 MHz:-)Memory is 256 MB PC100 2-2-2 en het schijnt te werken. Ik heb echter niet meer de stabiliteit die ik eerst had. Ik heb twee keer een spontane reset gehad in 4 dagen. Ik heb de PC 24 uur aanstaan, OS is XP en ik heb de Vcore op 1,7 staan. Mijn vraag is, kan ik de stabiliteit meer verhogen door het I/O voltage te verhogen? Of heeft er iemand een ander idee?

Sandra geeft btw Vcore van 1,78 aan en 48,6 graden voor mijn proc, 25.9 voor mijn bord en 36.6 voor Power supply

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog in het systeem:
Powersupply 300 W, Guillemot Prophet 3D SE, 1 brander en 2 20 MB HD's.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Beedje weinig hdd ruimte denk :P

Je kan burn7k ofzoiets proberen, en 3d max in een loop laten lopen om zo te testen of ie bij 100% cpu belasting crasht.
En geeft ie verder nog een foutmelding bij het crashen?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:07 schreef Basz het volgende:
Beedje weinig hdd ruimte denk :P

Je kan burn7k ofzoiets proberen, en 3d max in een loop laten lopen om zo te testen of ie bij 100% cpu belasting crasht.
En geeft ie verder nog een foutmelding bij het crashen?
Bedank voor de tips, ga ik proberen.

Enne, een foutmelding bij een spontane reset, zo snel zijn mijn ogen niet:-D

Verwijderd

verlaag het voltage, en laat em eens een aantal dagen gewoon aan staan als ie dat red is ie redelijk stabiel (dat laatste)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op maandag 27 mei 2002 21:27 schreef bloodnose het volgende:
verlaag het voltage, en laat em eens een aantal dagen gewoon aan staan als ie dat red is ie redelijk stabiel (dat laatste)
Dat had hij dus al gedaan, lees zijn eerste post.
Alleen dan zonder het voltage te verlagen, maar als je dat doet dan wordt ie alleen maar instabieler.

Ik zou het voltage van je cpu verhogen als ik jou was.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:38 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Dat had hij dus al gedaan, lees zijn eerste post.
Alleen dan zonder het voltage te verlagen, maar als je dat doet dan wordt ie alleen maar instabieler.

Ik zou het voltage van je cpu verhogen als ik jou was.
Ik heb het inderdaad eerst met 1,6 V geprobeert, maar dat ging niet echt goed toen ik op 1200 MHz kwam.

Vcore hoger dus, niet V I/O?
Pagina: 1