Toon posts:

NBFW Netbios Forwarder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort op de campus een linux bak tussen het netwerk en m'n windhoos pc's staan.
Maar het lukt me dat uiteraard niet meer om op het netwerk van de campus te kijken.

Van een huisgenoot heb ik gehoord van het programma NBFW wat uitkomst zou moeten bieden.

Ik heb samba 2.2.1a gecompiled met NBFW wat zonder problemen is gebeurd, echter het aan de praat krijgen van NBFW lukt niet.

De volgende regels heb ik in m'n SMB.CONF staan.

[global]
netbios name = ZeNN
workgroup = WORKGROUP
server string = Funky Share
name resolve order = lmhosts bcast

bind interfaces only = yes
interfaces = 130.89.x.x/16 192.168.1.1/24
nbfw backend hosts = 192.168.1.2
nbfw deny hosts =
nbfw netbios names = POLARBLAZE WORKGROUP

os level = 75
local master = yes
preferred master = yes
lm announce = false
lm interval = 0
domain master = no
wins support = no
wins proxy = no
dns proxy = no

Verder is het niet nodig voor het campus netwerk om op mijn windows pc te kunnen kijken, dus alleen NMBDNBFW en SMBD hoeven te worden gedraaid.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die hiervan op de hoogte is ?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Ten eerste hebben we ook een nieuwsgroep utwente.os.linux, daar wordt wat sneller op dit soort onderwerpen gereageerd vermoed ik :P

Ten tweede zitten we tegenwoordig met campusnet niet meer in de range 130.89.x.x/16, dus vul gewoon achter interfaces :
code:
1
interfaces = eth0 eth1

Daarnaast is het misschien handig om niet een workgroep workgroup te nemen (wees eens creatief :) ) want anders komen alle mensen die nog niets hebben ingesteld eerst in jouw werkgroep terecht.

Heb je al een lmhost file aangemaakt met daarin alle entry's van de computers in je backend netwerk. bv lmhost:
code:
1
2
192.168.1.2 POLARBLAZE
192.168.1.1 ZeNN

Kijk eens in je log files of daar geen vreemde dingen staan.
En de documentatie is misschien ook wel handig om goed te volgen: http://nbfw.sourceforge.net/

Ps. de search functie van gathering of tweakers wil ook wel helpen :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat je iig reageert ik ga het meteen proberen.

De install files van NBFW heb ik al doorgelezen, zo ben ik op de huidige config terecht gekomen.

Een huisgenoot test op mijn windows pc of het lukt, ik zit momenteel thuis. Dat maakt het iets moeilijker om te testen. En de nieuwgroepen van utwente kan ik ook niet bekijken vanaf hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal voor de duidelijkheid de situatie uitleggen.

--------------Linux RedHat 7.2-------------
130.89.x.x komt binnen op eth1
192.168.1.1 is aangesloten op eth0
-------------------------------------------

-------------Windows2000-------------------
192.168.1.2 is de windows pc
-------------------------------------------

Internet werkt al via iptables

Het is alleen nodig voor de windows pc om op het externe netwerk te kunnen kijken, ik deel geen shares op m'n windows pc. volgens mij is het dan alleen NMBDNBFW en SMBD.