Toon posts:

wireless netwerk & beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe en wat kan/moet ik allemaal instellen met een draadloos netwerk.
situatie:
Desktop pc 1:
Os-win2k pro
wireless usb adapter

Laptop 1:
OS-win2k pro
wireless pcmcia kaart.

verbinding tussen beide is ingesteld met ip/dns toekennen.

Ik heb het idee dat als er iemand voor bij ons huis met een laptop zit, dat hij dan op mijn pc/laptop kan.
Hoe kan ik dit voorkomen?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
WEP aanzetten

[edit]
Das wel errug kort door de bocht :)

Ongeveer alle wireless kaartjes/apparatuur heeft een encryptiefunctie voor de data die je vrijwel altijd zelf aan moet zetten omdat je een sleutel in moet voeren, bij bijvoorbeeld linksys apparatuur heet deze funcite WEP

Verwijderd

Topicstarter
wep had ik al aanstaan.
even vergetten te melden :(

is dat voldoende?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ja
Meer dan dat kun je niet doen.
Wil je nog mee beveiliging dan zul je dat op LAN niveau moeten doen. Denk aan ge-encrypte VPN tunnels enzo.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik heb zelf er nog een wireless lan access point tussenstaan. Daar kon ik dus de toegang limiteren per Mac-adres. Ik weet alleen niet of jij dat ook kunt in deze ad-hoc constructie

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
WEP aan :)
evt. een VPN tunnel eroverheen
evt. toegang verlenen alleen op IP.
evt. op MAC adres toegang verlenen (veiligste ! )

Verwijderd

Nadeel van Mac-adres beveiliging is wel dat je als je genoeg gaat lopen "sniffen" je de macadressen uit je netwerkverkeer kan halen. Mocht je dan een wlan kaartje hebben waarvan je het macadres kan veranderen.... zo veilig is het dus niet... Ik zou zelf een combinatie van WEP encryptie en mac adrestoegang doen....

Verwijderd

Ik heb dus een wireless linksys router en een pcmcia kaartje van hetzelfde merk, werkt perfect 128bit wep aan staan, maar nu heb ik een actiontec usb wireless gekocht en op een andere pc gehangen en die kan gewoon de linksys router vinden en dus ook internetten, zonder dat ik dus die wep heb aan staan op die actiontec usb......

nu heb ik ook op mac adres het zaakje 'dichtgetimmerd' maar nu zakt mijn dataverkeer van 60kb/s naar 10kb/s. Dus ook eigenlijk geen optie....

Wie weet wat ik kan doen om toch het zakaje voor buitenaf af te sluiten?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt me handig als je hier even zelf een topic voor aanmaakt.
Deze is dik een half jaar oud ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.