💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Waarom zou die groter zijn 
Omdat ie meer records heeft?
Bekijk dan ook de grootte van de records voor je er over conclusies trekt
Sowieso is het allemaal superlogisch:
string-searches zijn veel minder snel dan indexed integer-searches...
Omdat ie meer records heeft?
Bekijk dan ook de grootte van de records voor je er over conclusies trekt
Sowieso is het allemaal superlogisch:
string-searches zijn veel minder snel dan indexed integer-searches...
uh? die table was niet geïndexeerd ofzo...
wat is er geïndexeerd aan zoiets?
code:
1
2
3
4
5
| woord 1 blaat 1 blaat 2 booo 2 booo 3 |
Zou je niet eens wat meer over databases gaan leren alvorens je vragen over dergelijke niet-triviale dingen gaat stellen?Op maandag 27 mei 2002 20:34 schreef Major_Kusanagi het volgende:
Er rusten heus wel indices op, zoniet dan is de maker erg stom bezig geweest.
En waarschijnlijk worden look-up tables ook lekker in het geheugen geduwt (voor een zo groot mogelijk deel).
Ach dat kan een ramdisk ook hoooooor
Ach dat kan een ramdisk ook hoooooor
Volgens mij is het niet de totale grootte van een databank die bepalend is voor de snelheid van queries. Het is het aantal records die in de tabel zit waarop je zoekt, op welk soort veld je zoekt en of er goeie indexen liggen op die tabel die de factoren zijn die een rol spelen.
En waaruit leid jij af dat er geen indexen op die look-up table liggen? Omdat je de gegevens niet gesorteerd ziet ofzo?
Zoals ACM reeds aangaf: ik zou me eerst eens even verdiepen in het hoe en waarom van databanken. Misschien is het boek van C.J. Date over dit onderwerp wel een goed startpunt.
En waaruit leid jij af dat er geen indexen op die look-up table liggen? Omdat je de gegevens niet gesorteerd ziet ofzo?
Zoals ACM reeds aangaf: ik zou me eerst eens even verdiepen in het hoe en waarom van databanken. Misschien is het boek van C.J. Date over dit onderwerp wel een goed startpunt.
https://fgheysels.github.io/
Even een ander vraagje.
Hoe, en wanneer wordt zo'n lookup table samengesteld? Ik bedoel, wanneer worden er records toegevoegd in een look-up table en hoe wordt er bepaald welke woorden erin komen? Zijn daar specifieke algoritmes ofzo voor?
Hoe, en wanneer wordt zo'n lookup table samengesteld? Ik bedoel, wanneer worden er records toegevoegd in een look-up table en hoe wordt er bepaald welke woorden erin komen? Zijn daar specifieke algoritmes ofzo voor?
https://fgheysels.github.io/
= is sneller dan like.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
ik begin te zien waarom databases een 3e-jaars WO informatica-vak is...
ik zag het als een soort array, net alsof je gewoon aan het programmeren bent. maar er zit dus heel wat meer achter merk ik... bedankt voor de boekentip ^o^!
ik zag het als een soort array, net alsof je gewoon aan het programmeren bent. maar er zit dus heel wat meer achter merk ik... bedankt voor de boekentip ^o^!
Pagina: 1