[audio] soundserver?

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik heb 2 computers, verbonden via een 100 mbit netwerk, in 2 verschillende kamers.is het nu mogelijk om een soort soundserver te starten, die het geluid van de ene computer overzend naar de andre, zodat ik ik bijde kamers hetzelfde hoor?
Dit zou bandbreedte matig toch moeten kunnen, over een 100 mbit netwerk.
dit zou erg beter zijn, aangezien ik nix voel voor een 2e versterker en +/- 100 meter kabel...

alvast bedankt voor enige reacties...

Gregor van Egdom Krekr

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Leg een kabel van de ene line-out naar de andere line-in :)

maaruh ... waarom wil je ingodsnaam op 2 plekken dezelfde muziek horen ?

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 20:17 schreef TA2 het volgende:
Leg een kabel van de ene line-out naar de andere line-in :)
ja, daar had ik ook al aan gedacht....

maar er is dus niet zo'n programma?

Gregor van Egdom Krekr

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer het eens met shoutcast of iets dergelijks. Was een tijd geleden op zoek naar een progje waarmee je juist op 1 pc mp3s kon afspelen en dan inloggen vanaf alle andere pc in het netwerk en dan een qeue te krijgen van de gewenste mp3s. Maar kreeg dus steeds van die streaming progjes en dat lijkt mij wat jij wilt...

Mijn YouTube kanaal

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

http://www.shoutcast.com/download/ misschien iets voor je om even naar te kijken?

Succes

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• jongetje
  • Laatst online: 11:37
Shoutcast is hiervoor NIET geschikt! Shoutcast moet bufferen netzoals je winamp. Dus heb je vertraging van secondes.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Als je de muziek niet te hard zet, is een klein buffertje niet zo erg, dan heb je misschien net een seconde verschil. Als je daarentegen het geluid uit een andere kamer er duidelijk doorheen hoort, dan irriteer je je helemaal plat en dan is dat dus ook niet aan te raden.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ok, bedank, ik heb het al opgelost met shoutcast. weet iemand trouwens hoe ik het buffer zo snel mogelijk kan krijgen?, zodat het geluid bijna synchroon loopt, dit kan ik namelijk niet vinden in de config.

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 21:34 schreef AcXeller het volgende:
Probeer het eens met shoutcast of iets dergelijks. Was een tijd geleden op zoek naar een progje waarmee je juist op 1 pc mp3s kon afspelen en dan inloggen vanaf alle andere pc in het netwerk en dan een qeue te krijgen van de gewenste mp3s. Maar kreeg dus steeds van die streaming progjes en dat lijkt mij wat jij wilt...
zoiets staat geloof ik wel op download.com, onder winamp messenger.

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1