Toon posts:

Lcd werkt niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ej..

ik had hier een lcd tje liggen , vervaardigd door mijn broer (joep18) , 4x20 ..werkt(e) allemaal perfect , totdat ik gister hem loshaalde om in me serverbak in te bouwen .....en weeer aansloot...eerst deed hij het , maar na wat gerommel met de + deed hij niet veel meer

Nu doet hij dus alleen nog backlight aan en uit (met behulp van lcd smartie) maar de text verschijnt niet :( , de + zit op ëen rode draad uit me pc , de min komt van de printerpport..althans ..zo werkte het altijd

Heb ik , tijdens me geklooi de lcd opgeblazen (teveel volt) of zou dan alles kapot moeten zijn ?

iemand dit wel eens gehad , weet hoe dit op te lossen is ..of kan ik het lcd scherm in de prullenbak gooien ?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

controleer nog eens heel goed al je draden enzo, en probeer eens wat andere lcd software..

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Als je er teveel spanning opgehad hebt dan doet i nix meer en de backlight wordt appart gevoed dus die doet het dan nog gewoon.
Als je zeker weet dat dit niet het geval was dan zou ik de bedrading ff goed nakijken en doormeten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken alleen lcd smartie,,, :P
ik zal alles nog es checken..

Verwijderd

Topicstarter
ow...
dan uhm ..zal ie wel dood zijn :(

Verwijderd

haj,

check idd de bedrading, kunnuh lcd's tegen verkeerd om aansluiten?

kan ook idd wel overbelasting zijn, of je hebt misschien per ongeluk het schermpje ingedrukt.......

Verwijderd

Topicstarter
ow ja..
wat ik vergat te vermelden ..

de blokjes die je ziet als je er alleen stroom op zet , zonder een prog te draaien , ziet je nog wel .. maar als je lcd smartie aanzet ..is er nix op te zien , en kan ik alleen de backlight aan en uit zette..

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

ow .. dan is i waarschijnlijk nog niet (helemaal) stuk.
dan zou ik inderdaad de bedrading nakijken.
Probeer m ook eens op de computer waar i eerst op zat mischien is het een instelling.

Verwijderd

even alle bedrading bekijken of die nog heel is, of ergens kortsuiting maakt.
even met een multiemeter ofzo.

Verwijderd

staat hij in je bios niet op ecp ipv epp ?

Verwijderd

Topicstarter
eh...
denkt ut nie ..want eerst deed hij het wel
ik heb hem gewoon gesloopt :D ...helaas ..
Pagina: 1