Met de dbase_open functie kan ik een dbf-file inlezen in PHP. Vervolgens kan ik elke rij inlezen en echo'en, maar ik zou ook graag de namen van de kolommen willen hebben. Is dit überhaupt wel mogelijk aangezien er hiervoor niets te vinden is op php.net en zo ja, hoe?
Met wat hulp van Nielsz ben ik eruit gekomen. Voor de geïnteresseerden hier een stukje code:
Dit gooit de database in een HTML tabel. Eerst wordt de eerste rij met waardes opgehaald (inclusief de namen). Hiervan worden alleen de namen afgedrukt.
Vervolgens wordt er een loopje doorgelopen die één voor één de rijen inleest en deze op je scherm tovert.
PHP gooit er overigens een extra kolom bij genaamd deleted. Hierop zou je nog kunnen filteren.
PHP:
1
| <?$dbfbestand = 'database.dbf';echo "<table width=100% cellpadding=2 cellspacing=1 border=0>";$dbf = dbase_open ($dbfbestand, 0);$dbfrecords = dbase_numrecords ($dbf);$row = dbase_get_record_with_names($dbf, $i);echo "<tr>";foreach ($row as $key=>$value) { echo "<td>".$key."</td>";}echo "</tr>";for ($i = 1; $i <= $dbfrecords; $i++){ echo "<tr>"; $row = dbase_get_record($dbf, $i); foreach($row as $value) { echo "<td>".$value."</td>"; } echo "</tr>";}echo "</table>";?> |
Dit gooit de database in een HTML tabel. Eerst wordt de eerste rij met waardes opgehaald (inclusief de namen). Hiervan worden alleen de namen afgedrukt.
Vervolgens wordt er een loopje doorgelopen die één voor één de rijen inleest en deze op je scherm tovert.
PHP gooit er overigens een extra kolom bij genaamd deleted. Hierop zou je nog kunnen filteren.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Dit topic is gesloten.
![]()