[debian 2.2r6] resource unavailable

Pagina: 1
Acties:

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Bij het installeren ben ik op de volgende problemen gestuit.

Mijn systeem is: Athlon 1200
Asus A7V133A
maxtor 20gb hdd
3com etherlink TPO 10 mbit netwerkkaart (chello)
Realtek 10/100 netwerkkaart.

Ik heb beide netwerkkaarten draaiend op een andere distro gezien RH 7.2 namelijk. Nu krijg ik tijdens de installatie foutmeldingen van linux dat de resource (als ik de kaart up wil gooien) temporarily unavailable is of dat de kaart busy is. Ik heb beide kaarten eruit gegooid 1 erin gestopt en nog krijg ik 1 van de 2 foutmeldingen. Wat kan er mis zijn?

I need help!!!

Another white boy in this movie? Damn!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

1) Gebruik Woody. (Debian 3.0) Die kan ieder moment uitkomen en heeft veel verbeteringen t.o.v. potato (2.2).

2) De installatie gooit als het goed is zelf al de kaarten up. Dus je hoeft als 't goed is niets met de hand te doen. Gaat het fout bij de automatische aanschakeling of doe je het met de hand?

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Nou tijdens het configureren krijg ik hele tijd de melding dat er iets mis gaat met het activeren...hij krijgt dat ding wel up want de driver staat immers in het rijtje van lsmod maar dat ding geeft gewoon fouten ik weet het echt niet meer en kan niet wachten op woody..

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

3com etherlink TPO 10 mbit netwerkkaart (chello)
Wat kan er mis zijn?
1) Neem een andere NIC. Die Etherlink III zijn de grootste shitkaarten die je je kan bedenken

2) Die kaart staat standaard op PnP. Sommige distribs (RH 7.2) hebben een standaard kernel met PnP support. 3c509cfg.exe is een tooltje om die kaart van PnP af te halen, zodat je de IO gegevens aan lsmod kan meegeven

3) Je kernel updaten naar een 2.4 kernek, en PnP support meecompilen. Met oudere kernels kun je isapnptools gebruiken.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
En ja ik heb hetzelfde geprobeert met die realtek en die werkte ook niet...

Het tooltje heb ik ook geprobeerd en kreeg daar een foutmelding...dat mijn hardware incompatible was..Nou ja als je dat al krijgt dan weet ik het niet meer..

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:00 schreef igmar het volgende:
3) Je kernel updaten naar een 2.4 kernek, en PnP support meecompilen. Met oudere kernels kun je isapnptools gebruiken.
Inderdaad, in de 2.4 kernel zitten veel meer drivers. Ik kreeg mijn netwerkkaarten ook nooit aan de praat, tot ik m'n kernel update.

Edit:
Op maandag 27 mei 2002 20:04 schreef blade181 het volgende:
En ja ik heb hetzelfde geprobeert met die realtek en die werkte ook niet...

Het tooltje heb ik ook geprobeerd en kreeg daar een foutmelding...dat mijn hardware incompatible was..Nou ja als je dat al krijgt dan weet ik het niet meer..
Heb je wel de juiste drivers geladen?? Die realtek kaartjes zou je toch echt makkelijk aan de praat moeten krijgen...

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik heb de rtl8139 driver gebruikt voor de realtek en toen zei die ook resource temporarily unavailable en bij de 3com heb ik de 3c59x gebruikt en die wilde ook al niet. De module in de kernel was geen probleem maar de netwerkkaart up krijgen nee hoor..

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ik wil hier wel ff aan toevoegen dat redhat bij de installatie de netwerkkaart ook niet standaard kent daarom moest ik bij /etc/modules.conf dat handmatig instellen en toen deed die het wel.

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Maar blijkbaar heeft niemand een concrete oplossing voor dit probleem..?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 21:12 schreef blade181 het volgende:
Maar blijkbaar heeft niemand een concrete oplossing voor dit probleem..?
Geduld is een schone zaak... :)

• blade181

blade181

Cra-cra-cracker?

Topicstarter
Ja maar in dit geval is dat niet echt handig....ik moet mijn server eigenlijk morgen weer up hebben...

Ik vind het leuk al die posten maar ik moet een concrete oplossing hebben...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Mijn punt 1 was al direct een concrete oplossing voor jou hoor. ;)

Download woody i.p.v. potato en gebruik de bf2.4 (Kernel 2.4 bootfloppies).
Problem solved.
Pagina: 1