Toon posts:

fsb problemen op 145 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde net de FSB van 140 naar 145 te zetten. Op 140 draaid hij stabiel zover ik weet maar bij de 145 kan hij niet booten.

Ik vraag me af hoe het precies zit met het voltage van de vcore, wanneer moet je hem nou precies omhoog zetten? En zou het dan wel lukken om hem op 145 te krijgen. Zelf dacht ik dat de FSB een stuk hoger zou kunnen, toch zeker 150 maar dit valt dus wel tegen.

Ohja nog een vraagje, ik heb gelezen dat de PCI op meer mhz problemen kan veroorzaken met sommige kaarten. Ik vraag me af of het bij een fsb van 145 problemen gaat geven. 145/4 = 35,25. Onder de 40 mhz moet het toch geen problemen geven met bijv. een netwerkkaart, of 72,5 mhz voor de AGP?

Mischien denken jullie ohnee weer zo'n vraag maar ik wil gewoon wat zekerheid hebben. Ben nogal een n00b in de "overclockwereld" Mischien zijn er mensen die betere resultaten hebben gehaald dan ik?

btw, unlocken begin ik voorlopig nog niet aan. Lijkt me nogal een precies werkje met die secondelijm en zilverinkt.

specs:

MSI KT3 Ultra ARU
AMD XP 1800
pc 2700 256 mb DDR geheugen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Op maandag 27 mei 2002 19:31 schreef dajando het volgende:
Ik probeerde net de FSB van 140 naar 145 te zetten. Op 140 draaid hij stabiel zover ik weet maar bij de 145 kan hij niet booten.

Ik vraag me af hoe het precies zit met het voltage van de vcore, wanneer moet je hem nou precies omhoog zetten? En zou het dan wel lukken om hem op 145 te krijgen. Zelf dacht ik dat de FSB een stuk hoger zou kunnen, toch zeker 150 maar dit valt dus wel tegen.
Probeer je Vcore toch maar wat hoger te zetten, niet veel, 0.05-0.10 moet voldoende zijn.
Ohja nog een vraagje, ik heb gelezen dat de PCI op meer mhz problemen kan veroorzaken met sommige kaarten. Ik vraag me af of het bij een fsb van 145 problemen gaat geven. 145/4 = 35,25. Onder de 40 mhz moet het toch geen problemen geven met bijv. een netwerkkaart, of 72,5 mhz voor de AGP?
Zou kunnen dat je videokaart en/of NIC de hogere fsb niet slikt, daar zijn 3dmark2001 en burnk7 voor om te testen.
Mischien denken jullie ohnee weer zo'n vraag maar ik wil gewoon wat zekerheid hebben. Ben nogal een n00b in de "overclockwereld" Mischien zijn er mensen die betere resultaten hebben gehaald dan ik?
Ik verwijs je graag naar de search :)
btw, unlocken begin ik voorlopig nog niet aan. Lijkt me nogal een precies werkje met die secondelijm en zilverinkt.

specs:

MSI KT3 Ultra ARU
AMD XP 1800
iets meer info is wenselijk :)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Heb je de processor unlocked? Wat voor geheugen heb je? Wat voor cooler heb je, wat zijn je temps? En verder......ik heb hetzelfde mobo en bij mij trekt ie de 145Mhz dus ook niet......ik heb 'm niet unlocked.

Kwa die bus snelheden van pci en agp, is allemaal zo afhankelijk van de jaarten, dat je er alleen maar kan achter kan komen door het uit te proberen.........

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 19:31 schreef dajando het volgende:
Ik probeerde net de FSB van 140 naar 145 te zetten. Op 140 draaid hij stabiel zover ik weet maar bij de 145 kan hij niet booten. Boot ie niet of post ie niet (komt het bios beeld in beeld)?

Ik vraag me af hoe het precies zit met het voltage van de vcore, wanneer moet je hem nou precies omhoog zetten? En zou het dan wel lukken om hem op 145 te krijgen. Zelf dacht ik dat de FSB een stuk hoger zou kunnen, toch zeker 150 maar dit valt dus wel tegen. Dit kan aan zoveel liggen, voltage omhoog helpt meestal alleen maar als je vaak crashes of veel foutmeldingen hebt

Ohja nog een vraagje, ik heb gelezen dat de PCI op meer mhz problemen kan veroorzaken met sommige kaarten. Ik vraag me af of het bij een fsb van 145 problemen gaat geven. 145/4 = 35,25. Onder de 40 mhz moet het toch geen problemen geven met bijv. een netwerkkaart, of 72,5 mhz voor de AGP? Meest biosen hebben een functie om de PCI en AGP automatisch te laten instellen anders heb je daar geen last meer van. Als ie helemaal niet post, ook geen videokaart foutmelding geeft (1x lange piep, 3x korte piep) ligt het daar waarschijnlijk niet aan.

als je wilt unlocken moet je eerst kijken of je moederbord het wel standaard ondersteunt anders moet je rare dingen uit gaan halen (meestal is het wel mogelijk op een of andere manier)

Het probleem is niet je geheugen want dat is prima, het is waarschijnlijk toch de temp van je proc, hoe warm wordt ie niet overgeclocked, en wat voor koeling zit erop?

specs:

MSI KT3 Ultra ARU
AMD XP 1800

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Boot ie niet of post ie niet (komt het bios beeld in beeld)?
Hij post niet.

Het probleem is niet je geheugen want dat is prima, het is waarschijnlijk toch de temp van je proc, hoe warm wordt ie niet overgeclocked, en wat voor koeling zit erop?

Cooler is een Spire kopperking II 2.1
Hij word normaal 39 graden en idle 45.

Ik ga het nu nog eens proberen met 0,05 v erbij. Laat zo weten of het lukt.

Edit:

Nee met 0,05v erbij haalde hij het opstartscherm van winXP verder niet. Daarna probeerde ik het op 142. Hij starte op, toen ik burnk7 draaide reboote hij spontaan dus dat lijkt me ook niet goed. Nu staat hij weer op 140 :(

Verwijderd

Topicstarter
Bij de reacties van een moederbord revieuw las ik het volgende:
Met de huidige KT266A moederborden is de FSb al flink op te schrieven, maar met de KT333 schijnt dat niet te kunnen. Uit andere review met de KT333 in combinatie met de KT8233A chipset, blijkt dat er een bug is, die voor datacorruptie zorgt op hogere FSB snelheden. Ook bij de Abit KR7A-133 is dit te merken, die de combinatie KT266A en KT8233A gebruikt --> hoge FSB (140+) niet mogelijk.
Arg! Zou dit waar zijn? ;(

Verwijderd

Gewoon de vcore op zijn max (1.85v)zetten..dan moet ie toch wel op 145Mhz kunnen lopen als het een beetje een nieuwe cpu is. Als je die Xp1800+ al vanaf de introductie van de XP hebt..dan kan het zijn dat je cpu gewoon niet verder kan. De oudere Xps klokken niet zo fijn over. Zou je de koeler er eens af kunnen halen en kijken wat er precies op de core staat? Dan kan ik ongeveer wel zeggen of je cpu die 145Mhz kan trekken met fatsoenlijke koeling of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb m'n proc net een week binnen...maar weet iemand of dat waar is wat er 2 post terug staat?

Verwijderd

ik heb mijn xp ook makkelijk over de 150 MHz FSB lopen... Ik heb kingston pc2100 ram (zie sig), ook een msi kt3. Ik heb er ook een netwerkkaartje in zitten, en dat geeft helemaal geen problemen...

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 22:29 schreef dajando het volgende:
Hmm, heb m'n proc net een week binnen...maar weet iemand of dat waar is wat er 2 post terug staat?
als je naar mijn resultaten kijkt, ik haal 156 MHz FSB met Vcore 1.85. Dat is dan nog net stabiel genoeg om een 3Dmark te runnen, maar niet om zo te laten staan, dus ik heb zwaar mijn twijfels over dat verhaal, moeite met FSB boven 140 MHz? Bij mij niet hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, wat zou ik dan verkeerd doen :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wellicht niets. Gewoon de limiet bereikt. :) 140 is niet geweldig, maar toch meer dan normaal :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 21:52 schreef dajando het volgende:
Bij de reacties van een moederbord revieuw las ik het volgende:
[..]

Arg! Zou dit waar zijn? ;(
nee :)
De Epox 8K3A met dezelfde combo heb ik al in een review een FSB van 220 zien trekken (multiplier omlaag, fsb omhoog).

check hier voor een paar north-/southbridge combo's:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=285&page=13

Verwijderd

Topicstarter
Achja, het is weer een hele verbetering met m'n PII 350, ik moet niet zeuren *D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 28 mei 2002 15:41 schreef f0r.c3d het volgende:

[..]

nee :)
De Epox 8K3A met dezelfde combo heb ik al in een review een FSB van 220 zien trekken (multiplier omlaag, fsb omhoog).

check hier voor een paar north-/southbridge combo's:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=285&page=13
In die tabel staat "multieplier unlocking" en dan JA. Wil dit zeggen dat je die AMD XP niet hardwarematig hoeft te unlocken?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 15:46 schreef dajando het volgende:

[..]

In die tabel staat "multieplier unlocking" en dan JA. Wil dit zeggen dat je die AMD XP niet hardwarematig hoeft te unlocken?
Ik denk dat ze bedoelen dat je de multiplier in de BIOS kunt instellen. Anders heb je er alsnog weinig aan als je 'm unlockt. :D

Verwijderd

Topicstarter
Woei! Hij zit nu op een fsb van 144 en 1,85 V. Dit is het maximale. Nu ff kijken of alles stabiel is.

edit:

Nope niet stabiel, 3d mark kapte ermee na het 1e filmpje :(
Pagina: 1