Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Veel verstand heb ik daar niet van, maar het voordeel is dat je meer dataverkeer aankan. Zo kun je namelijk met de dubbele snelheid data binnenhalen.
Het zal wel vrij simpel werken, dus gewoon erin doen lijkt mij, maar nogmaals, weinig verstand van..
Het zal wel vrij simpel werken, dus gewoon erin doen lijkt mij, maar nogmaals, weinig verstand van..
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Dit is meer het fort van de netwerk troubleshooters, move PMG -> Network Troubleshooting
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
kan je dit niet beter in netwerkken posten?
ennuh wat wil je er mee bereiken?
ik heb ook 2 nic's in mn pc
of wil je ze combineren ofzo?
ennuh wat wil je er mee bereiken?
ik heb ook 2 nic's in mn pc
of wil je ze combineren ofzo?
Trunking (meerdere NIC's bundelen) kan wel (alleen niet bij alle kaarten dacht ik) als ook je switch etc. het ondersteund...
Hobby-technisch lijkt me niet echt een haalbare zaak (prijs technisch dan vooral), omdat die switch meestal wel in de vele €'s gaat lopen.
Hobby-technisch lijkt me niet echt een haalbare zaak (prijs technisch dan vooral), omdat die switch meestal wel in de vele €'s gaat lopen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Hopelijk bedoel je segment ipv subnet, want met 1 nic kun je zoveel subnets maken als je wilt door meerdere IPs aan een netwerk te koppelen.Op maandag 27 mei 2002 19:34 schreef leonardo1504 het volgende:
Met meerdere NICs kan je bijv een extra subnet maken
Verwijderd
Dus 2 NIC's koppelen? Dus 2 Gigabit NIC op 2 Gigabit laten
lopen? Wat kan hier allemaal mee? Wat zijn de maximale snelheden
die je dan met 2 10/100 NICS en een 10/100 switch kan halen?
Woei! Leuk onderwerp!
lopen? Wat kan hier allemaal mee? Wat zijn de maximale snelheden
die je dan met 2 10/100 NICS en een 10/100 switch kan halen?
Correct me if i'm wrong, maar met trunking zou je dus (indien zowel de software als je NICs als je switch het aankunnen) van 2 NIC's 1 virtuele lijn maken.
Met een gigabit NIC zou je dus een 2 gigabit trunk naar je switch kunnen leggen.
Nogmaals: de drivers/software moet dit aankunnen.
Dat is echter geen probleem want die drivers/software is specifiek voor die type(s) NIC.
De NIC moet die optie dus al hebben.
Hetzelfde geld voor je switch.
Je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat dit echt niet lukt met een home lan bestaande uit een realtek kaartje en een simpel switchje.
Met een gigabit NIC zou je dus een 2 gigabit trunk naar je switch kunnen leggen.
Dat is echter geen probleem want die drivers/software is specifiek voor die type(s) NIC.
Je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat dit echt niet lukt met een home lan bestaande uit een realtek kaartje en een simpel switchje.
dat kan welOp maandag 27 mei 2002 19:48 schreef Koffie het volgende:
Correct me if i'm wrong, maar met trunking zou je dus (indien zowel de software als je NICs als je switch het aankunnen) van 2 NIC's 1 virtuele lijn maken.
via een software matige trunk > www.ipmetrics.com
ik ben het nu aan het testen maar het werkt nog niet vlekkeloos, m'n trunk vliegt er soms uit (failover is nog niet geweldig dus
specs: win2k server, 2x realtek 8139B & W-Linx 19" 16poort switch
Klinkt intersant, echter het enige wat ik zo snel bij ze kan vinden is NIC Express waarmee ze een soort failover trunk maken.
Niet een trunk als in een 200 MBit pijp op 1 IP.
Als ik het mis heb, wat directe links zouden leuk zijn
Verwijderd
Trunking ken ik alleen voor switch <-> switch.
Als je twee verschillende IP-adressen aan de NIC's toekent, kun je dan niet m.b.v load-balancing datgene bereiken wat je wilt?
Als je twee verschillende IP-adressen aan de NIC's toekent, kun je dan niet m.b.v load-balancing datgene bereiken wat je wilt?
Verwijderd
WOEI!
Inderdaad een Realtek netwerk kaart hier
In m'n servertje
hier, en in deze pc. Ik krijg zo een 16 poorts 10/100 hub,
maar die wou ik ruilen voor een 8 poorts 10/100 switch van
3COM ofzo... Ff kijken, maar zou het daarmee willen? 200Mbit
verbinding? In elke pc dus nog een NIC erbij...
KEWL!
Inderdaad een Realtek netwerk kaart hier
KEWL!
Er zijn al heel erg veel topics hierover geweest.
In het kort:
Nee, je switch hoeft het niet te ondersteunen, dit geldt voor onder andere 3com kaarten met DynamicAccess software, Intel kaarten in load-balancing mode en ieder merk kaart met NICexpress (windows of linux) of ifenslave (linux).
Je blijft per dataverkeersessie maximaal op 100 mbit/s. Je zou WEL 2 100 mbit/s sessies kunnen hebben over een trunk van 2 100 mbit draadjes.
Ook is het zo dat als de switch geen bekende methode van trunking ondersteund enkel de verbinding van pc naar switch X*100mbit is, de verbinding van switch naar pc blijft 100 mbit.
Mocht je wel een ondersteunende switch hebben (802.3ad (LACP), FEC, GEC of ILA, NIET iets anders), en dat zijn er niet zo veel.... Dan kan je met Intel kaarten en ProSet (windows of linux) of willekeurige kaarten en veth (802.3ad (LACP), linux) software een trunk maken die beide kanten op X*100 mbit is.
Kortom: enkel voor een fileserver waar tegelijkertijd MEERDERE mensen van aan het pompen zijn oid is het interessant, verder absoluut NIET!
Je zal GEEN 200 mbit halen tussen 2 pc's met 1 filetransfer oid.
In het kort:
Nee, je switch hoeft het niet te ondersteunen, dit geldt voor onder andere 3com kaarten met DynamicAccess software, Intel kaarten in load-balancing mode en ieder merk kaart met NICexpress (windows of linux) of ifenslave (linux).
Je blijft per dataverkeersessie maximaal op 100 mbit/s. Je zou WEL 2 100 mbit/s sessies kunnen hebben over een trunk van 2 100 mbit draadjes.
Ook is het zo dat als de switch geen bekende methode van trunking ondersteund enkel de verbinding van pc naar switch X*100mbit is, de verbinding van switch naar pc blijft 100 mbit.
Mocht je wel een ondersteunende switch hebben (802.3ad (LACP), FEC, GEC of ILA, NIET iets anders), en dat zijn er niet zo veel.... Dan kan je met Intel kaarten en ProSet (windows of linux) of willekeurige kaarten en veth (802.3ad (LACP), linux) software een trunk maken die beide kanten op X*100 mbit is.
Kortom: enkel voor een fileserver waar tegelijkertijd MEERDERE mensen van aan het pompen zijn oid is het interessant, verder absoluut NIET!
Je zal GEEN 200 mbit halen tussen 2 pc's met 1 filetransfer oid.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
werkt alleen in de 'high-end' switches van 3com, dus niet de officeconnect series of 'baseline' switches... helaasOp maandag 27 mei 2002 20:15 schreef _Brake_ het volgende:
WOEI!
Inderdaad een Realtek netwerk kaart hierIn m'n servertje
KEWL!
A wise man's life is based around fuck you
Je hebt absoluut gelijkOp maandag 27 mei 2002 19:37 schreef Rukapul het volgende:
[..]
Hopelijk bedoel je segment ipv subnet, want met 1 nic kun je zoveel subnets maken als je wilt door meerdere IPs aan een netwerk te koppelen.
hmz ja ik was wat te enthousiastOp maandag 27 mei 2002 19:59 schreef Koffie het volgende:
Klinkt intersant, echter het enige wat ik zo snel bij ze kan vinden is NIC Express waarmee ze een soort failover trunk maken.
wat Nic express doet is 2 adapters bij elkaar teamen tot 1 virtuele nic express adapter (die je dan ook ziet bij network config).
ik kan het nog niet goed testen want ik heb op dit moment nog een trage hdd performance onder 2K server (highpoint hpt366 zuigt
Wat ik in iedergeval wel getest heb is dat je het beste 2 gelijke nics kan gebruiken met dezelfde driver versie. ik had verschillende drivers en zodra je de netwerkkaarten belast dan vliegt tie eruit.
of het uploaden met 200mbit naar 1 client kan weet ik nog niet. dat ga ik vanavond ff testen zodra ik een douw op de resetknop van m'n server kan geven.
volgens mij moet dat n.l. wel kunnen want als ik zo'n 3MB p/s van de server trek dan knippert er 1 niclampje op de switch, zodra ik er 6 mb p/s vanaf trek (de max nu tot highpoint probleem is gefixt) dan zijn alle 2 de nics actief op switch.
Pagina: 1