Mijn comp is heeeel instabiel. Wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Okee. Mijn comp (PII-450, Asus P2b, 64 mb, 4 mb AGP, VooDoo2) loopt totaal niet stabiel. Als ik 'm niet overclock dus gewoon op 450 laat lopen loopt ie al vast. Meestal gebeurd dit als ik iets sleep naar een andere map toe of met de muis bij een link zit (in bvb een icq msg) (muis+toetsenbord reageren nergens op en reset is eenigste oplossing :( )

iemand eenig idee wat dit kan zijn, want ik word er @()*&)(@#&%)(# van.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Format c: ???

windows opnieuw installeren

Verwijderd

als ie dit op willekeurige momenten doet is er iets kapot , waarschijnlijk je moederbord heb wel eens vaker dat soort verhalen gehoord , want als het je geheugen zou zijn reset ie zichzelf 9 van de 10 keer proc kan bijna niet .maar niet uitsluiten ..... misschien combinatie van onderdelen , irq's die gedeeld worden waarvan windows denkt dit kan wel , maar dat de onderdelen er niet zo'n zin in hebben om te delen , dus .....
succes !!! :7

Verwijderd

Ik sluit me bij darkman aan, maar alvorens spul te vervangen zou ik format c: en windows er op nieuw opgooien, misschien helpt het wel.

Verwijderd

yep en doe anders een stoelendans met je onderdelen , of pas de irq indeling aan in je bios en DAN pas opnieuw installeren oh ja zet dan gelijk plug en play os uit anders laat ie alsnow windows zijn 'magische'instellingen zelf bepalen :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou eens wat kaarten in andere sloten plaatsen. IRQ conflicten kunnen rare dingen veroorzaken.

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

dit heeft een vriend van me ook/

nieuwe geforce2 er in, nu werkt die kaart alleen op 300Mhz en niet op 450(de originele snelheid).

hij vertelde er iets bij over een stuiterende muis, nu weet ik dat dit gebeurd als de videokaart en de muis fijn irqtjes gaan delen. ga er vanavond ff kijken.

One's never alone with a rubber duck.

• InterCC
Windows staat er net op (gisteravond)

verder heb ik geen irq conflicten en mainbord doet het nog wel, want die heb ik van een ander en daar deed ie het ook altijd.

Verwijderd

What Operating System R U Using?? *evil grin*

>:)

• InterCC
WinME (engels). Hij liep eerst wel heel stabiel. Ik ga nu verder met kijken wat het kan zijn (wordt hier echt doodziek van) als ik meer weet horen jullie het wel. (suggesties zijn altijd welkom :) )

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 16:55

Theeboon

theebonen bestaan!

je moet ook niet de hele dag door vage programmaatjes installeren die je van internet haalt dat helpt ook...

gewoon snit dat je echt nodig hebt en dat niet door een of andere Henk met een Hele Lange Achternaam inelkaar is geflanst.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

gewoon zo min mogelijk 'rotzooi' installeren.
dus format c:\

• InterCC
Uhum. Ten eerste instal ik geen vage programmatjes (nou ja soms dan :) ) enne ik heb nog geen 3 uur geleden HD WEER geformatteerd. (ben trouwens ook de eenigste gebruiker achter deze comp). en ff dat ik niet weer allemaal berichtjes krijg van Format c: de errors beginnen al als er nog "niks" op staat dus alleen maar drivers voor, videokaart, geluidskaart etc.

ik heb nu een sterk vermoeden dat de videokaart het probleem is, want toen in 'm na Win instal nog op 640*480 16 kleuren had staan was ie gewoon stabiel. Ik krijg trouwens deze fout te zien als ik drivers voor videokaartje instal: HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\PCI\VEN_1039&DEV_6326&SUBSYS_63261039&REV_C3\0008000 not found!

heb de nieuwste drivers voor sis6326 (weet dat het een boutkaart is ja) en heb ze ook al meerdere keren geprobeerd te installen, maar zonder succes ook heb ik al oudere drivers geprobeerd te installen, maar geven net zo'n fout.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hmmm, gelukkig heb ik nog geen ervaring met Windows Me en ik heb me al voorgenomen dat ik het ook nooit ga installeren !! Ik heb al verschillende mensen gehoord over instabilliteit van WinME, vooral bij internetten schijnt ie gewoon na een bepaalde tijd vast te lopen.
Probeer eens Win98SE dit is vele malen stabieler !!
Verder zou ik je systeem nog even helemaal nalopen, kijken of geheugen goed vast zit, processor goed in slot enz enz..Maar ik denk toch dat WinMe bij jouw het probleem is, probeer een ander besturingssyteem, maak je systeem gewoon multiboot.. ;)
Suc6

..ik had wat dikke vingers..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Theeboon > Ik installeer vaak vage progjes om te kijken of het mijn wensen vervult (meestal niet maar dat terzijde) en ik heb nooit ergens last mee gehad :)
Pagina: 1