spontane reset

Pagina: 1
Acties:

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
sinds kort heb ik een spontane reset nadat de pc een uur aan staat ofzo als ik er niks mee gedaan heb
ik heb hem niet overgeclocked
wat zou het kunnen zijn

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• internetinfo
  • Laatst online: 19:29
specs
OS

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
windows 98 se sysinfo hier onder

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op maandag 27 mei 2002 18:54 schreef enriqueeeee het volgende:
sinds kort heb ik een spontane reset nadat de pc een uur aan staat ofzo als ik er niks mee gedaan heb
wat zou het kunnen zijn
Uhh dat wil ie wel eens doen als ie te warm wordt. dus misschien is er iets met je koeling aan de hand???

anders is het een software probleem en hoort het niet hier thuis

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Staat er niet ingesteld dat je computer na een uur niet gebruikt te zijn, dat 'ie op stand-by moet gaan ?
Ik heb dit ook gehad. Om de een of andere reden wou 'ie niet op stand-by en resette 'ie... :?

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Voeding brak :?
Proc te heet :?
Chipset koeler ermee opgehouden :?
Verkeerde drivers :?
ff formatteren :?
BIOS instelling :?
Harde schijf die aan het doodgaan is :?

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04

Shunt

Boe

wil niet lullig doen maar AMD XP wil niet lekker draaien onder win 98 zou er gewoon win xp of 2000 er op gooien ok in eens een hoop preformance winst

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• internetinfo
  • Laatst online: 19:29
Op maandag 27 mei 2002 19:10 schreef Shunt het volgende:
wil niet lullig doen maar AMD XP wil niet lekker draaien onder win 98 zou er gewoon win xp of 2000 er op gooien ok in eens een hoop preformance winst
ik heb hier een systeem voor mijn broertje gebouwt en daar staat 98 op met een xp1600+, draait als een trein *D

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:35
Op maandag 27 mei 2002 19:34 schreef internetinfo het volgende:

[..]

ik heb hier een systeem voor mijn broertje gebouwt en daar staat 98 op met een xp1600+, draait als een trein *D
Kameraad van mij heeft XP1900+ die juist onder windhoos XP niet goed werkt, OS + proc combinatie problemen is stierepoep :)

Als het elke keer na een uurtje is denk ik al snel aan warmte probleem. Dat kan je proc zijn, maar ook bijvoorbeeld je HD. Probeer eens te werken met wat meer airflow, zet je kast open bijvoorbeeld

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik had ooit hetzelfde probleem. Vergeet vooral niet te checken of de kabel van de voeding goed op je mobo zit. en of ie ook uitgaat als je een tiktje tegen de voeding geeft.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04

Shunt

Boe

Op maandag 27 mei 2002 20:16 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Kameraad van mij heeft XP1900+ die juist onder windhoos XP niet goed werkt, OS + proc combinatie problemen is stierepoep :)

Als het elke keer na een uurtje is denk ik al snel aan warmte probleem. Dat kan je proc zijn, maar ook bijvoorbeeld je HD. Probeer eens te werken met wat meer airflow, zet je kast open bijvoorbeeld
haha ik zou dan maar eens naar wat andere dingen gaan kijken als os en proc wand ik heb alle amd xp op ontelbaar verschillende mobos ge zet en nog NOOT heb win 98 daar stabiel op ge draaid
en ik hem me proc nu op 1700 mhz origineel 1530 mhz dus oc en win xp gaan redelijk goe hoor :+

kan niet hoger van wegen kut mem :(
maar ik gaat binnen kort proc unlocken >:) dus dan zal hij iets verder gaan denk ik zon 2000 mhz met waterkoeling

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
cpu 60* klopt denk nie

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
ik had het net weer was gewoon aan het surfen gaat mijn mobo piepen enzo snap er geen bal van

Verwijderd

voeding is wel zwaar genoeg ?

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op maandag 27 mei 2002 22:07 schreef enriqueeeee het volgende:
cpu 60* klopt denk nie
moet je mee oppassen mijn processor was ook zo warm en toen was hij doodgefickt. en nu heb ik een duron 600 erop zitten is echt wel kut :( ik ga hem denk ik naar 1000 clocken.

p.s welke cooler heb je ?
kijk is of er teveel koolpasta op zit

en kijk of de core beschadigd is

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op maandag 27 mei 2002 18:54 schreef enriqueeeee het volgende:
wat zou het kunnen zijn
Heb je jou pc bij de winkel Comflex (comsex) gekocht ofzo?

Verwijderd

er is ergens een instelling in XP waar je aan kunt geven of de computer bij een (fatale of ernstige) fout opnieuw moet starten of toch moet proberen door te gaan. Ik weet niet precies waar, er is wel eens eerder een topic over gestart.
Lijkt me niet echt voor de hand liggen dat dat het is, omdat het na een tijd ongebruikt werken gebeurd, maar je kunt het proberen....

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

pas op!! jij hebt ook msi en bij mij was die ook al doorgefikt plz probeer je processor op een ander mobo bij mij was hij dus ook al doorgefikt en ik had een msi k7t turbo

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
nu krijg ik dus als ie er mee op houd steeds een piepje en komt op mijn beeld scherm
invalid sync

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04
ik had dat ook
maar dat kwam door me voeding..
als ik beetje met me atx connecter omhoog en omlaag bewoog (dus niet erin en eruit maar links/rechts zeg maar) dan viel me pc ook welke keer uit..

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
ik heb hetzelfde ik heb al een nieuwe voeding nieuwe voeding kabel nieuwe mobo en nog niets hjeeft gehollpen en die xp functie is bij mij uit... de pc word niet te warm.. want op een lan party draaide hij op 35 graden en hij ging toen ook telkens uit! het enige waar het volgens mij nog aan kan liggen is het geheugen (als hij boot na zon kut actie van hem zelf) geeft hij allemaal vage foutjes en moet ik nog maals reset drukken en dan doet hij het wel weer 1 dag normaal (kan ook paar uur zijn) en dan gaat hij wel weer keertje uit... zoals 5min geleden dus...

mooi kut! :)

FF een vraag aan de topic starter: waar heb jij je pc gekocht en wat heb je voor system?

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
systeem info hier onder
ik heb hem gekocht op hcc dagen
bij mycom heb ik cpu en ddr enzo
en mijn mobo bij computerland

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Hoeveel Watt is je voeding en kijk even bij MBM ofzo hoe je 5V lijntje staat. Bij gaf ie ook spontane reboots als mijn 5V lijntje te ver afweek. Toen heb ik mijn TB1200 maar teruggeklokt van 1500 naar 1430 :P

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 18:44

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Recentelijk de nieuwste DetonatorXP drivers geïnstelleerd?

Heb een soortgelijk probleem en vermoed dat het aan de nieuwste DetonatorXP drivers ligt, ben echter nog niet zeker. Versie 21.83 was voorzover ik weet stabiel, maar ik heb zelf nog geen tijd gehad om dit te proberen.

Het gerucht gaat dat in deze nieuwste driver versie nVidia meer aandacht heeft besteed aan de geForce 3 & 4 en dat dit problemen oplevert met bepaalde oudere geForce kaarten.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

hitte???

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
hitte is het denk ik heb er nu 3 8 mm fan's op gezet op 12v als ie het nog doet ga i kzijken bij mycom

Pagina: 1