[CM] Een Window Laten Verzinken In Het Gat

Pagina: 1
Acties:

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
rare topic titel maar goed,

ik had het id om een groot stuk plexie te halen bij de gamma. en dat gehele stuk gewoon achter de zijkant te gooien, (rode lijnen) en die dicht te maken met schroeven(blauwe dinge) en dan het plexiglas op dezelfde hoogte eruit te laten komen als het gat(groen lelijk RTCW ding).
Afbeeldingslocatie: http://www.klaive.com/upload/edited_pic.JPG
dus dat je dezelfde tekening hebt op je plexiglas, alleen dat de rest erom heen dan lager ligt (van de zijkant dus zo:
code:
1
2
3

oftewel dat het staal van je kast en je plexiglas op een dezelfde hoogte liggen
(dit is ook geen pretje om uit te leggen)

maar hoe zou ik dat het beste kunnen doen (met een dremel lijkt me dat erg veel en onhandig werk)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29
zal toch je enige tool zijn denk ik :?

met een decaupeerzaag (hoeschrijfjedat?) moet je vanaf een rand beginnen en dat is lelijk :)

• Utopist
das klote, want je zou in princiepe alles een deel weg moeten halen vanf de rode lijn naar binnen toe, totaan het groene.

lijkt mij.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

et zal lastig worden om de afmetingen van het logo precies te laten kloppen met de afmetingen van de gaten in je case.
want als ik het goed begrijp laat je de hele metalen wand van je case intact, behalve een aantal gaten in de vorm van RTCW logo. door die gaten moeten dan stukken plexiglas komen die aan de buitenkant gelijkliggen met metaal van de case en aan de binnen kant vastzitten aan/deeluitmaken van een grote plexiglas plaat.

dat laatste lijk me zinloos. dan zou je een hele laag plexiglas moeten wegslijpen, en dat krijg je niet mooi glanzend en doorzichtig IMHO. en is idd erg veel werk. je kunt dan beter alleen die stukken plexiglas nemen die door de gaten steken en dan net iets meer zodat je ze tegen de binnenkant van de kast kuntlijmen dan hoef je ook minder slijpwerk te doen.

of je maakt de stukken precies even groot en lijmt ze vast in de gaten (moet wel het metaal van je case dik genoeg zijn).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Wat jij wil doen is wel een moniken werk, kan je niet veel beter een groot raam kopen en daar een ets van RTCW op maken ? lijkt mij veel minder werk. En als je plexiglas gaat slijpen wordt het dof, moet je het ook weer gaan oppoetsen en egaliseren

• Utopist
Op maandag 27 mei 2002 18:47 schreef Orion84 het volgende:
et zal lastig worden om de afmetingen van het logo precies te laten kloppen met de afmetingen van de gaten in je case.
want als ik het goed begrijp laat je de hele metalen wand van je case intact, behalve een aantal gaten in de vorm van RTCW logo. door die gaten moeten dan stukken plexiglas komen die aan de buitenkant gelijkliggen met metaal van de case en aan de binnen kant vastzitten aan/deeluitmaken van een grote plexiglas plaat.

>>>klopt.

dat laatste lijk me zinloos. dan zou je een hele laag plexiglas moeten wegslijpen, en dat krijg je niet mooi glanzend en doorzichtig IMHO. en is idd erg veel werk. je kunt dan beter alleen die stukken plexiglas nemen die door de gaten steken en dan net iets meer zodat je ze tegen de binnenkant van de kast kuntlijmen dan hoef je ook minder slijpwerk te doen.

>>> iet zinloos, het gaat mij dan in eerste instantie om die schroeven, om die door de case heen te laten komen. en het hoeft niet doozichtig te zijn, want het weggeschuurde ligt dan toch achter dat metaal.

of je maakt de stukken precies even groot en lijmt ze vast in de gaten (moet wel het metaal van je case dik genoeg zijn).

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ja, ok dat zit idd tegen metaal aan, maar is wel errug veel werkt en kost een hoop slijpschijfies. maar wat bedoel je met dat het alleen effe om die schroeven gaat??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Utopist
het lijkt me namelijk heel erg mooi als die schroeven door de case heen komen.

en het effect van het plexie op gelijke hoogte met het metaal lijkt me ook erg mooi ( maar zou het niet gaan met een slijpmachine dan?)

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

is idd een erg cool idee dat ben ik met je eens, maar je moet dan heelp precies een behoorlijk groot oppervlak plexiglas wegslijpen, het kan misschien wel, maar is het niet makkelijker (en goedkoper) om een veel kleinere plaat te nemen??

die schroeven kun je er toch wel inzetten ook al zit er geen plexiglas tussen.

en welk deel moet er doorheen komen?? de kop aan de buitenkant??? het puntje??

kun je niet beter boutjes en moertjes gebuiken??

als je de schroeven die je wou gebruiken effe fotografeerd of inscand, dat maakt het wat duidelijker

• Utopist
hehehe das waar. maar ik heb nog verdere id-en ermee, maar precizie werk valt wel mee, je zou aan de hand van het gat uit kunnen tekenen op het plexie

en geld maakt niet zoveel uit, details wel :)

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je zou ook een metalen mal kunnen maken, die verhitten en dan plexiglas erin drukken. kweet nie of dit een zinnige opmerking is, maareh anders negeer je hem maar :)

maar over die schroeven.............

Verwijderd

je moet eerst dat stuk metaal uit je behuizing halen. uit het stuk metaal dat logo dremelen. dat metaal met logo eruit vastmaken op plexiglas en dan met een boor met speciale kop met metalen draadjes (weet niet hoe het heet) daar overheen gaan. dan heb je je logo erin gekrast.

• Utopist
hm verhitten... geeft dat geen nare vlekken?

maar die schroeven zien denk ik wel vet uit.

als ik ooit een manier vind om dit zo te doen zoals ik wil, post ik wel de pics.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op maandag 27 mei 2002 19:09 schreef drekstuut het volgende:
je moet eerst dat stuk metaal uit je behuizing halen. uit het stuk metaal dat logo dremelen. dat metaal met logo eruit vastmaken op plexiglas en dan met een boor met speciale kop met metalen draadjes (weet niet hoe het heet) daar overheen gaan. dan heb je je logo erin gekrast.
das niet wat hij bedoeld. het plexiglas moet dikker zijn op de plek van het logo, waardoor de buitenkant van zen case vlak blijft snappie??

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Als ik het goed begrijp -> dat je ALLEEN ter plekke van het logo plexiglas in het zicht wil hebben is het beste oplossing een CNC-frees-machine.

Maarja... dan moet je wel kennissen hebben met zo'n machine of je moet bij één of ander constructiebedrijf vragen of ze 't voor je willen frezen.

Je moet dan wel je afbeelding digitaal aanleveren. Ze kunnen dan tevens het gat in de zijkant frezen.

[Op een CNC(Computer Numeriek Controlled)-frees-machine kan je heeeel nauwkeurig (0,001 mm frezen)]

<edit>
en ik zou het glas niet schroeven aan de plaat maar lijmen/kitten

is veel mooier
</edit>

• Utopist
hehehe das het leukere werk ;)

tja ik zal eens gaan informeren, maar ik zat eraan te denken, omdat dat plexie is, dat die zooi smelt ofzo, maar mocht dat niet het geval zijn en ze kunnen dat mooi egaal, dan moet ik eens naar een CNC ding gaan zoeken :)

• Firestorm
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

je kan ook 2 lagen plexi op elkaar lijmen:
1 grote plaat en daarop het trcw logo gelijmd.
de grote plaat kan zo dik zijn als je zelf wilt en het logo kan je dan heel precies uit een dunne plaat plexi halen en dat vervolgens op de grote plaat plakken.
is veel minder werk, lekker goedkoop en ziet er nog netjes uit ook.

tip: gebruik hele dunne lijm/aceton/ether/chloroform, zodat deze goed uitvloeid tussen de 2 lagen plexi, je krijgt een super helder resultaat en geen lijmvlekken tussen de 2 platen door de capilaire werking.

• DeZwarteKip
  • Niet online
effe offtopic misschien maar....waar hebben jullie dat plexiglas vandaan? Ben bij de Gamma geweest, en die vragen 36 euro voor een plaatje. Praxis had het al helemaal niet.
Extra info: was bij praxis en gamma in Hoorn, misschien hebben andere praxis'en het wel??

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

zoiets misschien?

Afbeeldingslocatie: http://www.henny.vuurwerk.nl/Images/Casemod/Binnenkantzijpaneel.JPG

Ik heb 'm gewoon aan de binnenkant vastgelijmd.
Als ik wil kan ik ook gekleurde schroeven gebruiken en het plexiglas daarmee vastzetten.

Ik doe het alleen niet is niet mooi he.... ;)

Verwijderd

Bovenfrees
(Zo'n ding voor hout, en dus NIET voor metaal).
Ze kosten vanaf 100 gulden 'in de aanbieding'.
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/826/G1/826693G1.JPG

Voor fijn werk heb je hulpstukken voor dremelachtige apparaten.
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/826/G1/826317G1.JPG

Zal alleen veel werk zijn, en zal nooit zo worden dat je geen 'kieren' krijgt. Of je moet héél nauwkeurig kunnen werken.

Edit:
als je slim bent maak je het plexiglas maar enkele millimeters groter dan het logo, zodat je héél weinig weg hoeft te frezen. Dan heb je genoeg aan zo'n dremelhulpstuk.

Dat plexiglas lijm je daarna vast in je paneel.
En de schroeven kun je weglaten, of zomaar 'zonder nut voor het mooie' in het zijpaneel schroeven. ;)
Pagina: 1