Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Infrarood Ontvangers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 606 views sinds 30-01-2008

• Willie-wortel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Hallo mensen,

Ik heb op dit forum gelezen dat er veel belangstelling is voor de infrarood ontvanger. Vanwege deze belangstelling heb ik een site gemaakt met veel nuttige informatie, zoals: aansluitingen (Nu wel op pin 1 of niet...), downloads en
fotos.

http://home.wanadoo.nl/mhoefsmit

En voor mensen die niet zo technisch zijn kun je ook infrarood ontvangers bestellen voor al 9 euro!

Ik hoop dat ik reacties krijg. *D

(site is nog niet helemaal af)

Verwijderd

Goed idee deze site! Ik hoop dat je de software lang downloadbaar laat staan en dat je hem regelmatig update, dan kun je van mij veel bezoekjes verwachten!! Ik heb trouwens nog een leuke en compacte (en vooral Gratis :Y) ) plugin voor Winamp. Verder zou ik mensen BS-player adviseren voor bediening met je AB..

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

site is echt niet af nee :P maar wel leuke gedaaan !

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Zeer handig. Ben zelf ook al bezig, heb ook dat schema gebruikt, en ben nu aan het proberen..

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op maandag 27 mei 2002 18:43 schreef Dwarre1 het volgende:
Goed idee deze site! Ik hoop dat je de software lang downloadbaar laat staan en dat je hem regelmatig update, dan kun je van mij veel bezoekjes verwachten!! Ik heb trouwens nog een leuke en compacte (en vooral Gratis :Y) ) plugin voor Winamp. Verder zou ik mensen BS-player adviseren voor bediening met je AB..
bs-player rulez! >:)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Ziet er goed uit... :)
Ik denk dat ik strax ook maar zo'n ding voor m'n VIA Eden ga fixen...

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
* LeonM gaat deze week een IrDA in elkaar vlechten *D

Verwijderd

loop al lang met het idee rond, ook op school toonden ze interesse voor een dergelijk "projectje" Ik ga zeker er zeker 1 maken als het geld er is ;)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
Errug handig maar wel dikke spam

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 20:06
Is het nou eigenlijk ook mogelijk om dit ergens binnenin je pc aan te sluiten?
Dan zit ik te denken aan de interne USB connector, een PCI slot (lekker lomp >:))
Of misschien een gamepoort van een el cheapo soundkaartje die je dan modificeert (Beun... >:)).
Zo te zien het je eigenlijk alleen 1 ontvangstlijntje nodig. Of is die andere een zendlijntje? Dat weet ik niet uit mn hoofd.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Misschien wel handig om bij de downloads te vermelden voor wel OS deze gemaakt is. Verder supergoed initiatief.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Ralpy
  • Laatst online: 16-11 13:53
Ik zal er ook eens eentje gaan maken. Dit kan niet mis gaan.

Ik heb al een IrDa gemaakt, maar afstandsbedieningen werken niet op die poort, dat wist ik toen niet.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tsk, er wordt geklaagd over spam - het enige alternatief is volgens mij het plaatsen van alle info in dit topic :-)

Hartstikke goed ID en dito uitvoering, ga hem van het weekend (of zo) bouwen! Thanks!

edit:
Graag ook even een IR-zender op deze manier doen ;) Kan ik al mijn afstandsbedieningen via 1 exx. op de PC regelen :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:35 schreef Willie-wortel het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb op dit forum gelezen dat er veel belangstelling is voor de infrarood ontvanger. Vanwege deze belangstelling heb ik een site gemaakt met veel nuttige informatie, zoals: aansluitingen (Nu wel op pin 1 of niet...), downloads en
fotos.

En voor mensen die niet zo technisch zijn kun je ook infrarood ontvangers bestellen voor al 9 euro!

Ik hoop dat ik reacties krijg. *D

(site is nog niet helemaal af)
Heee dat is alle maal wel mooi maar ik heb een irda transmitter die geen fuck doet weet jij dan hoe dat wel moet werken icm een nokia 6510

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ey willi-wortel, misschien een idee om een inkoopactie op te zetten *D

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• FragFrog
  • Laatst online: 29-11 16:27
Neis!! :)

Hmmz, weet je toevallig ook of de software ook werkt met zo'n infrarood zender/ontvanger die bij mindstorms zit?

(Ja solly, ben kabel kwijt, gebruik dat ding nooit :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Werkt deze ir-receiver ook onder dos. (bijvoorbeeld i.c.m. mpxplay??)

Wil namelijk nog 'n remote control op m'n mp3player bouwen...

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
uhm, waarom zou ik voor behuizing 2 kiezen? als deze voor de rest het zelfde als behuizing 1 is, alleen een stuk duurder? je ziet toch nix van dat dingetje. dus waarom zijn er dan 2 verschillende?

• yogy
  • Laatst online: 26-11 12:42
Zou zo'n ding ook werken met m'n telefoon (Ericsson T39m).
Zo ja, dan bestel ik er een!

Eigenlijk moet ik het natuurlijk zelf maken maar daar ben ik te :Z voor.

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Verwijderd

Ehhh??? Zo infrarood poort sluit je dus aan aan de achterkant van je pc... En dan werkt ie??? Of moet je er een kabel tussen gooien???

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 00:04

krisis1

Onder-watte?!

Op maandag 27 mei 2002 19:57 schreef Viper3.5 het volgende:
Ehhh??? Zo infrarood poort sluit je dus aan aan de achterkant van je pc... En dan werkt ie??? Of moet je er een kabel tussen gooien???
liefst een kabel tenzij je je afstandsbedieningen altijd achter je pc houdt :z

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:03 schreef Krisis1 het volgende:

[..]

liefst een kabel tenzij je je afstandsbedieningen altijd achter je pc houdt :z
Dat d8 ik dus al... Ik weet genoeg :)

• Willie-wortel
Hoi,

Ik heb dit bericht een kwartier geleden geplaatsts en nu al 18 replys!! (een record??)

Op sommige vragen weet ik geen antwoordt;

Om het binnenin aan te sluiten heb je een adapter nodig lijkt mij: http://www.hardwarebook.net/

Ik heb geen ervaring met IrDa en telefoons.
Ook niet met mindstorm. En of hij onder dos werkt> geen idee

Behuizing 1 is inderdaad zelfde, maar kan zijn dat je de zwarte mooier vindt!?
Binnenkort misschien ook gekleurde behuizingen!

Of hij werkt met Ericsson telefoon> denk het niet want hij ontvangt alleen maar

Aansluiten(alleen ontvanger in achterkant van je computer steken!) > Software installeren> afstandsbediening laten herkennen> software instellen> en ZAPPEN MAAR!!!

Veel succes allemaal!

Voor vragen kun je altijd mailen naar: mhoefsmit@wanadoo.nl

Mijn opleiding is electronica dus vraag maar raak!

• Willie-wortel
Deze ontvanger steek je dan wel in de achtekant van je computer maar dat betekent niet dat je je comp. moet omdraaien!!! De infrarood stralen kaatsen gewoon af op de muur! of iets anders!

Binnenkort komen er ook kastjes met snoer, die je voor de comp. kan zetten, ben alleen nog op zoek naar geschikt kastje die niet te duur is.

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:13 schreef Willie-wortel het volgende:
Deze ontvanger steek je dan wel in de achtekant van je computer maar dat betekent niet dat je je comp. moet omdraaien!!! De infrarood stralen kaatsen gewoon af op de muur! of iets anders!

Binnenkort komen er ook kastjes met snoer, die je voor de comp. kan zetten, ben alleen nog op zoek naar geschikt kastje die niet te duur is.
Kijk eens bij conrad... Of bij de locale electro boer. En anders bij je moeder in de keuken :)

Dat van die infra rood ontvanger is niet zo`n probleem, Moet hem toch verlengen. is namelijk voor een divx speler... En die wil ik plaatsen in een kast. En dan de sensot extern maken. Maar wou het gewoon weten voor mijn eigen pc... Want die dingen schijnen rete gevoelig te wezen...

• Ralpy
Op maandag 27 mei 2002 19:48 schreef psmeets het volgende:
Zou zo'n ding ook werken met m'n telefoon (Ericsson T39m).
Zo ja, dan bestel ik er een!

Eigenlijk moet ik het natuurlijk zelf maken maar daar ben ik te :Z voor.

:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z
Neej, dan moet je een IrDa poort hebben.
En als je die wilt bouwen moet je weer kijken op www.infraredport.com

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 20:39 schreef Ralpy het volgende:

[..]

Neej, dan moet je een IrDa poort hebben.
En als je die wilt bouwen moet je weer kijken op www.infraredport.com
Klopt ja... Die zijn helaas wel iets duurder om te maken... En meestal heb je daar een speciale aansluiting op je mobo voor nodig...

Verwijderd

1337!

en vooral practisch

• Willie-wortel
Ik heb nog geen problemen gehad met de gevoeligheid, dan heb je zelf denk ik iets verkeerd gedaan. Werkt bij mij perfect!

*D *D *D

Verwijderd

ff tussendoor, Tof dat je dit doet !!! Ik was het ook op een gegeven moment van plan, Maar heb er gewoon de tijd niet voor :(

Verwijderd

haha , die ab gebruik ik ook (die van samsung radio gebruik ik al 3 jaar niet meer :P )

• Willie-wortel
Kastje moet ook mooi zijn en er moeten er meer als 1 van zijn.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op maandag 27 mei 2002 21:08 schreef Willie-wortel het volgende:
Kastje moet ook mooi zijn en er moeten er meer als 1 van zijn.
Ik heb er zelf ook eens 1 gemaakt, deze heb ik in zo'n plastic fotorol-houdertje gedaan (Mat-Transparant) hierdoor zag je de electronica onderdelen niet maar liet dus wel de IR stralen door. Er zijn er heel veel van, kost niks en super praktisch.

Ga maar eens bij een fotograaf langs en vraag om die dingen, geheid dat je een volle tas mee krijgt.

• AcXeller
  • Niet online
Heb die van mij vandaag gemaakt, winamp werkt er al mee. Heb alleen nog wat probleempjes met IRassist maar dat zal vast nog wel goed komen. Wel een leuk idee zo'n site.

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

dan steek je zon ding in de achterkant van je pc
maar dan zit die ontvanger ook in de achterkant dan kan ie toch nooit je signalen ontvangen want dan staat je pc ervoor
:S

• Rappie
  • Laatst online: 27-11 13:10
maak hem volgende week als ik met mijn mp3 bak begin :) tnx voor site in ieder geval, wel makkelijk als je dat topic niet zoekt door te lezen :P

• Willie-wortel
Op maandag 27 mei 2002 21:28 schreef Rappie het volgende:
maak hem volgende week als ik met mijn mp3 bak begin :) tnx voor site in ieder geval, wel makkelijk als je dat topic niet zoekt door te lezen :P
Dit denken HEEL veel mensen maar voor de zoveelste keer>
Dit valt reuze mee, je komt natuurlijk wel minder ver als wanneer je rechtstreeks op de ontvanger schijnt.

Groetjes,

Marcel

• splat
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 21:28 schreef Rappie het volgende:
maak hem volgende week als ik met mijn mp3 bak begin :)
Op welk OS gaat die mp3bak van jou draaien?

Mocht je 'm dos-based maken laat het dan ff horen als je die remote control werkend hebt gekregen.... ( en hoe je dat gelukt is uiteraard :) )

Ik heb dat printje ook ff gesoldeerd en onder windows doet hij het goed, alleen onder dos krijg ik 'm niet aan de praat... :(

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 21:27 schreef King.Niek het volgende:
dan steek je zon ding in de achterkant van je pc
maar dan zit die ontvanger ook in de achterkant dan kan ie toch nooit je signalen ontvangen want dan staat je pc ervoor
:S
en voor de slimme onder ons (zoals ik) maken we een draadje met aan het eind de ir ontvanger, en het andere eind aan het dingetje :P.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25
Toppie site, ik heb er laatst ook eentje gebouwd (stiekem twee :+) maar ik heb IRassitant + winlirc niet aan de gang kunnen krijgen. Nu gebruik ik Girder, top programma als je het een beetje door hebt en je AB geprogrameerd hebt. zie www.girder.nl Misschien ook een vermelding op je site waard?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• Ralpy
kheb net ook ff zo'n kabeltje in elkaar gezet. Was nog best een gekloot om alles in die seriele plug te krijgen, want mijn stabisator was een vele grotere.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/Image003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/Image001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/Image002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ralpy/Image000.jpg

(sorry, baggere webcam)

Ik heb als kabeltje een kabeltje van het geluid van een cd-rom speler gebruikt, die heeft iedereen nog genoeg liggen en dat plugje past mooi in de ontvanger. Dus misschien ook wel een tip.

Enne voor jou site, misschien iets meer uitleg over de software, want dat was voor mij in het begin nogal een gekloot

edit:

ff plaatjes gefixt, want endoria is down

• Driek
  • Laatst online: 21:57
Op maandag 27 mei 2002 21:19 schreef Cobra_Lup het volgende:

[..]

Ik heb er zelf ook eens 1 gemaakt, deze heb ik in zo'n plastic fotorol-houdertje gedaan (Mat-Transparant) hierdoor zag je de electronica onderdelen niet maar liet dus wel de IR stralen door. Er zijn er heel veel van, kost niks en super praktisch.

Ga maar eens bij een fotograaf langs en vraag om die dingen, geheid dat je een volle tas mee krijgt.
daar heb ik de mijne ook ingebouwd
paar meter kabel deraan en niemand snapt hoe ik mijn laptop met mijn ab uitzet :D

Tijd van werken, tijd van rusten

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op maandag 27 mei 2002 23:19 schreef Ralpy het volgende:
kheb net ook ff zo'n kabeltje in elkaar gezet. Was nog best een gekloot om alles in die seriele plug te krijgen, want mijn stabisator was een vele grotere.

[afbeelding]
(sorry, baggere webcam)
Ik zie geen afbeelding

• Ralpy
Op dinsdag 28 mei 2002 10:33 schreef Cobra_Lup het volgende:

[..]

Ik zie geen afbeelding
Ja, endoria ligt plat zie ik. Ik upload ze wel ff naar een andere site

(woeeei.. 100ste post!!! (voor jullie niets apparts, maar voor mij heel wat)

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Weet iemand hoe een ps/2 port werkt? Want het moet denkik tog ook mogelijk zijn om dit op een ps/2 port aan te sluiten.
Mijn systeem heeft geen keyboard nodig, dus lijkt het mij het handigste om de ir receiver gewoon op een ps/2 port te proppen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Heb laatst 1 van een belgische site gezien
die was met PS2 en ontvanger zender in 1.
zie deze niet terug op jouw site. Komt die nog ;)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• splat
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 11:50 schreef Devil het volgende:
Weet iemand hoe een ps/2 port werkt? Want het moet denkik tog ook mogelijk zijn om dit op een ps/2 port aan te sluiten.
Mijn systeem heeft geen keyboard nodig, dus lijkt het mij het handigste om de ir receiver gewoon op een ps/2 port te proppen.
Neem is 'n kijkje op deze webpagina..

Verwijderd

hehe, echt toevallig: ik ben vorige week ook net begonnen met het bouwen van en een IR reciever en een TI83 Link kabel :)

Maar ff: werkt die IR receiver ook op een laptop?? Ik heb namelijk horen zeggen dat dat niet werkt :S Ik heb DEZE notebook..
Als iemand me dat kan vertellen ben ik ook weer blij :)

Verwijderd

o nog 1 ding: ik zou een seriele ti83 link kabel maken! kan je ook originele proggies draaien ;) Heb ik zelf ook en werkt perfect, is alleen ietsje moeilijker te bouwen..

• Willie-wortel
De infrarood ontvanger werkt waarschijnlijk niet op een laptop (weet het niet zeker), ik heb gehoord dat de voedingsspanning lager is?

De TI-83 kabel is echt mooi!!! Je kunt er dan echt veel meer mee doen. Niet alleen spelletjes opzetten maar zoals velen hier denk ik de rekenmachine ook als spiekbriefje gebruiken> er is een progamma "VTI" dan kan je alles met je toetsenbord intikken, i.p.v. al die letters opzoeken.

Je kunt er ook handige omrekenprogamma`s opzetten enz.

Je hebt er ook nog chatprogamma`s voor, maar het leukste is toch: Infrarood voor de TI-83!!! Dat bestaat ook! Maar is veel ingewikkelder en niet zo makkelijk te maken.
*D *D *D *D

Ben bezig met zelf schema ontwerpen, komt binnenkort op site:

Verwijderd

Uhm ff een vraagje:

Ik wil ook zo'n poortje gaan maken, en dan wil ik een programma maken daarvoor.
Maar weet iemand wat voor signalen er door komen!

En hoe zit het met de afstandsbedieningen die je kan gebruiken, kan elke afstandbediening dienst doen of niet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
Nee he, niet weer zo'n rage :(
Was net van plan om nog steeds die 2 voor mn klasgenoten te bouwen, maar had nog 2 IR modules nodig. Zullen ze morgen wel WEER uitverkocht zijn :(

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 19:28 schreef Willie-wortel het volgende:
De infrarood ontvanger werkt waarschijnlijk niet op een laptop (weet het niet zeker), ik heb gehoord dat de voedingsspanning lager is?

De TI-83 kabel is echt mooi!!! Je kunt er dan echt veel meer mee doen. Niet alleen spelletjes opzetten maar zoals velen hier denk ik de rekenmachine ook als spiekbriefje gebruiken> er is een progamma "VTI" dan kan je alles met je toetsenbord intikken, i.p.v. al die letters opzoeken.

Je kunt er ook handige omrekenprogamma`s opzetten enz.

Je hebt er ook nog chatprogamma`s voor, maar het leukste is toch: Infrarood voor de TI-83!!! Dat bestaat ook! Maar is veel ingewikkelder en niet zo makkelijk te maken.
*D *D *D *D

Ben bezig met zelf schema ontwerpen, komt binnenkort op site:

Yep, hij roelt zeker :) Ik gebruik em zelf ook voornamelijk voor spiekbriefjes :) Maar ik zou dus de seriele maken die je kan vinden op ticalc.org bij hardware->linking cables ;) Die heb ik ook :)
En daar staat ook die IR ja, maar valt wel een beetje op denk zo'n enorme bak naast je rekenmachine op je xamen..
Ow, en VTI is een TI emulator, dus dan heb je gewoon zo'n rekenmachine op je pc :) Moet je wel eerst een image maken van je rekenmachine met je kabel :P

EN: is het niet mogelijk externe spanning te gebruiken ofsow voor op een laptop??

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 23:32 schreef Driek het volgende:

[..]

daar heb ik de mijne ook ingebouwd
paar meter kabel deraan en niemand snapt hoe ik mijn laptop met mijn ab uitzet :D
Hey! Hoe heb je dat gedaan op je LAPTOP?? xterne spanning??

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 20:01 schreef dickies het volgende:

[..]

Hey! Hoe heb je dat gedaan op je LAPTOP?? xterne spanning??
Ik weet niet, Maar als je een USB poort heb schijn je hier 5 volt vanaf te kunnen halen... Vraag me niet hoe... Kijk ff in het glowpad topic...

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Het leuke van het IR schema, zoals die op Willy Wortel z'n site staat, is dat je eigenlijk geen spanning nodig hebt.

Ten minste geen voeding-spanning, de functie die gebruikt wordt van de com-poort is het doorgeven van een hoog of laag dit wordt gedaan door kleine stroom-pulsjes. De meeste IR programma's pikken deze pulsjes op en koppelen deze aan een soort van macro.

De IR poort van een laptop kan je niet gebruiken, voor zover ik weet zit deze op een andere frequentie, dan de reguliere afstands bedieningen.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 20:22 schreef Cobra_Lup het volgende:
Het leuke van het IR schema, zoals die op Willy Wortel z'n site staat, is dat je eigenlijk geen spanning nodig hebt.

Ten minste geen voeding-spanning, de functie die gebruikt wordt van de com-poort is het doorgeven van een hoog of laag dit wordt gedaan door kleine stroom-pulsjes. De meeste IR programma's pikken deze pulsjes op en koppelen deze aan een soort van macro.

De IR poort van een laptop kan je niet gebruiken, voor zover ik weet zit deze op een andere frequentie, dan de reguliere afstands bedieningen.
Yep klopt, het probleem is alleen dus dan het schijnt dat de com poort van een laptop die stroomplusjes niet genoeg kan leveren ofsow (zeggen ze..) Maar ik ga het maar proberen en ik zie wel of het lukt, voor die 3 euro's :)

• Mr_x007
  • Laatst online: 27-11 18:11
wat kosten die onderdelen bij elkaar? ex. behuizing.

Verwijderd

ik las op pagina 1 net dat mensen dit ding IRda noemden maar dat is dit niet
irda is het protocol waarmee laptops en mobiels (infrarood dan) met elkaar communiceren dat is heel anders dan dat deze ontvanger aan kan
deze is puur en alleen voor rond de 38 khz band ontvangen dus wat de meeste afstandsbedieningen doen
wil je hem voor irda gaan gebruiken dan heb je pech want daar werkt deze niet bij
dan kan je veel beter een specale zender/ontvanger pakken die je rechtstreeks op de meesten moederborden aan kan sluiten

Verwijderd

YEHAA! Ik heb net dat dingetje gefixed en hj werkt dus ook gewoon op m'n notebook! :D:D:D Lekker zappen vanuit me bed :)

En 1 tip: let er op dat de verschllende draden elkaar niet raken als je ze in het pluggie stop ;)

De onderdelen waren voor mij btw maar zo'n 3 euro :)

• Willie-wortel
Mijn site is geupdate.

Er staan wat meer downloads en links in, ook een TI83 pagina.

Er staat ook een teller op de site (in 2 dagen meer als 200 hits!!!) *D *D

Verwijderd

Hey! zoeits heb ik ongeveer twee jaar geleden ook al gemaakt:
http://remote-controlled.org

Beetje uitgebeider, handleidingen voor WinLIRC, IRAssistant & IRex en uitleg van het schema *D

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

werkt dit ook goed onder XP, ik had 'vroeger' een probleem met mijn volume met WinLirc en IRassistent

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 13:36 schreef sjolmers het volgende:
werkt dit ook goed onder XP, ik had 'vroeger' een probleem met mijn volume met WinLirc en IRassistent
Bij mij werkt het prima onder XP, ik gebruik alleen IRex ipv IRAssistant omdat het een stuk kleiner is. Het heeft ook een stuk minder functies, maar wel alles wat ik wil: muis besturen, volume, winamp openen ed..
Een uitleg/hnadleiding van IRex die ik gemaakt heb kun je hier vinden

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Hey, ik zag een datakabel voor de TI, ik heb ooit op basis van zo'n kabel een tape-interface ontworpen en gebouwd, kan je ouderwets je proggies op tape opslaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op donderdag 30 mei 2002 20:57 schreef Sinclair het volgende:
Hey, ik zag een datakabel voor de TI, ik heb ooit op basis van zo'n kabel een tape-interface ontworpen en gebouwd, kan je ouderwets je proggies op tape opslaan.
Woow dat is cool, wil ik ook. Kan ik al mijn illegale warez proggs op cassette zetten. Als dan de BSA langs komt kunnen ze niks vinden.

(Mag aannemen dat ze niet op cassettes gaan kijken)

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 13:57

TGEN

Hmmmx_

Niet alle IR-afstandsbedieningen gebruiken hetzelfde protocol, of dezelfde golflengte. Ook kunnen de meeste standaard IrDA-poorten in laptops niet het frequentiegebied ontvangen waarin de meeste ab's zenden. En bij het lezen van de titel dacht ik, hey, zoiets heeft ook lang geleden in de c't gestaan! Misschien zou je alle info kunnen combineren (er is al veel info online te vinden over dit soort kewle dingen). Voor zover ik weet kan je c't vinden via/op www.fnl.nl.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• sjolmers

sjolmers

Op donderdag 30 mei 2002 14:44 schreef 5731N het volgende:

[..]

Bij mij werkt het prima onder XP, ik gebruik alleen IRex ipv IRAssistant omdat het een stuk kleiner is. Het heeft ook een stuk minder functies, maar wel alles wat ik wil: muis besturen, volume, winamp openen ed..
Een uitleg/hnadleiding van IRex die ik gemaakt heb kun je hier vinden
He bedankt voor je hulp! IRex kende ik nog niet, werkt perfect zo in eerste instantie (vriendin zal wel balen dat ik nu de Afstandsbedinening van de tv weer bij mijn computer heb ;) )
Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is om mijn volume harder of zachter te krijgen....weet jij een oplossing?
Verder: Knappe site heb je...raar dat ik er nooit eerder op ben gestrand met mijn vele zoektochten naar IR related stuff....

<edit>
Ik zie net dat master volume control inde nieuwe, v0.14, van IRex zit!
code:
1
2
3
 *  v0.12   09/14/2k    added a bunch of keys
 *  v0.13   11/05/2k    added a couple more keys, and added key repeat, increase to 80 buttons
 *  v0.14   02/10/2002  added MASTER VOLUME CONTROL/MUTE and a couple more key modifiers.

</edit>

Verwijderd

Het loopt allemaal goed hier :)

Alleen wat een beetje vervelend is:
de ene ab heeft veel knoppen maar geen constant signaal en de ander heeft weinig knoppen maar wel een constant signaal :S

Weet iemand een goeie ab de je los kan kopen en die en een constant signaal heeft en veel knoppen??

• bskibinski
  • Laatst online: 28-11 11:23

bskibinski

Frontend Developer

Leuke site :) lijkt me wel leuk zo'n dingetje :)
ff binenkomen, op play drukken en filmpje kijken maar :9

Accessibility first

• -Sander-
  • Laatst online: 21:44

-Sander-

///M Powerrrrrr

wtf, dat kloten ding werkt niet onder XP elke keer weer dat gezeik met zn verzend gedoe,.. programma heeft fout blabla,....andere progs ?

hij ontvangt dan wel data,.. maar het valt mij allemaal een beetje tegen je moet alles zelf inproggen :/

Verwijderd

hmmz, na een beetje klooien krijg ik het steeds beter onder de knie :)

De truc zit em in de tolerantiewaarde die je je ab meegeeft met WinLIRC. Mijn ervaring is: pc vers booten, alle onnodige shit afsluiten, dan met winlirc je ab 'learnen' gewoon met 25%. Als die klaar is via notepad bestand openen en eps opkrikken naar bv 85 (%)

Worx fine with me!

Die ab deed eerst moeilijk kut, maar nu word alles herkend :D:D

• Ralpy
Op vrijdag 31 mei 2002 18:16 schreef Alfa_33 het volgende:
wtf, dat kloten ding werkt niet onder XP elke keer weer dat gezeik met zn verzend gedoe,.. programma heeft fout blabla,....andere progs ?

hij ontvangt dan wel data,.. maar het valt mij allemaal een beetje tegen je moet alles zelf inproggen :/
Ja, is klote hè...

Maar wat misschien een hoop mensen een boel werk scheelt

http://www.lirc.org/remotes/

kijk daar eens of er jou afstandsbediening bij staat, dan is het meteen gefixt.

Ik gebruik nu een philips, met gewoon de standaard RC5 codes daar gedownload, nu snapt ie alle niet heel nieuwe philips afstandsbedingen. (want hele nieuwe zijn RC6)

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 20:26 schreef Ralpy het volgende:

[..]

Ja, is klote hè...

Maar wat misschien een hoop mensen een boel werk scheelt

http://www.lirc.org/remotes/

kijk daar eens of er jou afstandsbediening bij staat, dan is het meteen gefixt.

Ik gebruik nu een philips, met gewoon de standaard RC5 codes daar gedownload, nu snapt ie alle niet heel nieuwe philips afstandsbedingen. (want hele nieuwe zijn RC6)
Yep kan ook ja, en als het dan dus niet lekker werkt gewoon ff die eps aanpassen ;) [zie hierboven]

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een UIRT2B gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: http://xanthorax.student.utwente.nl/images/uirt2b-3.jpg

Features:

Uses all the features incorporated in the PIC firmware written by Jon Rhees(version 1.7 is required for errorfree operation).
The PCB is designed to fit in a recuperated COM1 (DB9) + COM2 (DB25) PC bracket and can be mounted in a spare slot inside the PC.
Takes power from the Wake On Lan connector on the motherboard. If your MB doesn't have this or it's in use already, you can take +5VSB from other locations like the Wake On Modem header.
It has one input (RBO) wich generates an event to Girder.
It also has four buffered output ports wich can be controlled by Girder. They can also be controlled by the PIC directly when Girder is not running or even when the PC is powered down: an IR code can be stored in the PIC and the corresponding output can be pulsed, toggled ,set high or low. This is what we use to power up the PC through WOL, WOM or the power button connector. The PC can also be reset by connecting one of these outputs to the reset button.
LED's or relays can also be connected to these outputs. When doing this and you want to use the 5VSB to power these devices make sure that the PC power supply has enough 5VSB power left. It's better to use another supply like the regular 5 or 12v from the power supply. Also when using inductive loads there needs to be a clamping diode connected over the load to protect the darlington chip.
The PCB has a stereo jack to connect the IR receiver. There are several types of receivers with jacks already on the market but the connections are different and some use 5V others 12V. I dismantled a Xantech one (for wich I did not have the specs) and it was a 12v one. The +5V pin on the actual receiver had a series resistor of 1K and a zener diode of 5.1V to convert +12 to +5V.
2 jacks for IR emitters are provided on the PCB. The values of R5 and R6 need to be determined depending on wich and how many you use. Important: none of the 2 jack connections is ground, so I decided to use a stereo jack and use the pin and ring for the actual connections
Wake On Lan: The PC can be powered up by using one of the four PIC internal programmable IR codes. WOL requires a positive pulse on it's input so I took a direct PIC I/O pin (RB2) because these are low after reset. Using a buffer transistor would invert this and pull the WOL input high wich might cause problems. A 3k3 series resistor is provided to protect both the PIC and the motherboard in case of incorrect connections. When using WOL the OUT4 output can no longer be used as it uses the same RB2 pin.
Power up the PC by using the power button. One of the outputs can be used to simulate a power button press. This requires a connection to the "+" of the power button pin on the mother board. Before using this feature verify that the power button shorts it's + pin to ground. Not all motherboards are configured like this and you could damage it.....
In Circuit Serial Programming: I have succesfully programmed several PIC's using Danjiel Pjitcar's programmer(uirt-dp.prog13), the version on Ruud's site didn't work, his older version wich should work would not open the hex files version 1.6.

Meer info
http://users.skynet.be/sky50985/
http://www.girder.nl/phpBB2/viewforum.php?f=7

• Demo
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 29 mei 2002 20:58 schreef Mr_x007 het volgende:
wat kosten die onderdelen bij elkaar? ex. behuizing.
Eurotje of 3 denk ik...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

dit gaat over de onderdelen die willie op zn pagina heeft staan, ik kon sommige onderdelen niet precies vinden bij conrad, maar ik heb dit samengesteld:

-IR-ONTV.-MODULE TSOP1738

-Vaste spanningsregelaar IC78LO5

-1/2 W koolfilmweerstand 5% 4,7k ohm

-diode 1 N 4148 100 V/100 mA

-philips condensator 10uf 63V

-philips condensator 100uf 16V

zou het hiermee ook moeten werken? ik hoor het graag

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 23:40

Acid_Burn

uhuh

poe 9 euro.. ik heb de mijne vorig jaar gebouwd voor een gulden of 9 aan onderdelen, zeg maar ongeveer 4 euro

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Willie-wortel
tsunami2000>>>

Je hebt een paar foutjes:

1. Condensator moet zijn: 10 uf 25 V

2. Condensator moet zijn: 100 nf (nano)

1. is artknr. 460524-60

2. is artknr. 453099-60

Groetjes,

Willie-wortel *D

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 20:20 schreef Willie-wortel het volgende:
tsunami2000>>>

Je hebt een paar foutjes:

1. Condensator moet zijn: 10 uf 25 V

2. Condensator moet zijn: 100 nf (nano)

1. is artknr. 460524-60

2. is artknr. 453099-60

Groetjes,

Willie-wortel *D
dank! kheb allez net besteld, ik kan nie wachten :P

• sjolmers

sjolmers

Wie weet hoe ik XP kan uitschakelen met mijn afstandsbediening? In win98 kon je met rundll32, exit, exituser ofzoiets dat doen, maar hoe werkt dat in XP? Ik zoek dus een oplossing om met 1 druk op de knop alles uit te zetten (vanuit bed)

<edit>
ff gezocht, kan er wellicht een ander mee helpen... :? De regel was:
exe c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows
</edit>

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 10:46 schreef sjolmers het volgende:
Wie weet hoe ik XP kan uitschakelen met mijn afstandsbediening? In win98 kon je met rundll32, exit, exituser ofzoiets dat doen, maar hoe werkt dat in XP? Ik zoek dus een oplossing om met 1 druk op de knop alles uit te zetten (vanuit bed)
met irassistant kan je dat instellen bij de windows-functies ;)

• sjolmers

sjolmers

Op zondag 02 juni 2002 16:23 schreef dickies het volgende:

[..]

met irassistant kan je dat instellen bij de windows-functies ;)
Jammer dat ik IR assitent niet gebruik, maar het veeeel kleinere en lichtere IRex....

• nrico
  • Laatst online: 29-11 09:49
Ik heb nog een vraag over het schema dat jullie gebruiken.
Schema is regelmatig hier voorbij gekomen

Heb het weliswaar geprobeerd met een andere IR receiver maar dat ging niet werken.
Voltmeter erbij en eens gemeten. Maar als ik RTS(pootje 7 van COMpoort) tov van de GND(pootje 5 van Com poort) meet, meet ik -12V en volgens mij werkt dat de 7805 niet omdat deze alleen een positieve spanning kan omzetten.
Er komt dus na de 7805, pootje OUT geen 5V

Heb ik nu een seriele instelling verkeerd staan :? Of zou de 7805 stuk zijn?

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Op zaterdag 01 juni 2002 04:28 schreef Acid_Burn het volgende:
poe 9 euro.. ik heb de mijne vorig jaar gebouwd voor een gulden of 9 aan onderdelen, zeg maar ongeveer 4 euro
Anders bekeken: Willie-wortel koopt de onderdelen, gaat met de soldeerbout aan de slag en prutst zo'n ding in elkaar. Ik bespaar me de moeite en de eventuele ergernissen als ik zelf aan de slag moet.... voor maar 5 euro!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Willie-wortel
Ja en wat dacht je van verzendkosten? (zoveel winst maak ik er niet op) Misschien zijn er ook mensen die niet kunnen/ en of geen zin hebben om zo`n ding in elkaar te zetten. Mijn site loopt als een trein! vandaag 600ste bezoeker geweest (100 hits per dag)! En bestellingen gaan ook snel.

Groetjes Willie-wortel*D *D *D *D *D *D

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb maandag de ir-ontvanger van Willie-wortel ontvangen en dankzij de site en dit topic had ik 'm in een aantal uren goed werkzaam. Nu kan ik eindelijk DivX kijken en bedieden vanuit bed :)
Deze IR ontvangers zijn trouwens een stuk goedkoper dan de Marmitek oplossingen! En als je a-tecnhisch bent zoals ik is die €11 echt een koopje!

Wortel bedankt!!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

w000000t! dat ti-83 gepruts staat me wel aan!! :9~ :9~ :9~
(ik leer meestal omdat dat gepruts van spiekbriefjes typen zo irritant is :( ) maar dit lijkt een goeie oplossing. :) Ik krijg zelfs zin om het zelf in elkaar te prutsen. Heb gister nog een ti-83 gevonden, dus voordat ik 'm bij de concierge neerleg er eerst nog maar even mee spelen denk ik.... >:)

p.s. gaat me dat lukken, als groentje, die kabel in elkaar flansen?!?! en op den duur zelfs de IR?
p.p.s hoeveel euro's ben je kwijt voor je een IR-chatfunctie tussen 2 ti-83's hebt?? en wat is de maximale afstand dan tussen die 2?

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op dinsdag 04 juni 2002 22:48 schreef Willie-wortel het volgende:
Ja en wat dacht je van verzendkosten? (zoveel winst maak ik er niet op) Misschien zijn er ook mensen die niet kunnen/ en of geen zin hebben om zo`n ding in elkaar te zetten. Mijn site loopt als een trein! vandaag 600ste bezoeker geweest (100 hits per dag)! En bestellingen gaan ook snel.

Je doet het perfect zo hoor Willie, maar wat is er eigenlijk met je site gebeurd ?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Op dinsdag 04 juni 2002 22:48 schreef Willie-wortel het volgende:

kom niet op je site !!! :(
Ik heb zeker intressen in zo ontvanger.

• Willie-wortel
Hallo,

Ja ik weet het, mijn site is offline. De site is er door wanadoo afgehaald i.v.m. artikel 11 ofzoww blabla. Het kwam er op neer dat ik geen producten mocht aanbevelen of verkopen op mijn site, ik had een week de tijd om het aan te passen. Dus ik dacht; haal ik de link naar "bestellen" weg en klaar, mooi niet dus! weekje later was hij weg!

Had ik net van te voren mijn harde schijf geformateerd, dus weg site!
:( :(:(:(:(:(:(

En ik heb nog iets van 7 van die ir-ontvangers liggen!

• Thijsmans
  • Laatst online: 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hmm, die van mij werkt niet, maar de onderdelen kosten maar €2,70, oplicht0r :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:31
Op donderdag 27 juni 2002 18:52 schreef Willie-wortel het volgende:
Hallo,

Ja ik weet het, mijn site is offline. De site is er door wanadoo afgehaald i.v.m. artikel 11 ofzoww blabla. Het kwam er op neer dat ik geen producten mocht aanbevelen of verkopen op mijn site, ik had een week de tijd om het aan te passen. Dus ik dacht; haal ik de link naar "bestellen" weg en klaar, mooi niet dus! weekje later was hij weg!

Mischien heeft iemand de site nog in zn cache staan? :?

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 10:16
is er nog een kans dat de site toch nog online zal komen...

Ik hoop het wel want mij lijkt dat wel iets en dat voor een paar euro. en vooral als hij aan tesluiten valt op een com poort

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 18:52 schreef Willie-wortel het volgende:
Hallo,

Ik wil er wel een kopen!

• Willie-wortel
Wie nog één van de 7 ontvangers wil kopen voor 11 euro moet maar even mailen.

mhoefsmit@wanadoo.nl

(en ik zat op mn site bijna aan de 1000 bezoekers :()

• Thijsmans
  • Laatst online: 22:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

11? Net was het nog 9! Maar goed, als je het zelf haalt, ben je klaar voor 2 pleuro, met wel zes halfgeleiders! 8-)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Willie-wortel
Op de site was de prijs na 2 of 3 dagen ook al gewijzigd naar 11 euro.

En overdrijven kan ook he? 2 euro, (zeker de grappenmaker van deze site?)

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 10:26

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hmmm, ik heb dit topic niet gevolgd, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik deze ontvanger ook eens gemaakt. Ik heb hem van http://winlirc.sourceforge.net Daar staan ook foto's en schema's en de benodigde software.
:?

edit:
URL klopte niet

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.