Toon posts:

HP 690C printprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HP 690C printer print door zwarte tekst altijd lijnen. Printkop schoonmaken helpt niet of zeer tijdelijk. Ik heb alle kappen van de printer afgehaald, maar kan niet dadelijk zien wat er mis is. Een nieuw inkpatroon hielp ook niet (maar kostte wel teveel geld). Nu de printer open is zie ik wel dat hij bij het "parkeren" van de koppen na het printen telkens meermaals op een verkeerde positie gaat staan dan met 2 stukjes kunststof van links naar rechts onder de printkoppen schuurt.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem, heb compleet hetzelfde probleem. De printer maakt ook meer en meer lawaai. Weet iemand verklaring?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:21 schreef Toolshed het volgende:
Dit is blijkbaar een veelvoorkomend probleem, heb compleet hetzelfde probleem. De printer maakt ook meer en meer lawaai. Weet iemand verklaring?
Je zegt dat de printer veel lawaai maakt, bedoel je daar mee dat als hij heen en weer gaat tijdens het printen hij een geluid maakt alsof er iets afbreekt?
Indien dat het geval is dan moet er een veer vervangen worden (tenminste zoiets is bij de hp 690c van mijn vader gebeurd).

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check deze site eens van HP:

http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/dj6ser_trklst.html

Kun je een cleaning-kit bestellen :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:18

Meneer aard

Porsche rulez!

Op maandag 27 mei 2002 18:21 schreef Toolshed het volgende:
daar kun je wel wat aan doen, als je de kap open doet aan de linker kant zit een wit pinnetje die moet je ff terug duwen en de stang waar de printkop heen en weer beweegt inspuiten met siliconen olie of anders smeerbaar en de kop flink heen en weer bewegen. dan is je gekraak weg.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Na een grondige schoonmaakbeurt met oorstokjes zoals beschreven op de website van HP lijkt het probleem voorlopig opgelost. Waarschijnlijk zorgde de gedroogde inkt onder de patroonhouders voor de lijnen (daar zat heel wat), en dus niet de patronen zelf.
Wel had ik voor het lezen van die handleiding het sponsachtige blokje links van de geparkeerde patronen gedeeltelijk eruit (en stuk) getrokken omdat dat zo vuil leek.
Zal dit een slechte invloed hebben op afdrukken?

• Meneer aard
  • Laatst online: 09:18

Meneer aard

Porsche rulez!

weet niet, volgende keer voorzichtiger zijn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

mijn vader dan, heeft tot 3x toe hetzelfde probleem gehad.
op een gegeven moment werd et zo duur dat je beter een nieuwe printer kon kopen.
dus als er nu ene sneuvelt , halen we maar meteen een nieuwe
en we hebben er al veel versleten :p

Meneer 1000 has spoken......

• ph03nix80
  • Laatst online: 06-08 11:12
ik heb hier hetzelfde probleem gehad, samen met dat 2 metalen "geleide-dingetjes" :? op een gegeven moment zorgden voor een "kleng"-geluid als de printerkop er langsging totdat hij er niet meer langskon.. verschillende keren teruggebogen, maar hielp niet..... toen maar op een aanbieding gewacht en een een nieuwe printer aangeschaft
Pagina: 1