Webcam in een mast.

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Als radiozendamateur heb ik een mastje van 12 meter staan. Hier zit een rotor in zodat ik antennes kan draaien. Nu leek het mij wel leuk om er een webcam of een ander soort camera op te zetten zodat ik binnen een leuk uitzicht heb.

Ik heb wel een USB ding van logitech liggen. Het probleem is dan nog eens dat ik een kabel van ruim 20 meter nodig heb voordat ik van mijn computer in de top zit. Eventueel kan ik wel een USB hub of iets anders onderaan de mast plaaten. Dan heb je nog steeds een lengte van 12 meter nodig. De maximale lengte voor USB was toch 5 meter? Iemand andere ideeen of suggesties?

Y'24

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
hele boel usb-repeater kabels, maar dat kost volgens mij best wel een hoop.

Verwijderd

Volgens mij heb je ook behoorlijk brak beeld (zie je niks) met een webcam op 12 meter hoogte,

ik weet niet wat je wil zien? de vogels die op de mast zitten?

• RvV
Op maandag 27 mei 2002 17:59 schreef Miklo1980 het volgende:
Volgens mij heb je ook behoorlijk brak beeld (zie je niks) met een webcam op 12 meter hoogte,

ik weet niet wat je wil zien? de vogels die op de mast zitten?
Hoe het weer is enzo. Dan hoef ik nooit meer naar buiten om de zon te zien. >:)

Gewoon een beetje het uitzicht denk ik. Ik zal idd eerst wel even met de laptop buiten gaan kijken of het een beetje fatsoenlijk er uit blijft zien.

Y'24

• RvV
Oei, met die webcam zie je echt niets. Misschien werkt zo'n ccd bouwpakket camera beter?

Y'24

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 11:48
Ik heb een Philips Tuocam Pro, met een de USB kabel die er origineel bij zat, +/- 1,5m verlengd met een kabel van 5 meter en dit werkt PERFECT ik heb GEEN kwaliteit verlies of wat dan ook..

Tevens, als ik de webcam buiten neer zet dan heb ik nog altijd een mooi uitzicht, zeker niet scherp maar goed genoeg om alles te zien..

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Ik zou draadloos nemen =P Anders heb je straks dat draad 1000 keer gedraaid :D

http://flickr.com/photos/itommy/

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 27 mei 2002 20:24 schreef Exercy het volgende:
Ik zou draadloos nemen =P Anders heb je straks dat draad 1000 keer gedraaid :D
Niet nodig - de rotor kan niet onbeperkt ronddraaien, hij moet op een gegeven moment weer terug. Bedenk dat de antennekabels ook heel moeten blijven.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hou rekening met evt. inslag van Bliksem in zo'n mast :) denk nie dat ten eerste de camera het leuk zal vinden, en ten 2de je Peecee ook nie :P

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
marmitek heeft van die draaloze camerasetjes met ontvanger, als je die op een tv-kaart aansluit, kun je prachtig spelen

• RvV
Op maandag 27 mei 2002 22:20 schreef ThaNetRunner het volgende:
hou rekening met evt. inslag van Bliksem in zo'n mast :) denk nie dat ten eerste de camera het leuk zal vinden, en ten 2de je Peecee ook nie :P
Daar kunnen mijn zendertjes ook niet tegen. Gelukkig nog nooit een inslag gehad.

Ik zal eens gaan kijken naar draadloos spul ja.

Y'24

Verwijderd

koop gewoon zo'n kleine b/w ir cam by de conrad kan zo regstreeks op ke tv ben je meteen klaar

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Of een mooie netwerk cam, heb je geen last van de lengte van de kabel (gewoon utp leggen) en heb je een veel beter beeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.webcam.nl/webcam/pics/axis05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.webcam.nl/webcam/pics/axis8mm.jpg
T'lijkt me wel verstandige om er een of andere weer bestendige unit bij te kopen.
Kijk bijv eens bij :
www.conrad.nl
www.webcam.nl
www.inmac.nl

Verwijderd

Ik zou een oude videocamera nemen en die als webcam gebruiken. Ik heb thuis een opstelling met 30 meter kabel en het beeld is nog steeds perfect. Camera heb ik gekocht bij een fotozaak. Het was er eentje die ingenomen was als inruil, maar waarvan het loopwerk voor de band kapot was.

P.S.
Om het beeld in de computer te krijgen, kun je een goedkope tv kaart nemen met een video aansluiting.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op dinsdag 28 mei 2002 11:16 schreef janster het volgende:
[..]
Die is idd beter denk ik ja. Als je draadloos wil dan betaal je je scheel volgens mij

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Op dinsdag 28 mei 2002 11:36 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Die is idd beter denk ik ja. Als je draadloos wil dan betaal je je scheel volgens mij
Jaah utp kost immers (bijna) niks, en ik weet ook niet hoe het zit met wireless,of dit wel zo leuk lukt met die andere zend apparatuur, storingen, frequenties enz.

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 11:41 schreef janster het volgende:

Jaah utp kost immers (bijna) niks.
OK. UTP kost inderdaad bijna niets. Maar ja. Ik koop een camera van €498,- zodat ik een goedkoop kabeltje kan gebruiken???? Volgens mij zijn er draadloze alternatieven die goedkoper zijn.

• RvV
Op dinsdag 28 mei 2002 11:36 schreef GGS_VR6 het volgende:

[..]

Zo een is anders ook niet goedkoop.
Netwerk camera, incl. 220VAC netvoeding, kabel en muurbeugel: Euro 725,- excl. btw.
Jaah utp kost immers (bijna) niks, en ik weet ook niet hoe het zit met wireless,of dit wel zo leuk lukt met die andere zend apparatuur, storingen, frequenties enz.
Wireless video enzo zit meestal op 13cm. Heb ik geen last van.

Ik heb trouwens nog wel een z/w camera gevonden van m'n broer. Dat is zo'n 3x3cm ding met een lens van 1mm. Geen idee of daar een beetje beeld uit komt, maar hoe sluit je zoiets aan? Er zit alleen een zwarte en een rode plug aan terwijl dat ding geen mic. heeft.

Y'24

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:05

bloody

0.000 KB!!

nope

Verwijderd

Philips Tucam Pro nemen (zoals de post boven) en dan met sitecom USB-repeaters verlengen. Dingen kosten wel veel, toenertijd (praat ik over 1,5 jaar geleden) 65 gulden per stuk (5 meter verlenging). Er zat wel een 50% marge op.
Pagina: 1