Branden audio cdtjuh!

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik word helemaal gek, of ik kijk eroverheen of ik ben gewoon dom! Ik heb al een tijd een cd hierliggen... Die staat ook op mp3 op me pc. Een vriend van me vindt dat een super vette cd en wilt die graag ook op cd. Helaas lukt 1 op 1 kopie en heb ook geen zin om het steeds opnieuw te proberen. Denk ik dan zet ik die mp3's gewoon op cd en haal de pauze ertussen uit. Logisch genoeg werkt dat natuurlijk niet, want ik krijg toch elke keer die kleine pauze ertussen, minder als seconde, maar voor een cd die aan elkaar is gemixt teveel. Ik heb Nero en Adaptec Easy CD Creator 5.1 Platinum. Beide kan ik wel crossfaden, maar dat hoort niet goed aan. Iemand een idee of dat met 1 van die 2 programma's toch gaat om echt zonder pauzes te branden?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

Als ik bij Nero de 'gap' op 0 sec zet (behalve bij de 1e) dan brandt ie bij mij prima een 'live' cd, zonder pauzes.

*insert signature here

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:20
Als het je wel lukt om er mp3 van te rippen, kun je er misschien eerst gewoon van wavjes van maken op je harde schijf. Dit kan wel met Nero. Die kun je dan naar een cd branden.
Om in Nero zonder pauzes te branden, moet je alle bestanden die op de cd moeten naar de Compilation slepen en dan alle tracks, behalve de eerste selecteren. Vervolgens er met je rechtermuisknop op klikken en dan klikken op properties. Bij pauze moet je dan 0 seconden invoeren.

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Waarom kies je bij Nero er niet gewoon om van Cd op Cd te branden. Kies als bronCD gewoon je eigen exemplaar, dus niet je mp3's en als doelCD de lege. Als je dan gaat kopieren maakt hij een 1 op 1 kopie van het origineel, dus zonder pauze's. Als je brander het niet trekt kun je er ook voor kiezen om eerst een image te maken op je harde schijf en die te fikken op cd. Is precies hetzelfde, alleen minder foutgevoelig omdat het via de schijf gaat.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 17:54 schreef Ali_Illegali het volgende:
Waarom kies je bij Nero er niet gewoon om van Cd op Cd te branden. Kies als bronCD gewoon je eigen exemplaar, dus niet je mp3's en als doelCD de lege. Als je dan gaat kopieren maakt hij een 1 op 1 kopie van het origineel, dus zonder pauze's. Als je brander het niet trekt kun je er ook voor kiezen om eerst een image te maken op je harde schijf en die te fikken op cd. Is precies hetzelfde, alleen minder foutgevoelig omdat het via de schijf gaat.
Al een paar keer geprobeerd, maar lukt helaas niet. Ik heb zeker al 4 cd's verneukt zo. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, maar steeds mislukt ie. Andere cd's krijg ik wel gewoon gekopieerd.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 17:49 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Als ik bij Nero de 'gap' op 0 sec zet (behalve bij de 1e) dan brandt ie bij mij prima een 'live' cd, zonder pauzes.
Jah ik heb het geprobeerd, toch krijg ik weer pauzes ertussen. Hele korte...
Op maandag 27 mei 2002 17:51 schreef AgeOfPanic het volgende:
Als het je wel lukt om er mp3 van te rippen, kun je er misschien eerst gewoon van wavjes van maken op je harde schijf. Dit kan wel met Nero. Die kun je dan naar een cd branden.
Om in Nero zonder pauzes te branden, moet je alle bestanden die op de cd moeten naar de Compilation slepen en dan alle tracks, behalve de eerste selecteren. Vervolgens er met je rechtermuisknop op klikken en dan klikken op properties. Bij pauze moet je dan 0 seconden invoeren.
Ook geprobeerd, ik krijg toch echt nog altijd die hele korte pauzes ertussen!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
heb je 'm wel op "disk at once" gezet??
anders blijf je inderdaad hele kleine pauzes houden

specs

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Op maandag 27 mei 2002 17:56 schreef HollowMan het volgende:

[..]

Al een paar keer geprobeerd, maar lukt helaas niet. Ik heb zeker al 4 cd's verneukt zo. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, maar steeds mislukt ie. Andere cd's krijg ik wel gewoon gekopieerd.
Even voor de zekerheid, maar je hebt dus ook geprobeerd om eerst een image te maken op schijf en die dan op cd te bakken?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 18:04 schreef Ali_Illegali het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid, maar je hebt dus ook geprobeerd om eerst een image te maken op schijf en die dan op cd te bakken?
Ja, doe ik altijd namelijk, ik heb de brander en cd-rom op dezelfde kabel, dus kan niet anders als een image maken op mijn hdd!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 18:03 schreef twopack het volgende:
heb je 'm wel op "disk at once" gezet??
anders blijf je inderdaad hele kleine pauzes houden
Als ik Disk at Once aanzet onder Easy CD Creator (en maak een kopie op hdd) dan krijg ik nog altijd korte pauzes, ik probeer nu onder Nero en dan zonder naar de hdd te schrijven. Dus Disk at Once. Hopelijk werkt het hierbij wel!

Verwijderd

als het om een 1 op 1 kopie gaat neem dan gewoon CLONE-CD. dat werkt altijd en is beter dan NERO. het is trouwens ook nog eens veel makkelijker in gebruik.

http://home.t-online.de/home/CloneCD/download/SetupCloneCD.exe

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:01 schreef wussy het volgende:
als het om een 1 op 1 kopie gaat neem dan gewoon CLONE-CD. dat werkt altijd en is beter dan NERO. het is trouwens ook nog eens veel makkelijker in gebruik.

http://home.t-online.de/home/CloneCD/download/SetupCloneCD.exe
Bij die cd werkt dat ook niet! Heb ik ook al geprobeerd... Toch bedankt voor de tip

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 18:55 schreef HollowMan het volgende:

[..]

Als ik Disk at Once aanzet onder Easy CD Creator (en maak een kopie op hdd) dan krijg ik nog altijd korte pauzes, ik probeer nu onder Nero en dan zonder naar de hdd te schrijven. Dus Disk at Once. Hopelijk werkt het hierbij wel!
Helaas dat werkt ook niet, nog altijd die korte onderbreking ertussen!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

De beste oplossing hiervoor (tenminste, bij mij) is WinOnCD van Roxio. Daar kun je 0 sec. pauze selecteren, en die hoor je dan ook echt niet. Nero heeft idd de vervelende gewoonte een piepklein tikje mee te bakken. WinOn doet dat vind ik beter.

Succes ermee. :)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 19:23 schreef MisterDon het volgende:
De beste oplossing hiervoor (tenminste, bij mij) is WinOnCD van Roxio. Daar kun je 0 sec. pauze selecteren, en die hoor je dan ook echt niet. Nero heeft idd de vervelende gewoonte een piepklein tikje mee te bakken. WinOn doet dat vind ik beter.

Succes ermee. :)
Goed, dan moet ik die maar ff downloaden en installeren, want die heb ik niet hier.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Oplossing die sowieso werkt (maar wel iets meer werk): alle tracks als WAV achter elkaar zetten met een stereo wave-editor (Wavelab bijv.) dan kun je ze op de sample aan elkaar plakken (en evt. crossfaden), en vervolgens de track-scheidingen aanbrengen. (zet vantevoren ff markers neer) Als het goed is, kan je de hele reut dan rechtstreeks vanuit Wavelab branden(heb het zelf nog niet geprobeerd).

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je met disk-at-once nog pauzes krijgt. Als ik een live-cd track voor track rip en ze dan met Easy CD-creator brand, heb ik nul komma nul pauze erin. (ik denk dus dat die pauzes toch al in je tracks op je hd zitten)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
als jij een image maakt (en inleest met je brander) dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met de cd die je hebt.

btw: je zei dat je niet 1-op-1 kan kopieren omdat ze op 1 kabel zitten ??? das onzin, als je 2 drives heb kun je altijd on the fly kopieren.....alleen branders lezen vaak beter.

dus als je de mp3's omzet naar wave dan zit er ruis achter??
en als je de tracks 1 voor 1 ript met een ripper (nero, audiograbber,eac etc) zit er dan ook ruimte achter.

misschien is dan de oplosiing ff een wave editor te pakken (bv. nero) en de laaste seconden eraf te halen en met winamp testen of de overgang mooi is.
daarna naar nero pleuren en DAO en zonder tussenruimten fikken

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 22:13 schreef TheLemon het volgende:
Oplossing die sowieso werkt (maar wel iets meer werk): alle tracks als WAV achter elkaar zetten met een stereo wave-editor (Wavelab bijv.) dan kun je ze op de sample aan elkaar plakken (en evt. crossfaden), en vervolgens de track-scheidingen aanbrengen. (zet vantevoren ff markers neer) Als het goed is, kan je de hele reut dan rechtstreeks vanuit Wavelab branden(heb het zelf nog niet geprobeerd).

Ik vind het trouwens wel vreemd dat je met disk-at-once nog pauzes krijgt. Als ik een live-cd track voor track rip en ze dan met Easy CD-creator brand, heb ik nul komma nul pauze erin. (ik denk dus dat die pauzes toch al in je tracks op je hd zitten)
Ja schijnbaar zit er een hele kleine pauze tussen. Want ik heb onder Easy CD Creator 1 track van alle 20 liedjes gemaakt en zelfs dan nog krijg ik korte pauze ertussen. Als ik nu een andere cd op die manier maak, dan hoor ik niks. Dus het ligt aan de mp3's vrees ik.
Op maandag 27 mei 2002 22:32 schreef MisterE het volgende:
als jij een image maakt (en inleest met je brander) dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met de cd die je hebt.

btw: je zei dat je niet 1-op-1 kan kopieren omdat ze op 1 kabel zitten ??? das onzin, als je 2 drives heb kun je altijd on the fly kopieren.....alleen branders lezen vaak beter.

dus als je de mp3's omzet naar wave dan zit er ruis achter??
en als je de tracks 1 voor 1 ript met een ripper (nero, audiograbber,eac etc) zit er dan ook ruimte achter.

misschien is dan de oplosiing ff een wave editor te pakken (bv. nero) en de laaste seconden eraf te halen en met winamp testen of de overgang mooi is.
daarna naar nero pleuren en DAO en zonder tussenruimten fikken
Ik heb 2 tracks omgezet in .wav en toen geluisterd in Winamp, maar zet Winamp niet standaard een kleine pauze ertussen. Dan kan ik toch niet horen of de overgang mooi is? Btw hoe haal ik dan die pauze achter mijn track eraf onder Nero Wave Editor.

Verwijderd

met welke speler lees je die cd in?
daar wil ook nog wel eens verschil in zitten.
ook moet je in clone cd verschillende instellingen proberen. "fouten snel overslaan" moet je altijd aangevinkt hebben.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:45

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als je een audiocd echt goed wilt kopieeren, moet je eens gaan kijken naar EAC (www.exactaudiocopy.de) Daarmee kun je een cd rippen, dat doet ie dan als 1 WAV met bijbehorende cue-sheet, zodat de nummers ook weer kloppen. Het is even gepruts om het goed in te stellen maar dan heb je ook zeker weten wat goeds.

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ja ik heb het geprobeerd, maar het ligt schijnbaar aan mijn mp3's. Met die eac doet ie het wel goed. Thanks
Pagina: 1