"hoe lang is een kilometer lang" is niet eens een goede nederlandse zin volgens mij 
enneh, gewoon 1000 meter toch
enneh, gewoon 1000 meter toch
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
kijk dat dacht ik ook maar dat is volgens mij niet zo en dan zal ik het anders vragen gewoon hoe lang is een kilometer of hoe lang is een kilometer lengte ?
Kilo = 1000 + meter = 1000 meter 
Lekker wazig
Lekker wazig
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Verwijderd
Een kilometer is lang totdat je over de helft bent.
Het restant is dan korter dan dat je terug zou gaan.
Het restant is dan korter dan dat je terug zou gaan.
Wil je een andere eenheid dan meter?
Misschien is het inderdaad logischer om afstanden uit te drukken lichtjaar * 10^-20. Of met de lengte van een bepaald atoom ofzow? (of kun je daar nix mee?)
Misschien is het inderdaad logischer om afstanden uit te drukken lichtjaar * 10^-20. Of met de lengte van een bepaald atoom ofzow? (of kun je daar nix mee?)
nee maar ik vind het nu toch wel interesant worden
Verwijderd
Als je een ladder van een kilometer met de lichtsnelheid laat bewegen (begin maar ff niet over de praktische problemen die daar bij komen kijken), dan wordt de lengte van de ladder nul (voor de toeschouwer, niet vanuit het perspectief van de ladder). Lengtecontractie!
Lengte_in_beweging = (1- u^2/c^2)^0.5 * Lengte_in_rust
Stukje speciale relativiteitstheorie ...
Lengte_in_beweging = (1- u^2/c^2)^0.5 * Lengte_in_rust
Stukje speciale relativiteitstheorie ...
hoe lang is oneindig het moet ergens stoppen toch ?
Verwijderd
Misschien is het handig om deze een keer door te lezenOp maandag 27 mei 2002 17:47 schreef Plofke het volgende:
hoe lang is oneindig het moet ergens stoppen toch ?
Nee, oneindig stopt niet. Anders zou het niet oneindig zijn.
Nee.
Daarom oneindig. Jij kan het alleen niet bevatten. Ik ook niet hoor
Daarom oneindig. Jij kan het alleen niet bevatten. Ik ook niet hoor
Men neme een kippe eiOp maandag 27 mei 2002 17:49 schreef Plofke het volgende:
en nu in het plat boers !
Men draait het ei rond tot je bij het einde ben.
Zie je, oneindig.
Verwijderd
In het plat boers:
Elk voorwerp heeft tegelijkertijd oneindig veel afmetingen. De afmetingen die jij waarneemt is afhankelijk van jullie relatieve beweging.
Elk voorwerp heeft tegelijkertijd oneindig veel afmetingen. De afmetingen die jij waarneemt is afhankelijk van jullie relatieve beweging.
Verwijderd
Ik vind dit topic niet voldoen aan het niveau dat we hier op W&L graag zien, dit is de huiskamer niet. Het onderwerp is al redelijk onzinnig, en de reacties zijn ook niet erg hoogstaand (wanneer de langste post 6 regels is...). Als je wilt dat dit topic open blijft, is het verstandig om een goede post te plaatsen die duidelijk maakt waar je het over wilt hebben, hoe jij hierover denkt, en waarom je dat denkt, anders zit hier binnen no-time een slotje op.
Verwijderd
Ergens in Parijs is de lengte van 1 meter gedefinieerd.
Dat 1000 keer achter elkaar, is jouw kilometer.
Dat 1000 keer achter elkaar, is jouw kilometer.
Zie Captain Proton's post, daar staat precies in waarom deze dicht gaat.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()