pinnetje netwerkkaart afgebroken

Pagina: 1
Acties:

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 09:10
wegens overweldigend succes in het netwerk forum misschien hier meer geluk:

ik heb een xircom REM56g-100 kaartje in mijn laptop waar bij het utp aansluitinkje een van de vier pinnetjes is afgebroken

Volgens intel valt dit niet onder de garantie; bij normaal dagelijks gebruik gebeurt dit niet.
even het gesprek:

<Whiteguy> dat ene pinnetje is er nu echt afgebroken

"ja bij dagelijks gebruik gebeurt dat niet"

<Whiteguy> ja als er dagelijks een netwerkkabel 10x in en uit gaat wordt zo'n pinnetje wel lam en kan dat best gebeuren

"ja dat begrijp ik en ben ik met u eens.. maar TOCH mag ik het niet onder garantie laten terugsturen"

<Whiteguy> - *$#&@*($&#*($&#@*($@&#*($&#@849@&$*(#&$#@*#@)%(*(#^*&(*@#$^(7$#@09!@*_(#@($#@

Hoe kan ik dit f1xen ? ik heb wel een klein koperpuntje over en die heb ik dus kromgebogen zodat ie nog tegen het utp aansluitinkje aan zit, maar dit kan niet lang blijven werken...(en valt ook steeds uit)
solderen lijkt me niet

Iemand ?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Als je geen garantie hebt en het werkt niet meer, nieuwe kopen?

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 17:31 schreef MADG0BLIN het volgende:
Als je geen garantie hebt en het werkt niet meer, nieuwe kopen?
het is dus een laptop ;)
Maar ik denk dat je een pcmcia kaartje moet gaan halen dan
En crossposten is niet echt de bedoeling eh...

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 14-08 17:38
Op maandag 27 mei 2002 17:35 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

het is dus een laptop ;)
Zoals je zegt, voor een laptop wordt dat dus een PCMCIA kaart. ;)

Had ik misschien duidelijker moeten zeggen. :)

Verwijderd

kan je er niet een nieuwe connector inzetten? of misschien van een nieuwe connector de pinnetjes overzetten? Als je foto's had was het iets duidelijker

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 09:10
het is een pcmcia kaartje, en volgens mij is het connectortje niet te vervangen, het "typisch xircom" oranje dingetje is niet los te halen.
Het is een prijzig dingetje dus een nieuwe kopen zit ik eigenlijk niet op te wachten
(pricewatch: Xircom RealPort Ethernet 10/100 + Modem56 € 189,-)

De pinnetjes die goed zitten zitten onderaan de aansluiting waar ie eigenlijk doelloos zit, dan schuin teruggebogen. Het schuine stukje wat teruggebogen zit is er dus afgebroken.

hoeveel jaar garantie geeft xircom eigenlijk... aangezien wat nog niet stuk is wel stuk te maken valt.. en ik iets was WEL in de garantie zit altijd nog wel bereid ben te mollen :)

Verwijderd

Ik neem aan dat die pinnetjes op een printje zijn gesoldeerd, dus als je een nieuw pinnetje zou kunnen maken/krijgen dan zou je die erop kunnen zetten

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het is eigenlijk niet de bedoeling, maar ik heb nog wel 1 kaartje liggen, mag je hebben voor 50 Euro.

Mijn laptop heeft de geest gegeven, dus ik heb hem over.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, zo blijkt maar weer dat dus ook aan de Realport dingen wel wat gebreken zitten... Doe mij dan maar fijn mijn 10/100 Xircom met zo'n stom kabeltje die eens in de zoveeltijd door een of andere idioot weer naar de klote wordt getrokken, want daarvan heb ik tenminste altijd wat extra kabeltjes achter de hand.... (Krengen zijn los wel duur, maar is iig te verveangen, itt die realports)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als je 'm open kan schroeven is er best een nieuwe RJ45 jack aan te pluggen. Mooi zal 't niet zijn, maar dat zal je waarschijnlijk bratworst wezen. Pak soldeerbout, en leef je uit...

Forget your fears...
...and want to know more...

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Probeer het direct bij de winkel waar je het PCMCIA kaartje hebt gekocht, mischien dat je die verkoper wel direct om kunt lullen, of probeer het bij een andere winkel >:) waar ze deze kaartjes ook verkopen.

Mischien dat de winkel zelf wel meer service wil bieden als intel zelf, en dat ze het kaartje wel willen omruilen.

Verwijderd

Ik zou nogmaals met Intel praten en anders misschien een consumentenorganisatie inschakelen. Gezien het een laptop is, moet je deze elke dag opnieuw aan kunnen sluiten en af kunnen koppelen. Anders had je wel een desktop gehad.

Juist een laptop gebruik je om mee te nemen naar de klant en als je terug bent op je werkplek kan je hem aansluiten op het netwerk. Wij doen vaak niet anders.

Dit hoort gewoon onder de basisfunctionaliteit van je laptop!!!
Pagina: 1