[Ghost] Kan image niet terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
Ik heb dus een ghost gemaakt van me C schijf met xp en zooi er op. Nou wou ik die dus terug zette maar toen bleek dat die ghost niet op C geplaatst kon worden. Ik dus partitie verwijderen enz FAT32 gemaakt ga zo maar door....nix lukte.
Ik d8 laat ik die ghost eens op D zette en dan dual boot maken maar toen kreeg ik schrijf fout error. Ik had immidels een ghost gemaakt van me D schijf zo dat ik die zo terug kon zetten. Maar nu kan ik dat ook al niet meer |:( het ziet er na uit dat die ghost mijn partities blokkeerd ofzo.....HELP!!?!?!? :'(

Ik heb deze ghost eerder gebruikt maar dan geupdate zeg maar......

Verwijderd

Waarom kan die image niet op C teruggeplaatst worden? Wat krijg je voor foutmelding?

• SoeperKees
uhm als je dus moet selecteren waar hij die ghost moet plaatsen dan is me C schijf grijs en de rest blauw behalve dan waar de ghost op staat....en nu is dus me D ook grijs na dat ik die 'verkeerde' ghost daar op heb geplaatst.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

:)

Titel gefixed :)

Verwijderd

Hoeveel partities heb je en op welke partitie heb je je image staan? En zijn je partities nou FAT32 of NTFS?

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Laat me raden... je heb 1 schijf, 2 partities (C & D) en je had xp op een ntfs partitie staan???

Zo ja kan het lastig worden. Weet het niet zeker maar als ik het goed onthouden heb kon je met ghost icm ntfs alleen een backup maken als je de hele schijf nam(dus C & D).
Maar ik kan me vergissen....

• SoeperKees
Nou ik heb dus een C D E F G op G staat ghost en die wil ik op C zetten. Maar nou kan ik C niet selecteren. Alleen D E F.
En maakt niet uit of die nou FAT32 is of niet die ghost die over schrijft het toch wel...ik heb het eerder gedaan en toen wou het wel maar nu lijkt het wel of mijn C en D partities geblokkeerd zijn... vaag

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08
Als je nou alle partities weghaal (behalve G natuurlijk) en dan op de lege ruimte het image terugzet?
Ghost maakt zelf de partitie wel aan.

• SoeperKees
daar zat ik zelf ook al een te denk ne maar dan moet ik iets van 5 gig aan mp3 en nog 2 gig aan film backuppen....ik vind het gewoon vaag dat die ghost mijn partities afsluit/blokkeerd.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Als C en D partities op dezelfde schijf zijn en de ghost is een schijf image dan kan het 2e verhaal kloppen (dan zou hij dus zichzelf moeten overschrijven en dat wil niet).

Aannemende dat het een partitie image is van C kan het zijn dat je de verkeerde optie (schijf image terugzetten)probeert te gebruiken.

Als het een oudere versie van ghost is: NTFS onder XP werkt dan niet om te ghosten. Meestal krijg je dan wel een bestandssysteem error in de trent van "kan volume niet lezen". FAT32 daarentegen werkt prima.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08
Haal dan alleen C weg en probeer het daar eens op, je hoeft geen partitie te hebben namelijk

• SoeperKees
het is geen oudere versie van ghost want ik heb deze eerder gebruikt. Ik heb dus al een x een image terug gezet met zelfde versie ghost enz... alleen nu wil hij hem gewoon niet terugzetten.
Ik heb dus al me C partitie verwijderen en fat32 ntfs gemaakt maar dat helpt nix. En C D E F G staan allemaal op 1 schijf.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ok, ff in het kort:
- je hebt een partitie image dus
- Ghost "ziet" de c partitie niet meer als 1 waar hij die image terug op kan zetten
- c: fat32 en ntfs geformateerd, helpt niets

Heb je ongepartitioneerd (wat hierboven werd gesuggereerd) ook al geprobeerd? (en zo te lezen kan je de d: ook wel ff onpartitioneren als je de c: image daarop geprobeerd hebt.)

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 27 mei 2002 17:12 schreef Goldhammer het volgende:
Ik heb dus een ghost gemaakt van me C schijf met xp en zooi er op. Nou wou ik die dus terug zette maar toen bleek dat die ghost niet op C geplaatst kon worden.
heb ik ook gehad, bij mij bleek dat ik gewoon te weinig ruimte had op C: :o
nadat ik het nodige had weggepleurd, was-ie niet meer grijs en kon ik het wel terugzetten :7

• SoeperKees
Jup heb ik net gedaan...heel raar maar waar....te weinig ruimte |:(
stom maar goed hij doet het weer thx 4 help any way

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:51

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hoe kan je nou niet genoeg ruimte hebben? De hele partitie wordt overschreven met een image file, niks blijft gehandhaafd toch?!

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:51

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ok, mijn probleem is blijkbaar hetzelfde, maar ik vermeld het toch even.

- Image gemaakt van C schijf met Ghost 11 vanuit Dos.
- Windows install verder verkloot waardoor ik mijn image weer nodig had.
- Ghost wil de image niet meer terug zetten op C, maar wel op andere partities.
- Hij geeft geen foutmelding, maar de C schijf is ghosted.

In het verleden heeft het geholpen de partitie met een MB ofzo te vergroten en toen werkte het wel weer, maar zo hoort het niet te werken...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is niet echt nuttig om een topic van 5 jaar oud omhoog te schoppen; open hiervoor liever een eigen topic met voldoende uitleg. Daarnaast wordt het schoppen binnen 24 uur ook niet gewaardeerd; gebruik hiervoor liever de edit-knop.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.