Toon posts:

Moederbord klaagt over te lage spanning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken start mijn computer regelmatig niet meer op. Hij blijft hangen met de melding, kijk in de bios. Aangekomen in de power options van de bios zie ik een aantal voltages te laag staan (ze staan ook in het rood aangegeven). Tevens is de CPU temperatuur vrij hoog (60 graden). Als ik 5 minuten wacht stijgen de voltages naar een juiste waarde en daalt de CPU temperatuur.
Kan iemand met enige zekerheid zeggen wat de oorzaak hiervan is?

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

stof in/op/rond je fans ? Voeding onstabiel ? Check het even met een andere krachtig genoege voeding (laatste tijd nog hardware erbij geprikt?)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Misschien een andere voeding proberen :?
Ennehm, hogere CPU temp dan eerder kan ook liggen aan veel stof in je heatsink.. FF openschroeven dus.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.

"Misschien een andere voeding proberen"
Ja, dat zou ik graag proberen maar ik ken niemand die even een week een voeding te leen heeft. Het probleem is namelijk niet constant.

Maar, het is dus een grote kans dat het de voeding is? Dan ga ik maar een nieuwe voeding kopen en hopen dat dat het is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54
of als je heel lui bent

trek ff wat kaarten uit je pc
NIC/geluidskaart eventueel scsi kaartje..
en als je 2 hds hebt, ff de secondary eruit

dit zou er voor moeten zorgen dat je pc heel wat minder stroom trekt, en als het beter word raad ik je aan een nieuwe voeding te kopen.. 350 watt ofzo.
dan kan je wel ff mee

PVoutput